אחד החידושים המרכזיים ב-Mega 2 Clone, נעל הריצה החדשה של אנדר ארמור, שהושקה לאחרונה בישראל, היא טכנולוגיית ה-Clone העליונה, שנוסתה בהצלחה בנעלי הכדורגל של המותג. מדובר באריג העליון של הנעל, שעשוי אמנם מחומר גמיש יחסית ו"נושם", אבל הוא עבה עם אריגה צפופה. היתרון - האריג הלא מתפשר הזה מחזיק את הרגל במקומה במשך כל זמן הריצה, ומאפשר התאמה מושלמת עם מערכת התמיכה התחתונה בסוליה. התחושה הראשונית היא שכף הרגל "מחובקת" כבר מהרגע הראשון שנועלים אותה, מה שמקנה תחושת יציבות לאורך כל הריצה.
אבל יש גם חיסרון - לעיתים נדמה במהלך הריצה שנוצר לחץ גדול מדי בחלק הקדמי של כף הרגל, באזור שמכונה תיבת האצבעות. תחילה חשבנו שמדובר בדבר חולף ואחרי 4-5 ריצות הנעל "תיפתח". כשזה לא קרה, ניסינו לרוץ עם גרב דקה יותר. עדיין הרגיש לחוץ מעט. אולי פשוט כדאי לרכוש את הדגם הספציפי הזה במידה או חצי מידה גדולים יותר, ואז הלחץ פחות יורגש.
1 צפייה בגלריה
נעל ריצה אנדר ארמור
נעל ריצה אנדר ארמור
חיישן אלקטרוני שנמצא בנעל משדר את נתוני הריצה לטלפון הנייד
(צילום: Under Armur)
עם זאת, החלק האחורי של הנעל, האזור שתומך בעקב, עמוס כריות וריפודים שלא רק מייצבים את העקב במשך כל זמן הריצה, אלא עושים זאת ברכות מקסימלית.
סוליית הגומי החיצונית שמוגבהת מעניקה יציבות, ובעיקר עמידות בזמן הריצה. רצנו על כביש, מדרכות ושטח חולי – ובכל אחד מהם הרגשנו נוח ובטוח.
כמו דגמים רבים לאחרונה של נעלי ריצה ממותגות, גם ה- Mega 2 Clone מגיעה עם חומרי מילוי מחזירי אנרגיה, שאמורים לתת את הפוש הנכון לצעד הבא אחרי כל נחיתה על הקרקע. זה קורה ואף יותר, הרבה בשל ה"דרופ" של הנעל, הבדלי הגובה בין העקב האחורי (32 מ"מ) לחלק הקדמי של העקב (24 מ"מ), מה שמלכתחילה גורם לכף הרגל להיות בתנוחה ששואפת לנוע קדימה. הסוליה הטכנולוגית רק מעצימה תחושה זו.
חידוש טכנולוגי מעניין בדגם זה - הנעליים מגיעות כשבתוכן (בנעל השמאלית) מוטמן חיישן אלקטרוני בלתי נראה שמשדר את נתוני הריצה לפרטי פרטים לטלפון החכם או דרך אפליקציית הריצה החינמית MapMyRun של אנדר ארמור. בסוף כל ריצה תוכלו לקבל ניתוח מפורט של קצב הריצה ואפילו נתונים על מנח הרגל בזמן הריצה. נתוני הריצות נשמרים במערכת שאף תנתח אותם בהתאם לנתונים האישיים שהזנתם לגבי עצמכם ואף תנפק הצעות לשיפור הריצה.
ועכשיו למחיר. כ-140 דולר עולה הדגם בחו"ל לפני מבצעים והנחות (כ-450 שקלים). עם תג מחיר מקומי של 649 שקל, לא ברור למה קיימים עדיין הבדלי המחירים האימתניים הללו בישראל. עם זאת, חשוב לציין שתג המחיר לנעלי ריצה ברמה זו אצל המותגים המתחרים, יכול להגיע לסכומים גבוהים יותר.