בדברי חז"ל נטען כי "קשה זיווגו של אדם כקריעת ים סוף", אבל יש מי שהצלחותיהם בתחום השידוכים גורמים למלאכה הזו להיראות קלה. שלומית שראל (גלבוע), סטודנטית במכללה האקדמית לחינוך אפרתה, שידכה בהצלחה בתוך ארבע שנים לא פחות מ-11 זוגות שהתחתנו.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
שראל, סטודנטית לחינוך מיוחד (שנה ד') ומורה בהתמחות, קיבלה תעודת הערכה ומלגה מהמכללה הירושלמית כאות הוקרה על פעילותה הענפה בשידוכים לסטודנטיות ולמורות לעתיד, שאף הבשילו לנישואים. מדובר בפעם הראשונה שבה מוסד אקדמי בארץ מחלק מלגה לסטודנטית שמוכתרת כ"שיאנית השידוכים".
קראו עוד בערוץ היהדות:
שראל משוכנעת שגם במאה ה-21 עדיין נחוצות שדכניות – ולראיה מספר הפניות הגבוה לעזרה בתחום. "היו הרבה חברות שלי מהמכללה שלמדתי איתן וכך הכרתי אותן יותר, ויכולתי להציע להן בחורים שאני מכירה, כאלה שנפגשתי איתן או שהתנדבו איתי, למשל", היא מספרת בריאיון לאולפן ynet, לקראת עונת החתונות שמתחילה בל"ג בעומר.
4 צפייה בגלריה
שלומית שראל בשמלת כלה, עם חלק מהחברות ששידכה והגיעו לשמח אותה בחתונתה
שלומית שראל בשמלת כלה, עם חלק מהחברות ששידכה והגיעו לשמח אותה בחתונתה
שלומית שראל (גלבוע) בשמלת כלה, עם חלק מהחברות ששידכה והגיעו לשמח אותה בחתונתה
(צילום: יניב ישר)
"העניין הוא לא להיות אלגוריתם, אלא בן אדם אנושי ששומע קושי של חברות ובחורים שמחפשים, ולנסות לראות מה יכול להתאים", היא מסבירה. היא משדכת בעיקר דתיים-לאומיים, אבל פנו אליה גם כמה חילונים שמחפשים זוגיות.
שלומית עצמה התחתנה לאחרונה עם יוחאי שראל, שאותו הכירה – איך לא – בשידוך, דרך חברתה. בחתונה הגיעו לשמח אותם הזוגות ששידכה. הטיפ שלה למי שרוצים להכיר – כאשר באים לדייטים, לעשות סוויץ' בראש מעמדת השופט לעמדת השחקן. לא לבוא בעין שיפוטית, אלא בעין טובה כדי להכיר, ללמוד ולהיפגש.
4 צפייה בגלריה
שלומית שראל (גלבוע)
שלומית שראל (גלבוע)
"מנסים עד שמצליחים". שלומית שראל
(צילום: יעקב לנגזם)
איך את מאתרת חיבור? "אינטואיציה, רמה דתית, אופי. לפעמים יש כאלה שמשלימים אחד את השנייה, ויש כאלה להפך, שהם ממש דומים. אין לי מתכון מדויק, מנסים עד שמצליחים".

