בקצרה:
  • דור שני לסובארו BRZ נחת בישראל
  • עם מנוע בנזין חדש, תיבה ידנית והנעה אחורית
  • המחיר המשוער יעמוד על כ-250 אלף שקל
השילוש הקדוש: דור שני ל-BRZ, מכונית הקופה הנעה אחורית של סובארו, נחת בישראל לפני תחילת שיווק רשמי בשבועות הקרובים. כבעבר, גם הפעם תהיה BRZ תהיה זו שתעשה עלייה, בעוד שאחותה התאומה – טויוטה GR86 – לא תגיע בייבוא סדיר.
4 צפייה בגלריה
סובארו BRZ
סובארו BRZ
(צילום: איימן הייכל )
למרות שליצרנית היפנית ניסיון ארוך עם מנועי בנזין מוגדשים מגרסאות הקצה לאימפרזה, המנוע כאן ממשיך לנשום אוויר בכוחות עצמו. עדיין ארבעה צילינדרים בוקסר, אבל בנפח 2.4 ליטר, עם 228 כ"ס - 28 כ"ס יותר ממנוע 2.0 ליטר ב-BRZ היוצאת. גם זמינות הכוח שלו טובה משמעותית - עם 25.4 קג"מ ב-3,700 סל"ד (4.5 קג"מ יותר) ב-2,700 סל"ד פחות.
כבעבר, מחובר המנוע לתיבת שישה הילוכים ידנית או אוטומטית (פלנטרית). ההנעה אחורית עם דיפרנציאל מוגבל החלקה. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 6.3 שניות לתיבה הידנית (1.3 שניות פחות) ו-226 קמ"ש מרביים ו-6.8 שניות לתיבה האוטומטית (1.4 שניות פחות) ו-216 קמ"ש מרביים.
העיקר הנהג: בהשוואה ל-BRZ היוצאת, החדשה ארוכה ב-2.5 ס"מ (426.5 ס"מ), עם תוספת של חצי ס"מ לבסיס הגלגלים (257.5 ס"מ), נמוכה בסנטימטר (131 ס"מ) ועם ממד רוחב ללא שינוי (177.5 ס"מ). היא עושה שימוש ניכר בחלקי מרכב מאלומיניום (גג, כנפיים קדמיות ומכסה מנוע) שנועדו לשמור - למרות צמיחה בממדים - על משקל עצמי דומה ל-BRZ היוצאת (1.3 טון). לדברי סובארו, לפלטפורמה הקשיחה ב-50% יש מרכז כובד נמוך אף יותר עם חלוקת משקל אופטימאלית בין הצירים.
המיתלים שומרים על תצורה דומה לדגם המוחלף (מקפרסון מלפנים, עצמות עצה כפולות מאחור), אבל הצמיגים הם כעת מישלין פיילוט ספורט 4 דביקים משמעותית מהפרימסי 3 ב-BRZ היוצאת. לבקרת היציבות יש חמישה מצבי התערבות לבחירת הנהג, כולל אפשרות לביטול מלא.
גם סביבת הנהג שודרגה לרבות לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מגע גדול יותר ("8 לעומת "6.5) ומושבים עם תמיכה משופרת בגוף. מערך הבטיחות המוכר של סובארו - EyeSight, הכולל בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית - יוצע רק בגרסה עם תיבה אוטומטית.
מה אנחנו חושבים: העובדה שסובארו ממשיכים לייצר מכונית ספורט טהורה, על השילוש הקדוש של בנזין, תיבה ידנית והנעה אחורית, היא משב רוח מרענן ונדיר של מוטוריקה אמיתית בתעשיית הרכב, בעידן של הנעה נקייה מזיהום וניתוק הנהג משליטה במכונית. העובדה כי בשונה מטויוטה, יבואנית סובארו הצליחה להנחית כאן את ה-BRZ, היא ללא ספק בשורה משמחת עבור כל מי שאוהב לנהוג.