אין ספק שזה לא תמיד קל ונוח להוציא סכומי עתק על סמארטפון דגל משובח. אם פחות בא לכם להוציא סכומים נכבדים על הסמארטפון שלכם, דעו שאתם לא לבד. שוק מכשירי הביניים רווי בדגמים, והבחירה בין כולם הפכה לחוויה מאתגרת ומסובכת למדי. כדי לנסות להפוך את המלאכה לקצת יותר קלילה, לקחנו לסיבוב שישה ממכשירי הביניים של יצרניות הסלולר המוכרות - אפל, סמסונג, שיאומי, רילמי, וואן פלוס ואופו - ובדקנו איפה כל דגם מצטיין יותר ואיפה פחות.
1 צפייה בגלריה
בפחות מ-2,000 שקלים
בפחות מ-2,000 שקלים
בפחות מ-2,000 שקלים
(עיבוד תמונה, צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

Samsung Galaxy A53 5G

בטוחים שזה מכשיר ביניים? גלקסי A53 החדש של סמסונג מצליח לספק תמורה נהדרת למחיר בגזרת המפרט, זאת הודות למסך בגודל 6.5 אינץ' בעל פאנל AMOLED איכותי בדיוק כמו שסמסונג יודעת לעשות התומך בקצב רענון מהיר של 120 הרץ, סוללה בנפח 5,000 מיליאמפר-שעה ומערך מצלמות מרובע הכולל עדשה ראשית ברזולוציית 64 מגה-פיקסל ומספק תמונות נהדרות ומלאות פרטים. הפעם אין לנו בחירה בערכת השבבים כשהמכשיר מיוצר עם Exynos 1280 בייצור הפנימי של סמסונג בלבד - אבל הביצועים נהדרים גם איתו. אם זה לא הספיק, יש כאן אפילו יכולת הרחבת זיכרון באמצעות כרטיס SD.
כמעט מושלמת: ממשק OneUI 4.1 שמגיע עם המכשיר ומבוסס על אנדרואיד 12 ממשיך לספק חווית משתמש איכותית ומהירה למדי, והוא אפילו יזכה את הגלקסי A53 בחמש שנים של עדכוני אבטחה - חשוב ומבורך. ראוי באותה נשימה לציין שסמסונג עדיין מאוד רוצה שתחיו באקו-סיסטם שלה בכל הכוח, כך שאם אתם לא אוהבים כמות נכבדת של אפליקציות סמסונג המותקנות מראש לצד חנות אפליקציות שלמה שעשויה לסבך לכם את העניינים, לאו דווקא מדובר במערכת ההפעלה האולטימטיבית עבורכם.
דומה איפה שלא צריך: גלקסי A53 מנסה להיות כמה שיותר כמו אחיו הגדולים בסדרת גלקסי S, וגם כאן ובניגוד לדור הקודם, לא נמצא מטען כלול בקופסה. כמו כן יכולות הטעינה המהירות קצת לוקות בחסר ועומדות על 25 וואט בלבד בטעינה חוטית - אולי הגיע הזמן שמישהו יגיד לסמסונג שמהיר זה לא.
מחיר: החל מ-1679 שקלים.
(רועי האן)

טלפון סלולרי 6.5" Samsung Galaxy A53 5G סמסונג
טלפון סלולרי 6.5" Samsung Galaxy A53 5G סמסונג

Realme 9 Pro+ 5G

הרבה מאוד תמורה לכסף: אפילו בעולם שבו טלפונים הזולים מ-2,000 שקלים כבר כוללים הרבה פחות פשרות מבעבר, התמורה שה-9 פרו פלוס מספק היא מצוינת. ערכת השבבים Dimensity 920 של מדיהטק עושה עבודה טובה יחסית למתחרים, המסך מגיע עם קצב רענון של 90 הרץ, הטעינה המהירה בהספק 60 וואט (המטען הדרוש כלול כמובן בקופסא) מאפשרת לדאוג פחות לחיי הסוללה והמצלמה הראשית של הטלפון מגיעה עם חיישן 50 מגה-פיקסל מצוין של סוני וייצוב אופטי, שמספק תמונות טובות ביום ועושה עבודה לא רעה בכלל גם בלילה. שתי המצלמות האחרות, אולטרה רחבה ומאקרו, מרשימות הרבה פחות, אבל גם הן לא בדיוק גרועות.
התוכנה של רילמי מתבגרת: כשמסתכלים על הדרך שרילמי עשתה בשנים האחרונות, אין ספק שאחד השיפורים המהותיים ביותר הוא בממשק המשתמש. אם רק לפני שנתיים הוא עוד נראה מסורבל לא מאוד בשל, כיום ה-Realme UI בהחלט נותן פייט לחברות כמו OnePlus וסמסונג (בין השאר באמצעות העתקת היכולות שלהם). הגרסה הנקייה של אנדרואיד אמנם עדיין יותר קוהרנטית, אבל לא בהרבה, והיכולת להזרים במקביל אודיו הן לאוזניות החוטיות והן דרך בלוטות' לאוזניות אלחוטיות היא עדיין הברקה. כמו כן, טכנולוגיות עיבוד התמונה של רילמי הבשילו גם הן, והטלפון מצליח לעבד תמונות בתנאי תאורה בעייתיים טוב יותר מבעבר - אם כי עדיין לא משתווה למה שסמסונג, אפל וגוגל יודעות לעשות.
במחיר הזה עדיין לא תוכלו לקבל הכל: נגיד, הטענה אלחוטית לא תמצאו בטלפון הזה, וכך גם דירוג IP של עמידות בפני מים ואבק. דברים אחרים שאין בטלפון הזה דווקא כן תמצאו אצל המתחרים, כמו תמיכה בכרטיס זכרון חיצוני. כמו כן, אם אתם מחפשים טלפון עם עיצוב מעניין, לא בטוח שמה שרילמי עשתה כאן ימצא חן בעיניכם.
מחיר: 1,599 שקלים.
(דניס ויטצ'בסקי)

