בנק ישראל הודיע לבנקים ולחברות האשראי כי יוכלו לצמצם שעות קבלת קהל בסניפים החל מהיום (ג'). מדובר בהוראת שעה ממרץ 2020, שלא בוטלה אלא עודכנה שוב, "עקב התפשטות זן האומיקרון של נגיף הקורונה והעלייה המשמעותית בתחלואה ובמטרה לשמור על בריאות העובדים ובריאות הציבור", כך נכתב בהודעה מטעם הפיקוח על הבנקים. כן נכתב שהצעד ננקט גם מחשש לפגיעה במצבת העובדים עקב עלייה בתחלואה, שלא תאפשר פתיחה של כל הסניפים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
כמו כן, הבנקים רשאים כעת לחייב את הלקוחות בקביעת תור מראש, כשאזרחים ותיקים יוכלו להגיע ללא הזמנת תור מראש. על התאגידים הבנקאיים לוודא כי הליך קביעת התור יעיל פשוט ומהיר וכי זמני ההמתנה לקבלת השירות סבירים. החברות יפרסמו באתרי האינטרנט שלהם את הצורך בתיאום תור מראש ואת סגי הלקוחות והשירות לגביהם לא צריך לתאם תור.
2 צפייה בגלריה
כסף. אילוסטרציה
כסף. אילוסטרציה
כסף. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
כן נכתב כי הצמצום בשעות קבלת הקהל יתאפשר "ובלבד ששיעור הסניפים הפתוחים לקהל לא יפחת מ-80%. על מנת לאפשר המשכיות במתן השירותים הבנקאיים לציבור הרחב, הבנקים יבטיחו מענה פרונטלי לשירות אשר אינו ניתן בערוצים הישירים או לאדם שלא יכלו לקבלו בערוצים הישירים. בנוסף, יקבעו את סניפי הקהל בהתחשב בפיזור גיאוגרפי נאות של הסניפים וביכולתם לספק שירותים בנקאיים לציבור רחב של לקוחות".
עליהם לפרט על דלת כל סניף שנסגר את פרטי סניף קבלת הקהל הקרוב אליו ומספר הטלפון של המוקד הטלפוני של התאגיד הבנקאי וכן יפרסם באתר האינטרנט ובאמצעים נוספים שיבחר את רשימתה סניפים שכן פתוחים לקבלת קהל.
על הבנקים להודיע ללקוחות על השינוי בהקדם האפשרי וכן יודיעו להם על החלופות העומדות לרשותם לקבלת השירות הבנקאי.
2 צפייה בגלריה
בנק ישראל בירושלים
בנק ישראל בירושלים
מחייב את הבנקים לעדכן את הלקוחות על החלופות. בנק ישראל
(צילום: רויטרס)
עוד נקבע כי התאגיד הבנקאי יקבע תנאי עבודה שמאפשרים זיהוי ומתן מענה למקרים מיוחדים ללקוחות שאינם יכולים לקבל את השירות בערוצי הבנקאות בתקשורת ונזקקים למענה פרונטלי.
לקוחות יכולים לערוך פעולות בנקאיות בטלפון, בכספומטים, באפליקציות ובאתרי הבנק וחברות האשראי. יחד זאת לקוחות רבים, בעיקר מבוגרים, נוהגים לפקוד את סניפי הבנק כדי לקבל שירות מבנקאי.
ההודעה של בנק ישראל מגיעה לאחר שרשויות רבות בארץ הודיעו על צמצום קבלת הקהל בסניפים בשל התפשטות הקורונה, בהן רשות המיסים, שירות התעסוקה, הביטוח הלאומי וחברת החשמל.