סמדר בן שמחון לא היססה לרגע כשהוצע לה לתרום את איבריו של בעלה שמעון ז"ל אחרי מותו ביום ראשון האחרון. "כשאתה מקבל משהו, אתה רוצה לתת בחזרה", היא אומרת. "אנחנו, כל בני המשפחה, קיבלנו חיים אחרי ששמעון קיבל כליה חדשה, אז היה לנו ברור שנרצה לעזור למשפחות אחרות".
קראו עוד:
את הכליה החדשה שמעון קיבל מאשתו סמדר. "אני מרגישה מצוין עם כליה אחת", היא ממהרת להבהיר. "מה שיותר חשוב זה ששמעון קיבל שתי שנות חיים בזכות הכליה שתרמתי לו. הוא קיבל חיוניות, כוחות פיזיים ונפשיים, חזר למסלול חיים רגיל. אבל הכול השתבש בגלל הקורונה".
2 צפייה בגלריה
שמעון בן שמחון סמדר בן שמחון
שמעון בן שמחון סמדר בן שמחון
שמעון בן שמחון ז"ל עם אשתו סמדר. הוא קיבל חיוניות בעקבות השתלת הכליה, קיבל כוחות פיזיים ונפשיים"

"אם אגיע לבית חולים - אמות שם"

שמעון בן שמחון מקריית שמונה, בן 60 במותו, אב לשלושה, היה נגר ועסק בכך עד שהידרדר מצבו הבריאותי. תחילה חלה בסוכרת לפני כ-20 שנה. "בהתחלה הוא היה בהכחשה ולא טיפל בבעיה", נזכרת אשתו סמדר, מורה במקצועה, "וזה אחד המסרים החשובים שאנחנו רוצים להעביר: חייבים להקפיד מההתחלה ולהיות במעקב. מהסוכרת התפתחו מחלת כלי דם קשה, בעיות לבביות ומחלת כליות".
לחתימה על כרטיס אדי - לחצו כאן
בדצמבר 2019 סמדר תרמה לו כליה, ומצבו השתפר במידה רבה בעקבות ההשתלה. "אבל בינואר האחרון הוא חלה בקורונה, ובעקבותיה הגיעה גם דלקת ריאות, והגוף שלו נחלש, על אף שהוא החלים לגמרי משתי המחלות", אומרת סמדר בן שמחון. "כשהוא לקה בדלקת ריאות, רציתי לאשפז אותו, אבל הוא לא הסכים בשום אופן. הוא אמר לי, 'אם אני אגיע לבית חולים, אני מיד אמות שם'. חשבנו שהוא משתקם, עד שביום ראשון בבוקר קיבל אירוע מוחי. בהתחלה הכול היה בסדר: הוא התלבש לבד, הזמין את האמבולנס בעצמו - אבל מיד כשהגיע לבית החולים בילינסון, נפטר".
2 צפייה בגלריה
שמעון בן שמחון קורל בן שמחון
שמעון בן שמחון קורל בן שמחון
שמעון בן שמחון ז"ל עם בתו קורל בחתונתה. "ראינו מה תרומת איברים עשתה למשפחה שלנו"
לדבריה, כל בני המשפחה חתומים על כרטיס אדי, והנושא מוכר בבית היטב, כך שהבקשה לתרום את איבריו של שמעון נענתה מיד בחיוב. "ראינו מה תרומת איברים עשתה למשפחה שלנו, אז רצינו להציל משפחות אחרות", היא אומרת. "אני קצת מצטערת על כך שאי אפשר היה לתרום את הכליה שאני תרמתי לשמעון, אבל גם תרומת האיברים האחרים חשובה".
"בהתחלה הוא היה בהכחשה של הסוכרת ולא טיפל בבעיה, וזה אחד המסרים החשובים שאנחנו רוצים להעביר: חייבים להקפיד מההתחלה ולהיות במעקב. מהסוכרת התפתחו מחלת כלי דם קשה, בעיות לבביות ומחלת כליות"
הכבד של שמעון בן שמחון כבר הושתל השבוע בבית החולים הדסה בירושלים. בקרוב אמורים לקבל חולים אחרים את הקרניות שלו ואת מסתמי הלב. ד"ר תמר אשכנזי, מנהלת המרכז הלאומי להשתלות, אמרה: "זה בהחלט נדיר אצלנו שמשתילים איברים ממושתלים, אבל אין מגבלה רפואית. התנאי הוא שהאיברים יהיו בתפקוד תקין".