3 צפייה בגלריה
חיסוני תינוקות
חיסוני תינוקות
חיסוני תינוקות. הצט"מ ממליץ למשרד הבריאות
(צילום: shutterstock)
חברי הצוות לטיפול במגפות במשרד הבריאות החליטו להמליץ פה אחד לאפשר חיסוני קורונה מגיל חצי שנה. במשרד הבריאות מסרו בצהריים (חמישי) כי בדיון שהתכנס אתמול ניתנו סקירות מקצועיות שבסופן התקיימה הצבעה בנושא. מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, יבחן את ההמלצה ויחליט בקרוב אם לקבל אותה.
"כל חברי הצט"מ סברו שהחיסון בעל פרופיל בטיחות גבוה", אמרו במשרד הבריאות. 58% מהחברים הצביעו בעד המלצה לחסן ילדים עם גורמי סיכון ולאפשר חיסונם של ילדים ללא גורמי סיכון, 13% הצביעו בעד המלצה לחסן את כל הילדים, 13% הצביעו בעד לאפשר את מתן החיסון לכלל הילדים ו-16% המליצו להגביל את החיסון רק לילדים עם גורמי סיכון. עוד נמסר כי 87% מהמומחים סברו, שניתן לחסן מחלימים ואת מי שטרם חלה, ו-13% סברו, שאין לחסן מחלימים.
החלטת הצט"מ מגיעה כשבועיים אחרי שפאנל המומחים של מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) המליץ פה אחד לתת חיסונים של מודרנה ופייזר נגד קורונה לבני חצי שנה עד שש שנים. בתום דיון ארוך שנמשך מספר שעות וכלל הסתייגויות רבות, החליט פאנל המומחים כי החיסונים בטוחים ומעניקים הגנה משמעותית מפני תחלואה קשה והגנה מסוימת מפני הדבקה.
שלשום אישר פאנל מומחי ה-FDA את החיסונים המעודכנים לווריאנט הדומיננטי ביותר של הקורונה - האומיקרון. בדיון שנמשך שעות, סקרו חברות החיסונים את ממצאי המחקרים על מאות מחוסנים שקיבלו שילובים שונים של חיסוני הקורונה הוותיקים והמעודכנים, והראו כי החיסונים המעודכנים נגד זן האומיקרון משיגים את תנאי היעילות ובטיחות הנדרשים. הניסויים של החברות הצביעו על עלייה משמעותית בנוגדנים נגד הווריאנטים BA.4 ו- BA.5 בהשוואה לחיסון המקורי.
3 צפייה בגלריה
חיסון חיסונים קורונה
חיסון חיסונים קורונה
(צילום: shutterstock)
בחודשים האחרונים חברות החיסונים עובדות על פיתוח חיסונים מעודכנים נגד הזנים החדשים. בזכות טכנולוגיית ה-mRNA, יכולות מודרנה ופייזר לעדכן כל חיסון בתוך כחודשיים. לפני כשבוע הכריזו פייזר ומודרנה כי סיימו לפתח את החיסונים המעודכנים שלהן נגד זני האומיקרון, ושלשום הציגו את הממצאים בפני פאנל מומחי ה-FDA.
בחברות ממשיכים במחקרים על שילובים שונים של החיסונים, בהם שילוב של תרכיב חיסון נגד זני האומיקרון ושפעת, שילוב של החיסון נגד קורונה, שפעת ונגיף ה-RSV וחיסונים מעודכנים המיועדים גם לילדים ולתינוקות.