אחרי שדיווחנו לפני כחודשיים על שיתוף הפעולה הקולינרי של שניים מהשפים הגדולים בעולם - השף אלברט אדריה והשף אלן דוקאס - עכשיו גם נפתחה האפשרות להזמין מקומות למסעדה. מדובר במסעדת פופ-אפ שתיקרא ADMO ותיפתח רשמית בפריז ב-10/11.
כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:
אלברט אדריה (52) נחשב לאחד השפים היצירתיים והמוערכים בעולם, והוא נבחר על ידי מגזין טיים כאחד מתוך 13 האנשים הכי משפיעים בקולינריה בעולם. אלן דוקאס (65) הוא אחד השפים המוכרים בעולם, הוא איש עסקים שבבעלותו מסעדות מישלן ברחבי העולם (טוקיו, לונדון, הונג קונג, ניו יורק ועוד), והוא נשא בתואר השף עם הכי הרבה כוכבי מישלן (יחד עם ז'ואל רובושון).
"תתכוננו לחוויה חזקה, תוססת ושמחה", כך מבטיחים הפרסומים של המסעדה החדשה, שלמעשה תתארח בחלל של מסעדת Les Ombres הפריזאית כפופ-אפ. המסעדה תפעל במשך 100 ימים בלבד, אם כי השניים לא פוסלים על הסף את האפשרות להפוך את הפופ-אפ לפרויקט קבוע, כלומר - מסעדה של שניהם בפריז. המסעדה ממוקמת בתוך מוזיאון קה בראנלי ברובע השביעי של פריז, סמוך לנהר הסן ומרחק הליכה קצר ממגדל אייפל. אגב אייפל, המסעדה משקיפה אל המגדל, כך שיש גם נוף למי שחייב.
2 צפייה בגלריה
מגדל אייפל לה ז'ול ורן
מגדל אייפל לה ז'ול ורן
השף דוקאס במסעדת המישלן שהייתה לו במגדל אייפל
(צילום: AFP)
אז מה בתפריט? במסעדה החדשה תוכלו להזמין מתוך התפריט ש"חוגג את המפגש חסר התקדים בין המטבח הספרדי והצרפתי", כך לפי הנוסח בפרסומים, ארוחת שבע מנות במחיר שאינו שווה לכל נפש - 380 אירו לסועד. אם הסכום הזה גדול על חשבון הבנק שלכם, אז יש גם אפשרות להזמין ארוחה צנועה יותר במחיר 200 אירו לסועד, אבל בגרסה הזאת תאלצו להסתפק רק בחמש מנות (לא כולל משקאות).
2 צפייה בגלריה
אלברט אדריה
אלברט אדריה
השף אדריה באחת מהמסעדות שלו בברצלונה
בחודש אפריל האחרון הודיע השף אלברט אדריה, אחד השפים המשפיעים בעולם, המוכר ממסעדת אל בולי, שהוא סוגר כמעט את כל המסעדות שלו בברצלונה - ובהן מסעדת טיקטס, המסעדה המדוברת ביותר בעיר, עם כוכב מישלן, אבל השף לא נשאר מובטל, וחבר, כאמור, לפרויקט הזה עם דוקאס.
אחרי השנה המטלטלת שעברה על אדריה ועל דוקאס - במהלכה דוקאס פרש אחרי למעלה מ-20 שנה משותפות וייעוץ למסעדה במלון פלאזה אתנה בפריז, ואדריה שסגר את המסעדות שלו בברצלונה - ההרפתקה החדשה עומדת להיות מאתגרת בשביל שניהם, אבל גם תאפשר להם לבדוק ולבחון בנחת את הדברים לאור משבר הקורונה המתמשך, ולבדוק את ההיתכנות לפתוח יחד מסעדה קבועה בפריז.
בריאיון נדיר ל-ynet אדריה נשאל אם הוא מתכנן לבקר בישראל, וענה: "מעולם לא ביקרתי בישראל, וזה בהחלט משהו נמצא ברשימת הדברים שאני חייב להספיק לעשות בחיי. מה שאני יודע על ישראל, זה שיש לה מספר חומרי גלם ייחודיים שאי אפשר להשיג בשום מקום אחר". אבל מי שלא רוצה לחכות עד אז, מוזמן כבר לשריין מקומות במסעדה בפריז.