realme 9 Pro + 5G Smartphone
realme 9 Pro + 5G Smartphone

Xiaomi 11T

בוואט אחת: שיאומי 11T מספק גם הוא תמורה מרשימה בהתחשב במחירו. המסך שנקבל כאן הינו בגודל 6.67 אינץ' בעל פאנל AMOLED התומך בקצב רענון מהיר של 120 הרץ. סוללת המכשיר מגיעה בנפח 5,000 מיליאמפר-שעה, אבל כאן יש לנו יתרון משמעותי בהשוואה למתחרות - תמיכה בטעינה מהירה בהספק של 67 וואט, ואם זה לא מספיק לכם המטען (שיטעין את הסוללה במלואה בתוך פחות מ-45 דקות), לצד קייס סיליקון איכותי, כלולים שניהם בקופסא. מערך הצילום הצליח להפתיע אותי גם כן הודות לעדשה ראשית בעלת חיישן ברזולוציית 108 מגה-פיקסל, רק חבל ששאר העדשות עושות קצת בלאגן עם גווני הצבע של התמונות כשנחליף בניהן.
פרסומות, הן בכל מקום: דיברתי רבות על הסלידה שלי ממערכת ההפעלה של שיאומי, MIUI, שלצערי עדיין כוללת לא מעט פרסומות שצצות בחלק מהתפריטים לצד כמות נכבדת של אפליקציות צד שלישי המותקנות מראש שאף אחד לא באמת צריך. יחד עם זאת ואחרי כמה לחיצות שמסירות את הכל ומבטלות את הפרסומות, ממשק המשתמש של שיאומי מספק חווית שימוש לא רעה בכלל, והוא אפילו כולל לא מעט פיצ'רים חביבים שקשה למצוא אצל המתחרות. בנוסף מבטיחה שיאומי עדכוני תוכנה למכשיר למשך שנתיים לפחות.
קצת עיגולי פינות: אמנם יש לנו כאן טעינה מהירה למדי ואפילו מטען כלול בקופסא, אבל אין כאן הרחבת זיכרון באמצעות כרטיס SD, טעינה אלחוטית או דירוג עמידות בתקן IP, אך כל אלה לא גורעים באופן ניכר מחווית השימוש הטובה למדי שנקבל בתמורה למחיר.
מחיר: החל מ-1,619 שקלים.
(רועי האן)

סמארטפון Xiaomi 11T
סמארטפון Xiaomi 11T

Oppo Reno7 Z

רגשות מעורבים: על הנייר, אופו רינו7 Z שנחת בישראל ממש בתחילת החודש נראה לא רע בכלל, זאת הודות למסך AMOLED בגודל 6.4 אינץ', ערכת שבבים Snapdragon 695 תומכת 5G, סוללה בנפח 4,500 מיליאמפר-שעה ומערך מצלמות משולש בעל חיישן ראשי ברזולוציית 64 מגה-פיקסל. הפעם נקבל תמיכה בהרחבת זיכרון באמצעות כרטיס SD, ואפילו יש כאן שקע כניסה לאוזניות, זאת כמובן לצד ערכת אביזרים נלווית הכוללת מטען מהיר בהספק 33W וקייס סיליקון איכותי. איפה הבעיה אתם שואלים? המסך תומך בקצב רענון של 60 הרץ בלבד, וזה ללא ספק פוגע קשות בחווית השימוש - גם בשביל מכשיר ביניים.
פשוטה וטובה: מערכת ההפעלה ColorOS 12 המבוססת על אנדרואיד 12 עושה עבודה נהדרת ומספקת חווית שימוש לא רעה בכלל שעדיין מאפשרת לנו לשנות, לעצב ולהגדיר את נראות המכשיר באופן שהכי יתאים עבורנו. הדבר היחידי שכדאי לשים אליו לב הוא שלעיתים המערכת סובלת מבעיה די קשה של ריבוי תפריטים, מה שיכול להפוך את ההתעסקות איתה לקצת מייגעת, אבל בסופו של דבר זהו עניין של הרגל עד שתבינו איפה כל דבר נמצא.
עיצוב זה שם המשחק: אופו אמנם עיגלה קצת פינות עם המסך, אבל היא ממש לא חסכה בכל הקשור לאיכות הבנייה של המכשיר. רינו 7Z נראה פשוט נהדר, והמבנה הקופסתי שלו מרגיש מושלם ביד, זאת הודות לחיפוי דוחה טביעות האצבע שמכסה את גב המכשיר. כמו כן, מדובר במכשיר דק למדי - 7.5 מילימטרים בלבד, ותהיו בטוחים שהוא ייכנס לכל כיס ובקלות יתרה. זה בהחלט מרשים שיש לנו כאן גם סוללה גדולה, גם הרחבת זיכרון וגם כניסת אוזניות שנכנסים כולם לפרופיל כזה צנום.
מחיר: 1,799 שקלים.
(רועי האן)

