במשרדי ימ"ר של משטרת מחוז תל אביב נערך היום (ד') עימות ראשון בין נ', אחת המתלוננות בפרשת "משחקי חברה", לבין כדורגלן לשעבר שמקורב לזמר אייל גולן ומעולם לא נחקר בפרשה. בתום העימות, שארך כשלוש שעות, אמרה נ' לעורכת דינה כי היא "מרגישה עכשיו הקלה ושלמה לשבת מול מי שפגע בי".
העימות התקיים אחרי שורת השלמות חקירה שבוצעו בעניין פרשת עבירות המין שבמרכזה עמד גולן. בהמשך יגיעו גורמים נוספים ששמותיהם הופיעו בעדויות ולא נחקרו כדי לערוך עימות עם המתלוננות.

3 צפייה בגלריה
ט' ו -נ' המתלוננות שנפגעו
ט' ו -נ' המתלוננות שנפגעו
ט' ונ', המתלוננות, מחוץ לתחנת המשטרה. "המתינו 8 שנים, היום הן מקבלות הבנה והקשבה"
(צילום: יריב כץ)
לפני תשעה חודשים הורתה הפרקליטות למשטרה לבצע פעולות חקירה נוספות, שמונה שנים אחרי סגירת הפרשה. זאת לאחר שהוגשו בפרשה שתי תלונות חדשות, מצד שתי מתלוננות שכבר הגישו תלונות בעבר. נ' וחברתה ט', שהיו בנות 17 ו-18 בזמן הפרשה, התלוננו נגד עשרה אנשים ששמם עלה בחקירה, אך מעולם לא נחקרו. במסגרת החקירה המחודשת, באפריל נחקר גם גולן עצמו בחשד לעבירות מין חמורות שטרם חל עליהן התיישנות ולהדחת קטינה לשימוש בסמים.
נ' לא הגיעה לעימות לבדה. בכניסה לתחנת המשטרה ברחוב סלמה התקיימה הפגנה של קבוצת תומכות ופעילים מאיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית. גם ט' הגיעה לתמוך בחברתה והניפה שלט שבו נכתב "מאמינות לך".
3 צפייה בגלריה
הפגנת תמיכה במתלוננת נגד מקורבו של אייל גולן
הפגנת תמיכה במתלוננת נגד מקורבו של אייל גולן
"הציבור לא מוכן לקבל את המעשים שנעשו בהן". הפגנת תמיכה במתלוננות מחוץ לתחנת המשטרה
(צילום: יריב כץ)
3 צפייה בגלריה
הפגנת תמיכה במתלוננת נגד מקורבו של אייל גולן
הפגנת תמיכה במתלוננת נגד מקורבו של אייל גולן
(צילום: בראל אפרים)
"באנו לעמוד לצידן של נ' וט' שנפגעו ממנגנון הניצול המיני שפעל סביב אייל גולן", אמרה עו"ד הילה נויבך, היועצת המשפטית של האיגוד. "לפני שמונה שנים הן היו לבד במערכה מול כוחות גדולים וחזקים מהן, הפעם חשוב להעביר את המסר שהציבור לא מוכן לקבל את המעשים שנעשו בהן. אנחנו מצפות מהמשטרה ומהפרקליטות לא לחזור על טעויות העבר ולדאוג שהפעם הדין ימוצה עם כל מי שלקחו חלק בניצול".
במקביל לעימות, עו"ד גליה שמילוביץ' שמייצגת את המתלוננות, הגישה ערר לפרקליטות על סגירת התיק נגד גולן לפני שמונה שנים, ועל הגשת כתב אישום בודד בפרשה נגד אביו המנוח של גולן, דני ביטון. "המשטרה ניהלה באופן מכובד את העימות ובכלל את החקירה", אמרה שמילוביץ' בתום העימות הראשון. "שמונה שנים המתלוננות המתינו מאז שהתפוצצה הפרשה ונחקרה והיום הן מקבלות הבנה והקשבה מצד המשטרה שחוקרת ביסודיות את הפרשה".
מוקדם יותר אמרה שמילוביץ' כי "העובדה שהמשטרה והפרקליטות מוצאים לנכון להמשיך את החקירה הזאת בעקבות התלונות החדשות, להשקיע בה את המשאבים הנדרשים, מלמדת על כך שהתיקים שנסגרו אז מחוסר ראיות, נסגרו ללא מיצוי החקירה. נ' וט' מחכות בכיליון עיניים לעימותים האלה, הן מחכות כבר שמונה שנים, ועל אף שהן נרגשות, הן מאוד חזקות". לדבריה, "לחלוף השנים יש משמעות אדירה, אותו חוזק שאנחנו רואים אצל ט' ונ' נמצא לא פעם אצל מתלוננות בחלוף השנים".