בקצרה:
  • פולקסווגן אמרוק הבא יהיה בעצם פורד ריינג'ר
  • עדיין עם מנוע V6, אבל גם עם הילוך כוח
  • יוצג רשמית בשנה הבאה, ינחת כאן רק ב-2023
טייק 2: יותר מעשור לאחר שהוצג לראשונה, חושפת פולקסווגן איורים ופרטים ראשונים של אמרוק חדש. הדור השני לטנדר של היצרנית יבוסס על פורד ריינג'ר שנחשף רק לפני שבועיים, כחלק משיתוף הפעולה בין היצרניות במסגרתו פולקסווגן מעניקה לפורד את הקאדי כבסיס לטורנאו, ואילו פורד - בנוסף לטנדר - תעניק לפולקסווגן את פלטפורמת הטרנזיט כבסיס לטרנספורטר הבא. הייצור יתבצע במפעל בדרום אפריקה האחראי גם על הריינג'ר החדש.
מה אנחנו יודעים: פולקסווגן לא מפרסמת מידע טכני אבל ההבדלים בינו לבין הריינג'ר יהיו זניחים. בכל מקרה הם יחלקו את שלדת הסולם החדשה עם מערך מיתלים שכולל עצמות עצה כפולות וקפיצי סליל מלפנים, סרן חי עם קפיצי עלים מאחור.
גם מערכות ההנעה יהיו דומות, עם מנוע V6 טורבו-דיזל בגרסה הבכירה ודיזל ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר בשתי רמות הספק - עם מגדש בודד או כפול. רק בעתיד תצטרף גם יחידת הנעה היברידית. תיבת עשרה הילוכים אוטומטית תחליף את תיבת שמונה ההילוכים באמרוק הנוכחי ותתווסף תיבת העברה לבחירה בין הנעה אחורית לכביש יבש, או כפולה עם העברת כוח לפנים בנסיעה על כביש רטוב - לעומת כפולה-קבועה בדגם היוצא.
בנוסף תציע פולקסווגן לראשונה הילוך כוח, ובכך תשופר משמעותית יכולת השטח של האמרוק. כמו בפורד, גם כאן מערכת הבלימה כוללת מעתה דיסקים גם מאחור במקום תופים מיושנים.
בידול עיצובי: באיורים שפורסמו מוצג מראה שונה, עם חרטום-פולקסווגן הכולל סבכה גדולה ויחידות תאורת לד מודרניות. תא הנוסעים דומה יותר לריינג'ר לרבות לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מגע ענק ("12) בורר הילוכים ובלם חניה חשמליים. פולקסווגן מציינת כי באמרוק החדש ישולבו כל מערכות הבטיחות המוכרות, שיפור משמעותי ביחס לאמרוק היוצא שלא הציע אותן, וגם מבחינה פסיבית הסתפק בארבע כריות אוויר בלבד.
מה אנחנו חושבים: פולקסווגן בחרה בפורד עבור פיתוח הטנדר הבא שלה, שכן היצרנית האמריקאית נחשבת לאחת הטובות בעולם בייצור דגמים שונים בקטגוריה. והריינג'ר צפוי לאפשר לפולקסווגן קפיצת מדרגה מבכל בחינה, בעיקר שיפור יכולת השרידות והעבירות בשטח טכני. בכל מקרה נראה שלטויוטה היילקס הנחשב כבר שנים רבות לטוב ביותר בקטגוריה, יהיה קשה יותר לשמור על מעמדו בעתיד.