נקודת מפנה עבור חטיבת הסמארטפונים של גוגל? ענקית הטכנולוגיה הציגה הערב (יום ג') שני סמארטפונים חדשים - פיקסל 6 ופיקסל 6 פרו. המכשירים החדשים מצוידים בערכת שבבים בשם טנסור שתוכננה על ידי גוגל עצמה, והם מתאפיינים בעיצוב ייחודי שבמרכזו מערך צילום אחורי מלבני בצבע שחור. מדובר בניסיון הנועז ביותר של גוגל להיאבק באפל וסמסונג, ולכן היא תמחרה את המכשירים באופן תחרותי ביותר - פיקסל 6 יעלה החל מ-599 דולר ופיקסל 6 פרו יעלה החל מ-899 דולר. מי שנעדר מהאירוע הוא הסמארטפון המתקפל של גוגל, שלפי דיווחים החברה מתכננת להשיק עד סוף 2021.

עוד כתבות בתחום הסמארטפונים:

3 צפייה בגלריה
פיקסל 6
פיקסל 6
מכשירי פיקסל 6
(צילום: גוגל)
(צפו באירוע ההשקה של גוגל)
פיקסל 6 פרו
ריק אוסטרלו, סגן נשיא בכיר למכשירים ושירותים, הציג את שני המכשירים החדשים ואמר כי פיקסל 6 פרו הוא "מכשיר הדגל הראשון" של גוגל. דגם הפרו כולל מסך 6.7 אינץ' עם קצב רענון מסך אדפטיבי מ-10 ועד 120 הרץ, מצלמת סלפי שמצלמת וידאו ברזולוציית 4K ו-12 גיגה בייט זיכרון פנימי. מערך הצילום האחורי כולל שלוש מצלמות: מצלמה רחבה ברזולוציית 50 מגה פיקסל, מצלמה אולטרה רחבה ברזולוציית 12 מגה פיקסל ומצלמת טלפוטו ברזולוציית 48 מגה פיקסל עם זום x4. "זה הפיקסל החכם והמהיר ביותר אי פעם", הבטיח אוסטרלו. המפרט של האח הקטן, פיקסל 6, צנוע יותר כמתבקש: דגם הבסיס מצויד במסך 6.4 אינץ' עם קצב רענון 90 הרץ וב-8 גיגה בייט זיכרון פנימי. יש לו שתי מצלמות אחוריות בלבד: מצלמה רחבה ברזולוציית 50 מגה פיקסל ומצלמה אולטרה רחבה ברזולוציית 12 מגה פיקסל. שני המכשירים מריצים אנדרואיד 12, הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה מבית גוגל. המכירה המוקדמת יוצאת לדרך היום והמכשירים צפויים להגיע לרוכשים ב-28 באוקטובר. גוגל לא ייבאה עד כה את מכשירי פיקסל לישראל ונכון לעכשיו לא נראה שבכוונתה לשנות זאת.
3 צפייה בגלריה
פי
פי
טנסור. השבב הקטן שמאפשר את הכל
(צילום: גוגל)
בגוגל אומרים כי ערכת השבבים החדשה מאפשרת למכשירי הפיקסל החדשים להריץ במהירות מודלים של בינה מלאכותית (AI) ולמידת מכונה (ML), שבזכותם החברה הוסיפה למכשירים כמה יישומים ומאפיינים יחודיים. פיצ'ר בשם "מחק הקסם" (Magic Eraser) מאפשר למחוק אובייקטים מתמונות באופן בלתי מורגש. פיצ'ר מסקרן אחר הוא "ביטול טשטוש פנים", שמאפשר - ניחשתם נכון - לבטל טשטוש פנים שנובע מתנועה של האובייקט המצולם באמצעות שילוב של כמה תמונות. "מצב תנועה" (Motion Mode) מאפשר ללכוד אובייקטים בתנועה, למשל רוכב אופניים, ולטשטש את הרקע שלהם. שיתוף פעולה עם הרשת החברתית סנאפצ'ט - פייסבוק ממש לא תאהב את זה - יאפשר לצלם תמונות עם פילטרים עוד לפני שפתחתם את האפליקציה.
3 צפייה בגלריה
פיקסל 6 פרו
פיקסל 6 פרו
אפל צריכה לדאוג? פיקסל 6
(צילום: גוגל)
בגוגל דיברו בהרחבה על השינוי באלגוריתמים של המצלמה, שנועד לשמור על גוון העור הטבעי של בעלי עור כהה במקום להבהיר אותו כפי שעושים אלגוריתמים רבים. לאחר מכן הציגו בעזרתה של מארי קונדו, מומחית ידועה לסידור הבית, כיצד פיקסל 6 מצליח לתרגם את דבריה מיפנית לאנגלית בזמן אמת, כמעט ללא שיהוי. הפיצ'ר הזה תומך ב-48 שפות שונות. מכשירי פיקסל 6 מאפשרים גם להכתיב ולערוך הודעות ומיילים באמצעות הקול בלבד.

הכפילו את הייצור

גוגל הכריזה על פיקסל 6 ופיקסל 6 פרו כבר באוגוסט, אז גם חשפה את העובדה שהם כוללים לראשונה ערכת שבבים שהיא פיתחה בעצמה. מדובר בניסיון הנועז ביותר של גוגל לחזק את אחיזתה בשוק הסמארטפונים העולמי: הבוקר דווח באתר Nikkei כי גוגל הזמינה מהספקיות שלה יותר משבעה מיליון יחידות של שני המכשירים - כפול מכמות המכשירים שייצרה בשנת 2020. בנוסף, היא הזמינה חמש מיליון יחידות של מכשיר הביניים שלה, Pixel 5A. מקורות הבקיאים בנושא מסרו ל-Nikkei כי גוגל תנסה לנצל את מעמדה כיצרנית מכשירי האנדרואיד היחידה בארה"ב על מנת לנגוס בנתח השוק של אפל, סמסונג ושיאומי בארה"ב, במערב אירופה וביפן - שווקים שמתאפיינים בצרכנים עם מודעות גבוהה לענייני פרטיות ואבטחה וגם לסוגיות של ביטחון לאומי. עם זאת, יש לציין כי עם 12 מיליון יחידות, גוגל עדיין רחוקה ממאבק אמיתי עם אפל, שמשלוחי האייפון שלה ב-2021 אמורים להסתכם ביותר מ-200 מיליון יחידות. מדובר, אם כך, בצעד ראשון בתהליך ארוך שנים בניסיון לתת פייט אמיתי ליצרנית האייפון.