ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ביקש היום (א') מבית משפט השלום בתל אביב להורות לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, לרעייתו שרה ולבנם יאיר להיבדק על ידי "מומחה מתחום בריאות הנפש" לבחירתו, זאת לצורך "חוות דעת בנושא" במסגרת התביעה שהגישו נגדו. ניסיונות הגישור בחסות בית המשפט עדיין לא צלחו.
2 צפייה בגלריה
אהוד אולמרט
אהוד אולמרט
אולמרט ובני הזוג נתניהו. ביקש שיעברו בדיקה על ידי מומחה לבריאות הנפש לבחירתו
(צילום: AP)
מדובר בבקשה שהוגשה על ידי סנגורו של אולמרט, עו"ד אמיר טיטנוביץ', במסגרת ההליכים המקדמיים בתביעת הדיבה שהגישו בני משפחת נתניהו נגד אולמרט לאחר שכינה אותם בראיונות בתקשורת "חולי נפש".
אולמרט הגיש שאלונים ודרש מבני משפחת נתניהו לענות עליהן. בין היתר הם נשאלו סדרת שאלות הקשורות למצבם הנפשי, חלקן עוקצניות. כמו כן, הם נשאלו לגבי המצב התעסוקתי של יאיר נתניהו.
עו"ד יוסי כהן, סנגורם של נתניהו, השיב לשאלונים: "עולה כי מרשך אינו מבין ששעת התעלולים התקשורתיים עברה חלפה לה וכי הגיעה העת להשיב לתביעה בנימוקים ענייניים. אין בכוונתי להשחית את זמני לריק על ניסיונותיו האומללים של מרשך לשוב לתודעה הציבורית באמצעות השתלחות מכוערת ומבישה במרשיי".
2 צפייה בגלריה
 בנימין נתניהו ובנו יאיר
 בנימין נתניהו ובנו יאיר
יאיר נתניהו בבית המשפט. שאלות על המצב התעסוקתי
(צילום: AP)
לפני כשבועיים התקיים בבית המשפט דיון מקדמי בתביעת הדיבה על סך 837 אלף שקלים שהגישו בני משפחת נתניהו. בדיון שנערך היום המשיך השופט עמית יריב בניסיונות להגיע לפשרה בין הצדדים שתמנע משפט פומבי שיהפוך לדבריו ל"קרקס שיגרור את מוסד ראש הממשלה לבוץ", אך לא הצליח בכך.
לקראת תום הדיון היום הציע השופט יריב פשרה שבמסגרתה ייקבע שדבריו של אולמרט היו בגדר "הבעת דעה" בלבד והוא לא יידרש להתנצל. אולמרט הסכים לפשרה, אולם בהמשך הגיעה דרישה מצד משפחת נתניהו לקבוע כי שאלת הפיצוי תישאר לשיקול דעת השופט.
אולמרט סירב לכל הסכם שבו תיכלל המילה "פיצוי", למרות שהשופט הבהיר שאין בכוונתו להטיל פיצוי כלשהו. לבסוף עזב אולמרט את האולם, למרות שסנגורם של משפחת נתניהו ביקש שיישאר לצורך המשך המשא ומתן לפשרה בין הצדדים.