שידוך זו עבודה

היא החלה לעסוק בשידוכים כבר בגיל 18. "לפני ארבע שנים נפגשתי עם חברה אחרי הרבה זמן שלא היינו בקשר", מתארת שראל. "היא סיפרה על הקושי במציאת בן זוג, ואמרה שהיא מחפשת חום ואנושיות. ברגע שהיא אמרה את זה, נזכרתי בבחור מסוים שהכרתי כמתנדב במקום שבו עשיתי שירות לאומי, ומיד הצעתי לה. התברר שהוא היה תפוס באותו זמן – אבל בסוף הם נפגשו, התארסו והם נשואים כבר שלוש שנים וחצי באושר".
שלומית ראתה כי טוב, והחליטה לנסות לעזור לעוד בחורות ובחורים. בעקבות ההצלחה פנו אליה גם אחרות: "ראו שאני טובה בזה, אז שאלו אם יש לי רעיונות. לאט-לאט זה התקדם והתפתח".
4 צפייה בגלריה
מצאה גם היא בעל בשידוך. שלומית עם בן זוגה, יוחאי שראל, ביום חתונתם
מצאה גם היא בעל בשידוך. שלומית עם בן זוגה, יוחאי שראל, ביום חתונתם
מצאה גם היא בעל בשידוך. שלומית עם בן זוגה, יוחאי שראל, ביום חתונתם
(צילום: יניב ישר)
הדס וכסלר, בת דודתה של שלומית, התארסה גם היא כתוצאה משידוך שלה. "מאז ששלומית התחילה לשדך חשבנו שזה יהיה מגניב אם היא תצליח לשדך למישהו מהמשפחה", היא אומרת לאולפן ynet. "לפני שנה היא אמרה לי, 'כשאת רוצה להתחיל לצאת לדייטים – תגידי לי'. אמרתי לה. בחנוכה היא אמרה שיש לה מישהו. יצאנו, וברוך ה' אנחנו מתחתנים בעוד שלושה שבועות".
"את הארוס של הדס, אורי, הכרתי דרך שכנה שלו שרצתה למצוא לו שידוך. אפילו לא הכרתי אותו", מגלה שלומית. הדס מספרת שבמקרה הזה ניתנה גם תמורה כספית להשקעה: "ראינו כל השנים את העבודה הקשה שלה. יש שידוכים שהולכים בקלות, ויש כאלה של הרבה מחשבה מאחוריהם. כשהתארסנו ההורים שלי העבירו לשלומית סכום כסף מכובד, כדי להגיד תודה. בעיניי זה מסר חשוב לצאת איתו מפה – שידוך זה לא סתם 'על הדרך', זו עבודה ומחשבה".
"אני בדרך כלל לא אוהבת להצטלם ולהתראיין, אבל אם זה יגרום לעוד מישהו אחד לחשוב על עוד מישהו ולהמשיך לשדך – זה היה שווה את זה", מסכמת שראל.

מלגה צנועה, שהפכה למתנת חתונה

במכללת אפרתה מבקשים לעזור למורות לעתיד לסיים את הלימודים בהצלחה, אבל גם להתחתן – וכאשר הבינו שיש בנות שמתקשות לצאת לדייטים או מרגישות תקועות, הם החליטו לנסות ולסייע – ולשם כך מקיימים שם סדנה לקראת יציאה לדייט.
4 צפייה בגלריה
תעודת ההוקרה שניתנה לשלומית ממכללת אפרתה
תעודת ההוקרה שניתנה לשלומית ממכללת אפרתה
תעודת ההוקרה שניתנה לשלומית מהנהלת מכללת אפרתה. "מודים לה על כל בית שנבנה בישראל"
המכללה מציעה לסטודנטיות שדכנים מישיבות שונות ומסגנונות שונים, וגם מעודדת את הסטודנטיות לסייע לחברות בתחום. סמנכ"לית אפרתה, מיכל קליין-נדב, שותפה ליצירת מאגר שידוכים יחד עם מנהלי מוסדות אקדמיים לבנים דתיים.
כדי לעודד את הסטודנטיות לחשוב על חברותיהן ולהציע להן בחורים, החליטו במכללה כאמור לתת לשלומית תעודת הוקרה על תרומתה לחברה והאכפתיות שלה, ולהעניק לה מלגה צנועה – שהפכה למתנת חתונה.
מיכל קליין-נדב אומרת כי "מורה חייב לשמש דוגמה ומופת לתלמידיו. שלומית עסוקה במחשבה על חברותיה, זה מקסים בעינינו, אנחנו רוצות שלסטודנטיות שלנו יהיו חיים שלמים וזוגיות טובה ומשקיעים בכך. שלומית היא משהו מיוחד, וכולנו מודים לה על כל בית שנבנה בישראל".
פורסם לראשונה: 14:54, 18.05.22