מצלמות ערוץ אופוזיציה איראני, בתוך בסיס של כיפת ברזל: על רקע האיומים ההדדיים בין ישראל ואיראן, והניסיון לחזרה להסכם הגרעין, אישר צה"ל לראשונה למצלמות ערוץ המשדר בפרסית להיכנס לבסיס של כיפת ברזל. כתב הערוץ אף שוחח בעברית עם לוחמים ומפקדים בבסיס.
מפקד הסוללה אף העביר מסר לאיראן, בסרטון של "איראן אינטרנשיונל" - רשת הממומנת על ידי סעודיה ומזוהה עם האופוזיציה האיראנית. בסרטון נשמע המפקד אסף מזכיר כי "כיפת ברזל היא רק חלק ממערך ההגנה הישראלי, הכולל ארבע מערכות שונות שמגנות על שמי ישראל מרקטות וטילים של חיזבאללה, חמאס ואיראן".
2 צפייה בגלריה
אסף מפקד סוללת כיפת ברזל במסר לאיראן
אסף מפקד סוללת כיפת ברזל במסר לאיראן
כתב הערוץ משוחח עם לוחמים ליד משגר של כיפת ברזל
היום אמר בכיר במשרד ההגנה האיראני כי טהרן ציידה 51 ערים ויישובים ברחבי המדינה במערכות הגנה אזרחיות, כדי לסכל כל אפשרות של מתקפה מצד מדינה זרה. אותו בכיר, הגנרל מהדי פראחי, סגן שר ההגנה, לא ציין את השמות של המדינות שעלולות לאיים על הרפובליקה האיסלאמית.
על רקע ההסלמה במתיחות מול ישראל וארצות הברית אמר פראחי כי המערכות מאפשרות לכוחות המזוינים "לאתר איומים ולעקוב אחריהם על-ידי שימוש בתוכנה מסביב לשעון, בהתאם לסוג האיום והסכנה".
2 צפייה בגלריה
אסף מפקד סוללת כיפת ברזל במסר לאיראן
אסף מפקד סוללת כיפת ברזל במסר לאיראן
כתב הערוץ בבסיס כיפת ברזל
סגן שר ההגנה האיראני ציין כי בימים אלה, "בהתאם לעוצמתן של המדינות", שיטות הלחימה הפכו למורכבות יותר. לפי הגנרל פראחי סוגים שונים של לוחמה היברידית – כולל מתקפות סייבר, מתקפות ביולוגיות ומתקפות רדיואקטיביות - החליפו את המלחמות ה"מסורתיות".
בשנים האחרונות האשימה איראן את ישראל וארצות הברית במתקפות סייבר שפגעו בתשתיות שלה. טהרן גם האשימה את ישראל בחבלה במתקני גרעין. בישראל לא אישרו את הפרסומים, ולא הכחישו אותם.
דבריו של פראחי פורסמו על רקע המגעים בין איראן למעצמות סביב הסכם הגרעין - והדאגה בישראל שארה"ב תחזור להסכם - ושתי תקריות ימיות בין איראן לארה"ב: שלשום חטפה איראן לזמן קצר שני רובוטים ימיים של הצי האמריקני בים האדום, ושחררה אותם עם התקרבות ספינות מלחמה אמריקניות אל הספינה האיראנית. ביום שלישי הודיעו האמריקנים כי סוכל ניסיון של משמרות המהפכה להשתלט על רובוט ימי אחר במפרץ הפרסי.