דובת גריזלי, שתקפה צפיר הקורדילרים (המכונה גם עז הרי הרוקי, עז הרים) בקנדה, נהרגה בקרב, לאחר שנפגעה מהקרניים החדות של העז. כך דיווחו כלי תקשורת במדינה.
2 צפייה בגלריה
דוב גריזלי
דוב גריזלי
דוב גריזלי
(צילום: shutterstock)
דבר התקרית התגלה לאחר שבתחילת החודש נמצאו שרידי דובת גריזלי בפארק הלאומי יוהו, שבהרי הרוקי הקנדיים. מחקירת המקרה עלה כי דובת הגריזלי נפגעה בין היתר מתחת לצווארה מהקרן החדה של עז ההרים.
דיוויד לסקין, אקולוג של חיות בר באזור הפארק הלאומי יוהו, אמר: "הנתיחה קבעה שדובת הגריזלי מתה מניסיון טרף לא מוצלח של עז הרים".
חוקרים אמרו כי דובי גריזלי טורפים לא פעם עזי הרים. "אולם באירוע הספציפי הזה, עז הרי הרוקי הצליחה והפכה את דובת הגריזלי לקורבן", אמר לסקין. לדבריו, הקרניים של הפרסתן דמוי העז הן "מאוד חדות". משקל הזכר הוא כ-70 עד 80 ק"ג ובמקרים מסוימים המשקל יכול להיות גבוה יותר. משקל הנקבה הוא בין 55 ל-70 ק"ג.
2 צפייה בגלריה
עז הרים
עז הרים
עז הרים
(צילום: shutterstock)
אז למה דובת הגריזלי נכשלה בניסיון הציד? לסקין הסביר בריאיון לכלי תקשורת בקנדה: "כאשר דובי גריזלי תוקפים, הם נוטים להתמקד בראש, בחלק האחורי של הצוואר ובכתפיים של הטרף, ולכן התגובה ההגנתית של עז ההרים תהיה להגן על עצמה באמצעות הקרניים החדות".
פרופ' סטיב קוטה מאוניברסיטת לאוול בקוויבק אמר: "עזים יכולות להרוג דוב, אבל זה עדיין אירוע נדיר. כל מה שהם צריכים זה לפגוע עם הקרן היטב".