במסגרת ביקור חלוצי בארה"ב, משלחת ישראלית-אמירתית של מנהיגים צעירים מארגון "שראקה - Sharaka" (בערבית: שותפות), התארחה במשך 48 שעות בבוסטון השבוע בתמיכת הקונסוליה הכללית של ישראל לניו אינגלנד.
כשנה לאחר החתימה ההיסטורית על "הסכמי אברהם" בין ישראל למדינות המפרץ, המשלחת נפגשה לראשונה עם עשרות פוליטיקאים מקומיים ומנהלי עמותות אמריקאים, בכירים בקהילה היהודית והלא-יהודית כאחד, אנשי אקדמיה ויזמים, התארחה בבתי כנסת ושוחחה עם young professionals.
אנשי שראקה, עמותה שקמה מיד לאחר חתימת הסכמי הנורמליזציה של ישראל והאמיריות, עומדים מאחורי שורת יוזמות פורצות דרך התומכות בחזון של שלום וידידות בין ישראל לכל מדינות המזרח התיכון והמפרץ, חזון אשר הם מכנים "שלום בין אנשים". העמותה ארגנה בין היתר את המשלחת הישראלית הראשונה לאיחוד האמירויות ואת משלחת הנוער הראשונה מהמפרץ לישראל.

2 צפייה בגלריה
fgjfgj
fgjfgj
(משלחת חברי שארקה בביקור בבוסטון)

הפעם הייתה זו המשלחת הישראלית-אמירתית הראשונה לארה"ב, שכללה חמישה משתתפים ומשתתפות עם סיפורים ייחודיים: אישה אמירתית שתהיה הראשונה מאזור המפרץ ללמוד באוניברסיטה ישראלית – בשפה העברית; אמירתית-סעודית בעלת תואר דוקטור בלימודי תקשורת, שמפרסמת מאמרים בעיתונים יומיים ישראליים; ישראלי מוסלמי ששירת בצה"ל ומקדיש את חייו להסברה ישראלית; ושני דוברים אקדמאים בעלי שם, אמירתי וישראלי יהודי.
ה"באז" שיצרה המשלחת משך במהירות את תשומת לבם של ארגונים וקהילות בארה"ב, כמו גם כלי תקשורת מקומיים ומשפיענים פרוגרסיביים. הם היו סקרנים ונרגשים לארח את הקבוצה ולשמוע את הסיפורים שיש לכל משתתף ומשתתפת לחלוק מניסיונם מאז חתימת הסכמי אברהם ולפניהם, ומה הניע אותם להצטרף לארגון כמו שראקה. הם היו להוטים לשמוע על המזרח התיכון החדש שהולך ונרקם בזכות המנהיגים הצעירים ומעוררי ההשראה הללו.

