מספר חולי הקורונה שמצבם קשה ממשיך לעלות: לפי נתוני משרד הבריאות הערב (יום ג') מאושפזים 145 חולים קשים בבתי החולים ברחבי הארץ, לעומת 138 חולים קשים בבוקר ו-62 ביום שלישי בשבוע שעבר. במספר המונשמים חלה ירידה קלה וכעת מאושפזים 24 חולי קורונה כשהם מחוברים למכונות הנשמה.
מנתוני משרד הבריאות עולה כי היום נוספו בינתיים 39 חולים קשים חדשים, לעומת 38 אתמול. מדובר במספר החולים היומי שמצבם קשה הגבוה ביותר מאז סוף מרץ. המספרים לא עולים באופן חד, כיוון שככל הנראה מצבם של חלק מהחולים הקשים משתפר.
1 צפייה בגלריה
מתוך מצגת משרד הבריאות על החולים הקשים
מתוך מצגת משרד הבריאות על החולים הקשים
מתוך מצגת משרד הבריאות שהוצגה בפגישה
מנתוני משרד הבריאות עולה כי מתחילת השבוע נוספו 100 חולים קשים חדשים ומתחילת החודש 327. לשם השוואה, בכל חודש יוני נרשמו 27 חולים קשים חדשים – כלומר פחות מהנתון היומי היום.
על פי תחזית משרד הבריאות שהוצגה בפגישה בין המנכ"ל פרופ' נחמן אש לבין מנהלי ונציגי בתי החולים, בעוד כחודש יהיו כ-800 חולים במצב קשה בתרחיש האופטימי או 1800 בתרחיש קשה יותר, אך מספר המונשמים יהיה נמוך ביחס למה שראינו עד עכשיו.
מנתונים שפרסם משרד הבריאות הבוקר, ומתייחסים ל-135 חולים במצב קשה, עולה שמתוך החולים הקשים 96 הם בני 65 ומעלה. 74 מתוך אותם חולים חוסנו נגד קורונה. 32 מהחולים הקשים הם בני 40 עד 65 ו-15 מהם, כלומר פחות ממחצית – מחוסנים. עוד עולה מהנתונים כי שבעה חולים קשה הם בני פחות מ-40 – רק אחד מהם חוסן.
יש להדגיש כי כיוון שכ-90% מבני ה-50 ומעלה התחסנו - שיעורם באוכלוסייה גבוה בהרבה משיעור הלא מתחסנים, ולמעשה על כל תשעה מתחסנים בגילים אלה יש אדם אחד שבחר שלא להתחסן. כלומר, בנרמול למספר באוכלוסייה שיעור הלא מחוסנים בקרב החולים הקשים גבוה בהרבה משיעור המתחסנים ביחס לאוכלוסייה בקרב כל קבוצות הגיל.
אתמול אובחנו 2,112 נדבקים חדשים בנגיף, וגם המספר היום לא צפוי להיות שונה דרמטית. מנתוני משרד הבריאות עולה כי מחצות עד הערב 1,315 בני אדם קיבלו תשובה שהם חיוביים לנגיף. בסך הכול בוצעו כ-61 אלף בדיקות, ללא בדיקות סקר, ושיעור החיוביים עומד על 2.21%.
במקביל, 2,137 ישראלים קיבלו היום את מנת החיסון הראשונה ו-5,698 את השנייה. למרות שלא מדובר בנתונים סופיים, מסתמנת שוב ירידה במספר המתחסנים במנה הראשונה – לאחר שבימים ראשון ושני התחסנו בהתאמה בין 4,344 ו-5,029 ישראלים במנת החיסון הראשונה.
בפגישה עם נציגי בתי החולים אמר פרופ' אש כי בישראל לא ימהרו לקבל החלטה על מתן חיסון שלישי. "זו החלטה לא פשוטה כי אנחנו מקדימים את כל העולם", אמר. ראש הממשלה נפתלי בנט נשמע קצת אחרת, כמה שעות לפני כן: "כמה שפחות נדבר, ככה הסיכוי שזה יקרה יותר גבוה. זה עליי".