חוק המטרו טרם אושר והפרויקט עלול להתעכב במספר שנים אם לא ייכנס להסכמות ועדת השרים בטרם תסתיים פעילותה של הכנסת הנוכחית. אבל מנכ"ל צריך לבחור כך מסתבר. וחודש וחצי לאחר אישור הרכב ועדת האיתור לבחירת מנהל רשות המטרו, ואישור הממשלה לפרסם מכרז ניהול ותכנון של קווי מטרו, פורסמה הודעה על פתיחת המכרז למנכ״ל פרויקט התשתית הלאומי, הגדול ביותר שידעה המדינה.
במספר פלטפורמות העוסקות בתקשורת, בהן טוויטר, בסדרת ציוצים של משרד האוצר הובהר כי המכרז נפתח והוזכרו תנאי הסף הנדרשים בכדי להתמודד על התפקיד. האם בנת"ע מניחים שמנכ"ל עתידי לפרויקט העצום עשוי להתגלות כצייצן?
בפרסום הראשון נכתב: ״בוא.י להיות מנכ"ל.ית רשות המטרו! נפתחה הגשת המועמדות לתפקיד מנכ"ל.ית רשות המטרו - הרשות האחראית על הקמה, קידום, תקצוב, הסרת חסמים ופיקוח על התקדמות פרויקט המטרו – פרויקט התשתית הגדול והמאתגר ביותר במדינה״.
בציוץ העוקב כבר הוזכרו הדרישות למועמדים, בהם תארים במספר תחומים וכמובן ניסיון. בין היתר נכתב כי הגשת המועמדות צריכה להיות עד ה-30 באוגוסט וכי למועמד צריך להיות תואר ראשון - בהנדסה, תכנון תחבורה, תכנון עירוני, אדריכלות, משפטים, ראיית חשבון, כלכלה, מדיניות ציבורית או ניהול. כל זאת יחד עם ״ניסיון בתחום התשתיות וניסיון ניהולי בכיר״.
התגובות, בעיקר הציניות, לא איחרו לבוא. חלקן דנו בשאלה למה לערוך מכרז, אם לפי השמועות התפקיד מיועד למנכ״לית מנהל התכנון היוצאת, דלית זילבר, שמועה שהוכחשה בעבר. אחרים תהו האם טוויטר הוא המקום לפרסם מכרז כה גדול.
אחד המגיבים אף טען, כי תנאי הסף הראשון לתפקיד הוא להשתמש בתחבורה ציבורית. ״תנאי הסף למכרז זה, ולכל מכרז לתחב"צ, אמור להיות כי המועמד הוא אדם שמשתמש בתחבורה ציבורית. גם בלי לעיין במסמכי המכרז, אני בטוח שתנאי זה לא קיים. ומבטיח לכם שייבחר אדם שלא דרך מעולם בתחב"צ״.