2 צפייה בגלריה
fgjfgj
fgjfgj
חיבור מקרב
(משלחת ישראלית-אמירתית בבוסטון)
בנוסף לביקור בבוסטון, התארחה המשלחת בניו יורק ובאטלנטה בשיתוף פעולה עם הקונסוליות הישראליות ושותפים מקומיים. המפגשים שערכו חבריה סוקרו על ידי מספר כלי תקשורת מקומיים, בהם ה-Jewish Journal וה-Jewish Times, ופוסטים בנושא ברשתות החברתיות זכו למאות לייקים, שיתופים ותגובות חיוביות.
"מטרת הסיור היה ללמד קהלים אמריקאים - קהילות יהודיות מרקע פוליטי ודתי מגוון, קהילות נוצריות, מנהיגים אפרו -אמריקאים, ארגונים פרו -ישראלים, פוליטיקאים מקומיים, אנשי אקדמיה, מדיה, ארגוני מנהיגות לצעירים, מנהיגים אזרחיים ועוד - על המציאות החדשה המתגבשת במזרח התיכון", אומר ראש המשלחת דן פפרמן, מנהל התקשורת והיחסים הגלובליים של שראקה.
לדבריו, "התפיסה השוררת בארצות הברית לגבי המזרח התיכון משובשת לעתים קרובות על ידי התקשורת ועל ידי פעילים קיצוניים. אנחנו בשראקה באים לדבר על נרטיב חדש, שבו צעירים ערבים ויהודים מישראל, מהמפרץ, ומהאזור כולו, מבקשים להכיר זה את זה ולהתקדם. הם מקדמים תפיסה פרגמטית ומבינים שהם נגררו על ידי קיצונים יותר מדי זמן. התגובות היחידות שקיבלנו מהקהל היהודי והלא יהודי היו מרגשות, חיוביות, ומסבירות פנים".
בפתח ביקורם באזור ניו אינגלנד, התארחו חברי המשלחת בבניין המועצה הישראלית-אמריקאית (IAC) באזור בוסטון לפאנל ומפגש מקרוב עם הקהילה. לאירוע, שהתקיים בשיתוף פעולה בין ה-IAC, הקונסוליה בבוסטון, ארגון CJP וקרן לפין, הגיעו למעלה מ-50 איש. מאות צופים נוספים לקחו חלק במפגש מביתם באמצעות פייסבוק לייב. חברי המשלחת שיתפו את סיפורם האישי וזכו לתשואות מהקהל. בין היתר נשאלו אילו מדינות יהיו לדעתם הבאות בתור לחתום על הסכמי שלום עם ישראל ולהצטרף לרשימת מדינות הכוללת את איחוד האמירויות, בחריין, סודן ומרוקו. התשובות המנומקות שנתנו כוללות את טוניסיה, לבנון, וערב הסעודית.
למחרת, הקונסול הכללי של ישראל לניו אינגלנד, השגריר מירון ראובן, הזמין את משלחת שראקה לקבלת פנים חגיגית בביתו. באירוע השתתפו עשרות מנהיגים ופוליטיקאים, ובהם חבר הקונגרס של מדינת מסצ'וסטס, ג'ון סנטיאגו, שפרש לאחרונה מהמרוץ לראשות עיריית בוסטון; פרופסורים מאוניברסיטת נורת'איסטרן; מנכ"לית ארגון יחסי החוץ WorldBoston, ומשפיענים נוספים מכל צדי המפה הפוליטית. האורחים שמעו מחברי המשלחת על ההזדמנויות לשיתוף פעולה בין ישראל ומדינות המפרץ והמזרח התיכון לאחר הסכמי אברהם, וחברי המשלחת הזמינו אותם לבקר במדינותיהם ולהתרשם מהתהליכים הללו מקרוב.
"משלחות כמו שראקה, שמייצגות תפיסה דיפלומטית של people-to-people, מאפשרות להנגיש לקהלים רחבים את ההתפתחויות הגרנדיוזיות במזרח התיכון בעקבות הסכמי אברהם", אמר ראובן.
לאחר מכן קיימה המשלחת מפגש אינטימי עם כ-20 young professionals בבניין ה'מוישה האוס פנוויי' בבוסטון, שמארגן פעילות תרבותית בנושאים יהודיים המיועדת לקהל אקדמי צעיר. במהלך המפגש נשאלו אנשי שראקה מתי הארגון ימצה את מטרתו. פפרמן השיב שמבחינת יחסי ישראל-המפרץ הם מתקרבים להשגת המטרות, אך יש עוד עבודה רבה מול מדינות ערב האחרות.
את הביקור חתמה המשלחת בעיירה סוומפסקוט שמצפון לבוסטון, שם התארחו חבריה לפאנל, שיחה וארוחת בוקר בבית הכנסת הקונסרבטיבי 'שירת הים'. את המפגש הנחה הרב הבכיר מייקל רגוזין ונכחו בו כ-30 מחברי הקהילה.
"רבים בארה"ב לא הבינו את עומק הטרנספורמציה שנפתחה בהסכמי אברהם ונמשכת במלוא המרץ כיום", מסכם פפרמן. ״הם הניחו שזה רק הסכם כלכלי, עסקת נשק או תעלול פרסומי של טראמפ. שראקה באים להראות שאלה תהליכים אמיתיים, עמוקים וחיוביים. אנו כה נרגשים ומלאי השראה שהמסר הזה, מסר חדש, הצליח לפתוח את עיניהם של רבים לאפשרויות החדשות. יתר על כן, הצלחנו להפיץ את המודעות לגבי שראקה וייעודה בקרב הקהל האמריקאי. אנחנו רוצים לצרף כמה שיותר אנשים לחזון שלנו ככל האפשר. ככל שנוכל ליצור מומנטום חיובי יותר, כך גדלים הסיכויים שלנו להצלחה".