טלפון סלולרי Oppo Reno 7 5G אופו
טלפון סלולרי Oppo Reno 7 5G אופו

OnePlus Nord CE2 5G

תאום לא זהה של הרילמי: האם יש קשר לזה שהיצרניות של שני המכשירים הללו שייכות לאותו תאגיד? כנראה שכן. יש כאן מסך מאוד דומה, גם הוא עם קצב רענון של 90 הרץ, והטענה בהספק 65 וואט. ערכת השבבים קצת פחות מהירה, Dimensity 900, אבל כן יש תמיכה בכרטיסי זיכרון. המצלמה מגיעה עם חיישן 65 מגה-פיקסל, אבל הוא פחות טוב מהחיישן של סוני שמשולב ברילמי בצילום לילה.
ממשק המשתמש הכי טוב באנדרואיד: וואן פלוס בנתה את ממשק המשתמש שלה בשיתוף פעולה עם הקהילה, ובשנה שעברה נראה היה שזה עומד להשתנות, כאשר החברה הודיעה שהיא תשלב את הממשק שלה יחד עם זה של חברת האחות Oppo. השילוב הזה בוטל, לפני כחודש, ויש סיבה לנשום לרווחה. אין טעם להיכנס לכל השפצורים הקטנים והנחמדים של OxygenOS, אבל יש כאן המון כאלה. ועם כל זה הוא עדיין מצליח להישאר די מינימליסטי ונקי.
איפה אנדרואיד 12? באופן קצת מפתיע, הטלפון הזה לא מגיע עם אנדרואיד 12 העדכנית ביותר, אלא עם אנדרואיד 11. הוא צפוי לקבל את אנדרואיד 12 בחצי השני של השנה, את אנדרואיד 13 מתישהו בשנה הבאה - וכנראה שזהו זה. בהינתן זה שה-OnePlus 10, שהושק רק קצת אחריו, כבר מגיע עם אנדרואיד 12, זה קצת מבאס.
מחיר: 1,699 שקלים.
(דניס ויטצ'בסקי)

טלפון סלולרי 6.43" OnePlus וואן פלוס
טלפון סלולרי 6.43" OnePlus וואן פלוס

iPhone SE

כרטיס כניסה מוזל לאקוסיסטם של אפל: בתג מחיר הנמוך משמעותית מאחיו הגדולים, אייפון SE כאן כדי להציע לנו כרטיס כניסה זול למדי לעולם התוכן והחומרה של אפל. העיצוב? מיושן מאוד, אבל הביצועים? בין הטובים ביותר בעידן הסמארטפונים הנוכחי הודות למעבד ה-A15 ביוניק - זה שאפשר למצוא בסדרת מכשירי אייפון 13, ששם בכיס הקטן גם את מכשירי הדגל היקרים ביותר של המתחרות. לצד המעבד החדש הוסיפה אפל גם תמיכה בדור החמישי.
סגורה מאוד, אבל עושה את העבודה: iOS 15.4 אמנם תספק חווית שימוש מאוד סגורה בהשוואה לזו של מכשירי האנדרואיד, אך אין ספק שמדובר בחווית משתמש טובה, כל עוד אתם יודעים למה אתם נכנסים.
מיושן קצת יותר מידי: אין ספק שהעיצוב של האייפון 8, שעליו מתבסס אייפון SE היה מהפכני לתקופתו, אך בכנות אולי הגיע הזמן של אפל לעבור הלאה ולהציע משהו קצת יותר עדכני, החל ממסך מהיר וגדול יותר ותמיכה במערך מצלמות הכולל יותר מחיישן קטן אחד. כמו כן, היינו מאוד שמחים לקבל נפח אחסון גדול יותר מ-64 גיגה-בייט בתג מחיר שכזה.
מחיר: החל מ-1,900 שקלים, יחידה לסקירה סופקה על ידי איידיגיטל.
(רועי האן)

עוד סוגי אייפונים