יום אחד אתה קם בבוקר, מסתכל מהחלון ורואה את השמיים נופלים. החיים, כפי שהיו עד נקודת הזמן הזו, נכנסים לספרי ההיסטוריה בפרק הקדמה. ליאם, בני בן שנה, עם גידול ממאיר. סרטן אלים בגודל 7.5 ס"מ בבטן של הבן שלי.
ברגע הבשורה אנחנו עולים לרכבת הרים, ומקווים לעצור בתחנה הנכונה. זה יוכל להצטייר כאיבוד שליטה, אבל זו נקודת הזמן הקריטית בנסיעה בה נדרשות ממך שלוש משימות חיוניות:
לתפקד - מותר להתפרק, אבל אסור להישבר. יש אנשים שתלויים בך, ואין לך את הלגיטימציה לקפוץ מהגג הראשון שאתה רואה.
לשחרר - כל מה שלא מועיל, מידע מיותר, המלצות מאח של דוד של סבא שגם לו היה סרטן. אתה יודע מה נכון למשפחה שלך. מה שלא, לא רלוונטי.
להיעזר - להיות בצד המקבל. במשימה הזו הכל קשור במזל, אם ידעת לבחור נכון זוגיות, עבודה וקהילה סביבך.
3 צפייה בגלריה
ליאם ושמוליק גוטמן
ליאם ושמוליק גוטמן
ליאם, שמוליק ומשפחת גוטמן
(מתוך האלבום המשפחתי)
במקרה שלי זכיתי בפול האוס. הזוגיות התחזקה, הסביבה חיבקה ומקום העבודה העניק כל מה שרק יכל לתת. מדובי לילדים ועד ימי מחלה. הרגשתי עטוף אבל עם חריץ בחלוק. המחלה הזאת יקרה, מאוד. בין טיפול בנשירה למזרקים, צריך גם להמשיך ולפרנס. נחשפתי למשפחות לצידי שקרסו בדרך תחת עול כלכלי, כי סבלנות המעסיקים עלולה להיגמר. מבחינה זו אנחנו זכינו, והגיבוי שמקומות העבודה העניקו לנו הוא לא מובן מאליו.

להוות רשת ביטחון אמיתית

מכירים את המשפט: "אם רק הייתי יודע...?" אחרי שהחלמנו הבנתי שיש לי תפקיד, ואת התודה על התמיכה האינסופית מהסובבים ביקשתי לתרגם מעט אחרת. הבנתי שאני צריך לשתף בכל מה שלמדתי על בשרי את כל מי שעולה לרכבת מסוג זה. כך חברת Skai נכנסה לתמונה, ולי ניתנה הזכות להיות ה"מתורגמן" עבור כל עובד.ת שנקלע.ה ליקום המקביל.אלוהים נמצא בפרטים הקטנים, ובמקרה זה רק מי שהיה שם יכול לתת אותם. מילים כמו 'מסה' ו'תהליך', מקבלות משמעות אחרת כשאומר אותם מישהו שמדבר בשפה שלך. ההבנה המיידית שמקום העבודה שלך מהווה עבורך רשת ביטחון כעובד.ת, מאפשרת לך לעמוד איתן.ה מול שלשת המשימות שהזכרתי: לתפקד, לשחרר ולהיעזר.
3 צפייה בגלריה
ליאם ושמוליק גוטמן
ליאם ושמוליק גוטמן
ליאם ושמוליק גוטמן
(מתוך האלבום המשפחתי)
היום אנחנו לומדים לזהות בחברה את העובדים והעובדות שצריכים אותנו בתשומת לב יתרה. אנחנו מזמינים את העובדים והעובדות לפנות באופן דיסקרטי, ולשתף באתגרים שמחוץ לכותלי המשרדים. כל עובד.ת מקבל.ת ליווי ברגעים הקטנים, שבשגרה עשויים להראות טריוויאליים, כמו ארוחות חמות, ימי כיף ועוד אין ספור הקלות, אבל בעיקר העצמת ההבנה שמקום העבודה שלך מציב את המשפחה במקום הראשון בסדרי העדיפויות.
זה מתבטא בשעות עבודה גמישות, במנהל.ת ישיר.ה שמלווים ומבקשים לסייע בכל דרך שניתן, ונציג מהחברה שמהווה כתובת, ומתרגם את המענים לעשייה. לקחתי את מה שהיה יכול לצלק אותי בעבר, והפכתי אותו לתרופה עבור אחרים.
אני מאמין שהטיפוס במדרונות כאלו תלוי 50% בגוף ו-50% בנפש. ארגון שיודע להיות שם כשהעובד.ת צריך.ה, מקבל אותו.ה חזרה ב-200% כשהמשבר חולף. כך היה עבורי.
3 צפייה בגלריה
ליאם ושמוליק גוטמן
ליאם ושמוליק גוטמן
ליאם ושמוליק גוטמן
(מתוך האלבום המשפחתי)
אם עובד.ת שלכם הם.ן גם אמא או אבא של אחד מ-450 הילדים חולי הסרטן (בשנה), או חווה התמודדות של בן בת זוג עם סרטן, אל תעזבו אותם. אני מבטיח שתקבלו אותם חזרה מחויבים וחזקים פי עשרות מונים, אם רק תהיו שם איתם בדרך.
  • הכותב שמוליק גוטמן, הוא ראש צוות אוטומציה בחברת Skai .