יאניס אנדטוקומבו הוא אחד משחקני הכדורסל הטובים בעולם, בזה אין בכלל ספק. ברזומה שלו אפשר למצוא שני תארי MVP של העונה הסדירה, תואר MVP של סדרת הגמר וכמובן אליפות מרשימה במיוחד במדי מילווקי בעונה שעברה (2020/21).
הדרך שלו לשם הייתה כל דבר מלבד חלקה, והוא ומשפחתו נאלצו לעבור מסע לא פשוט בכלל כדי להגיע לאן שהגיעו ולקבל את ההכרה שמגיעה להם. לכן זה כנראה היה רק עניין של זמן עד שסיפורה של משפחת אנדטוקומבו תהפוך לסרט עלילתי - ומי שקיבלו את הזכויות הם דיסני, שהפיקו, בשיתוף פעולה מלא עם המשפחה, כשיאניס אף מתפקד בתור אחד מהמפיקים בפועל, סרט באורך מלא בשם "רייז - הסיפור של משפחת אנטטוקומפו", שעלה בשבוע האחרון לשירות הסטרימינג של דיסני+, שכידוע הגיע לאחרונה גם לישראל.
בריאיון מיוחד לרגל צאתו, במאי הסרט אקין אומוטוסו התייחס לרצון ליצור פיצ'ר שמגולל את הסיפור יוצא הדופן הזה. "אני אוהד כדורסל נלהב ואוהד NBA נלהב, אז אני תמיד מתעניין בשחקנים האפריקאים ב-NBA, במיוחד במסע שלהם", אומר אומוטוסו. "כשהסתכלתי על הרשימה של אלו שנבחרו, ראיתי את השם ואמרתי לעצמי 'זה יאניס, זה אדטוקומבו', אז השם אירופי והמוצא ניגרי - ותהיתי מה הסיפור שלו. אז קראתי את הסיפור המדהים שלו ואמרתי לעצמי, 'וואו, אם אי פעם אעשה סרט כדורסל, זה יהיה על הבחור הזה', כי זה מתעלה על הכדורסל. בגלל שאני כל כך אובססיבי לגבי כדורסל, זה כמו חלק מהאוויר שאני נושם, מאותו רגע עקבתי אחריו לאורך הדרך שלו ואז ההזדמנות הזו עלתה".
2 צפייה בגלריה
מתוך "רייז - הסיפור של משפחת אנטטוקומפו"
מתוך "רייז - הסיפור של משפחת אנטטוקומפו"
מתוך "רייז - הסיפור של משפחת אנטטוקומפו"
(צילום: באדיבות דיסני+)
אתה למעשה עבדת איתו על הסרט, כי הוא אחד מהמפיקים בפועל. אתה יכול לומר לי איך היה לעבוד איתו והאם זה היה כמו שחשבת שזה יהיה? "זה היה מדהים לעבוד עם יאניס וזה לגמרי כמו שחשבתי שזה יהיה. כמו שאת רואה אותו, כמו שהוא מציג את עצמו, הוא אמיתי, הוא כל כך צנוע. זה מדהים. הוא ומשפחתו היו כל כך נדיבים איתנו, הסכימו שניכנס לתוך חייהם, חלקו איתנו את הסיפור שלהם. ועבורנו כיוצרי סרטים, רצינו להבטיח שאנו מכבדים את הסיפור הזה ו-ווידאנו שזה יהיה כמו שהם דמיינו את זה וכמו שהם חוו את זה. אתה תמיד יודע שזה סיפור טוב כשאתה מספר אותו למישהו ואתה רואה את התגובה שלו. ובכל פעם שסיפרתי את הסיפור הזה, אנשים הגיבו ב'וואו'. הם מצאו מפלט בכדורסל, כל משפחה מוצאת משהו אחר להיאחז בו, אז לדעתי זה מדבר על המצב האנושי בצורה שהיא פשוט נהדרת".
ריאיונות וידאו נוספים:
גם שני השחקנים שמגלמים את הוריו של יאניס ואחיו, ורוניקה וצ'רלס אנדטוקומבו, התייחסו לעובדה שהסיפור שלהם הוא יותר מאשר רק על כדורסל. "זה על משפחה, על משפחתיות וגם מעבר לזה, על השאיפה לחלום, להאמין במשהו גם כשהמצב הנוכחי לא נראה מזהיר, ולהמשיך להישען על התקווה", טוענת יטידה בדאקי. "ראינו את זה במשפחה הזו, ראינו את זה אצל ההורים, ראינו את המסע שהם עוברים".
2 צפייה בגלריה
מתוך "רייז - הסיפור של משפחת אנטטוקומפו"
מתוך "רייז - הסיפור של משפחת אנטטוקומפו"
מתוך "רייז - הסיפור של משפחת אנטטוקומפו"
(צילום: באדיבות דיסני+)
"אני מסכים, עבורי הסרט הוא סיפור שבגללו עושים סרטים. לעורר השראה באנשים, לתת לאנשים לדעת שלא משנה על מה אתה חולם, מה אתה רוצה להשיג, והמאבקים שאתה עובר בדרך, אתה לא לבד", מוסיף דאיו אוקייניאי. "הם התמודדו עם קשיים והתגברו עליהם ואני חושב שסרט 'מרים' כמו זה הוא תמיד הכרחי, תמיד חשוב. סרט מעורר השראה אף פעם לא יפסיק להיות טרנד. כל אחד יכול להזדהות עם משפחה שעוברת צרות וסערות. זה אכן סיפור משפחתי, סיפור מעורר השראה, הכדורסל הוא רק הכלי שהמשפחה משתמשת בו כדי להגשים את החלומות שלהם. זה היה יכול להיות כל דבר והסרט עדיין היה עובד".