יום המאבק נגד אלימות נגד נשים, שיתקיים ב-25 בנובמבר, הוא יום משמעותי ביותר עבור כל הנשים בעולם ויום חשוב להעלאת המודעות נגד אלימות כלפי נשים. לכבוד יום זה מארח היום (ג') ארגון "אלאור" לילדים ונוער בסיכון את עדי גוזי, שכנתה של שירה איסקוב, שבחרה שלא לשבת מהצד והצילה אותה באומץ רב מבעלה שניסה לרצוח אותה. גוזי, שלמדה בילדותה בפנימייה וגדלה במשפחת אומנה, הגיעה בשבוע שעבר ותשוב גם היום, להרצות לנערים ונערות מהארגון. גוזי בחרה להרצות בפניהם כדי להעביר להם את המסר החשוב לפיו אסור לעמוד בצד למראה אלימות, וכן להעניק להם תקווה שעתיד טוב יותר הוא עניין של בחירה.
1 צפייה בגלריה
עדי גוזי
עדי גוזי
"יש גברים אלימים שמשתחררים מהכלא עם הרשעות על אלימות מסוכנת, לא עוברים שום תוכנית שיקומית, וחוזרים שוב למעשיהם העיקריים בחסות המדינה ובחסות מערכת המשפט". עדי גוזי
(צילום: חיים הורנשטיין)
צפו בריאיון עם עדי גוזי באולפן ynet בו היא מספרת על ההצלה של איסקוב:

גוזי (34) ממצפה רמון היא אמא לשלושה ונשואה לאיש צבא: "כשהייתי ילדה בת 5, הייתי זקוקה יותר מכל למשענת הורית והגנה אך לחיים היו תוכניות אחרות. גדלתי במשפחות אומנה ועברתי לפנימיות לילדים בסיכון גבוהה שם למדתי מה היא ערבות הדדית ואהבת חינם הלכה למעשה. בזכות אותם אנשים שעטפו אותי בחיי ובחרו לאהוב אותי ולתת לי חיים, התגלגלה לידי הזכות להציל חיים דווקא בערב ראש השנה ביום בו נקבע לאדם כל חייו וניתנה לי הזכות להדליק משואה ביום העצמאות ה-73 למדינה".

"תמיד לזכור שאנחנו יכולים להציל חיי אדם"

בהרצאותיה מדברת גוזי על חוק ומוסר, על חובה אזרחית ומוסרית מול מציאות משתקת, ומסבירה על נורות אזהרה שלמדה בדיעבד להכיר אחרי המקרה המזעזע לו הייתה עדה.
"יש עוולות שאפשר לתקן", אומרת גוזי. "היום יש גברים אלימים שמשתחררים מהכלא עם הרשעות על אלימות מסוכנת, לא עוברים שום תוכנית שיקומית, וחוזרים שוב למעשיהם העיקריים בחסות המדינה ובחסות מערכת המשפט. קיימת חשיבות רבה בשיח וההסברה כבר מהגיל הרך, בבתי הספר, בצבא ובכל מקום עבודה".
צפו בעדי גוזי מספרת על משפחת האומנה בה גדלה:
גוזי מאמינה שערבות הדדית יכולה להציל חיים וזאת דרכה, והיא מפיצה אותה בכל דרך אפשרית: "השינוי שחשוב לי להוביל הוא הגברת מיצוי הדין עם עבריינים. לפעול בכל הדרכים לשינוי החקיקה כך שעונשים יוחמרו, שלא יסגרו עסקאות טיעון, ושחקירות יסתיימו בזמן ואולי ורק אולי אז ההרתעה תהייה מספקת. כמו כן, חשוב שכל אחד ישים לב לפרטים ולא להיכנע למשתיק הפנימי שלנו שנקרא הפחד. תמיד לזכור שכך אנחנו יכולים להציל חיי אדם".
כזכור, בתחילת אוקטובר נמצאה גופתה של ליטל יעל מלניק ז"ל בת 17, שנרצחה באחת הפנימיות על עובד הפנימייה. המקרה המזעזע העלה שוב לסדר היום את חשיבותה של המעורבות החברתית, לאחר שהתברר כי רבים ממכריה של מלניק בחרו להתעלם ממצבה הקשה, עד שהתרחש המקרה הטרגי. ביום המאבק (ה') יעמדו חניכי וחניכות הפנימייה דקה דומייה לזכרה של מלניק.
לדברי הילה שוטן ראש תחום ילד ונוער: "יום זה הוא יום משמעותי מאוד עבור כולנו ובמיוחד עבור הנערים והנערות שלנו. נושא אלימות כלפי נשים בשנים האחרונות עולה רבות לסדר יום ורבים חווים וחוו מקרי אלימות. בעקבות המקרה שבו נרצחה ליטל יעל מלניק ז"ל על ידי אח בפנימייה שבה למדה, הבנו שקיימת חשיבות רבה להעלות את המודעות בקרב צעירים גם מהמקום שלא לשתוק ולהביט מהצד, אלא להילחם כדי שהחברה שלנו תהיה טובה יותר. אנחנו באלאור מתרגשים מאוד מההרצאה ומסיפור חייה של עדי, שעברה בעצמה חיים דומים לאלה של הנערות והנערים שלנו, ומקווים שזה יעניק להם מוטיבציה וייתן להם תקווה כיצד לגבור על מכשולי החיים".