3 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
מתכוון להרכיב רשימה ממלכתית וליברלית במידה. בצלאל סמוטריץ'
(צילום: קובי קואנקס)
אחרי שנים שבהן לא התקיימו פריימריז בציונות הדתית, המתמודדים ברשימת המפלגה מחממים מנועים לקראת יום שלישי הקרוב, ובחברה הדתית-לאומית מעידים על תחושה של התעוררות של בקרב המתפקדים ובכירי המפלגה.
יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', הסביר בשיחות סגורות כי הוא מתכנן להציב רשימה ממלכתית ואף ליברלית במידה, על מנת למשוך את שני המנדטים של בוחרי הימין המאוכזבים ממפלגת ימינה, שצפויים בלית ברירה להצביע ל"מחנה הממלכתי".
למרות שיו"ר הרוח הציונית איילת שקד מנסה לפנות לציבור ממלכתי בימין - גורם במפלגה העריך כי לבסוף היא תפרוש מההתמודדות בשל מצבה בסקרים. כמו כן, במפלגה סימנו את זאב אלקין, ממפלגתו של סער, כדמות חזקה בימין - ובקרב המתנחלים בפרט - בשל פעילותו למען הבנייה ביהודה ושומרון.
כך לדוגמה, חברת הכנסת מיכל וולדיגר, שנתפסת כליברלית, פונה לדברי גורמים במפלגה במדויק לקהל המצביעים שאותו המפלגה מעוניינת למשוך. "וולדיגר", כך הסבירו גורמים בסיעה, תביא גם את מאוכזבי ימינה וגם את מצביעי גדעון סער - אם תתברג במקום גבוה ברשימה".
3 צפייה בגלריה
הציונות הדתית ביקור בשער שכם ירושלים
הציונות הדתית ביקור בשער שכם ירושלים
אורית סטרוק ושמחה רוטמן בביקור בשער שכם בירושלים, אשתקד
(צילום: יואב דודקביץ')
על רקע כוונתו של סמוטריץ' להרכיב רשימה שלפחות תיתפש כליברלית יותר, יש לציין כי אחד האנשים שנבחרו לשריון ברשימה הוא משה סעדה, סגן ראשת מח"ש הפורש. סעדה, נזכיר, יצא בחודש שעבר במתקפה חסרת תקדים נגד הפרקליטות ומי שעמד בראשה עד 2019, שי ניצן. גורמים בכירים במפלגה אמרו כי "לא כולם חושבים שהוא שריון טוב - וזה נאמר גם לבצלאל". בד בבד, סעדה מצטייר כרכיב נוסף, יחד עם חבר הכנסת שמחה רוטמן, בכוונת המפלגה לפעול לשינוי משמעותי במערכת המשפט.
3 צפייה בגלריה
יתמודד על מקום ברשימת המפלגה. פעיל הימין צבי סוכות
יתמודד על מקום ברשימת המפלגה. פעיל הימין צבי סוכות
יתמודד על מקום ברשימת המפלגה. פעיל הימין צבי סוכות
בד בבד, גם לחברי הכנסת הוותיקים והמוערכים של המפלגה, בהם רוטמן, אופיר סופר ואורית סטרוק יש משקל כבד. חברי הכנסת של המפלגה פעלו במהלך השנה בנושאים הנוגעים להתיישבות ביהודה ושומרון, ובמקביל נאבקו בממשלתם של נפתלי בנט ויאיר לפיד. מול חברי הכנסת הוותיקים יתמודדו גם כמה צעירים שהגיעו מעולם התקשורת. אחד מהם הוא ארנון סגל, עיתונאי ופעיל בולט למען הר הבית, ואחיו של הפרשן הפוליטי עמית סגל.
גם פעיל הימין צבי סוכות מההתנחלות יצהר הודיע על התמודדותו בפריימריז. סוכות, שנחשב לדמות מוכרת מאוד בחוגי הימין, הוא אחד ממקימיו של מטה "V22". המטה, שהוקם בחודש שעבר נועד לעודד הצבעה למפלגות הימין.
לראשונה, הפריימריז יתקיימו באופן דיגיטלי, על ידי קישור מיוחד שיישלח בהודעה לכתובת המייל והנייד של כל מתפקד. 4 קלפיות פיזיות יוצבו במקביל בירושלים, בחיפה, בבאר שבע ובפתח תקווה, וכל מצביע יוכל לסמן עד 8 מועמדים.