הגיעה למעקב במוקד קופת חולים - וילדה שם. ד"ר גלעד קרואני, מומחה בפריון, גינקולוגיה ומיילדות בקופת חולים מאוחדת ובבית החולים הדסה עין כרם, לא דמיין שכך תסתיים המשמרת האחרונה שלו, במוקד הקופה בבית שמש, רגע לפני שיעלה על מטוס עם אשתו וששת ילדיו, לתת-התמחות בתחום הפוריות בקנדה. רגע לפני שהצוות איחל לו בהצלחה, הוא יילד אישה בת 29 שהגיעה לבדיקה שגרתית במוקד, בדיקה שהפכה לאירוע מרגש ולא שגרתי.
קראו עוד:
גילה (29), תושבת בית שמש ואם לשניים, הגיעה בערב שלישי האחרון למוקד ערב נשים של קופת חולים מאוחדת בבית שמש. היא הייתה כבר בשבוע 40 + 4 וסבלה מכאבי בטן וגב עזים. אחות נשים ומיילדות במוקד, יהודית ישראלי, חיברה אותה למוניטור וניגשה לקרוא לד"ר קרואני.
"זה היה ההיריון השלישי שלי", מספרת גילה. "בשעות הבוקר הגעתי למעקב היריון עודף, המוניטור שלי היה תקין ולא נצפו צירים, ביקשו ממני לחזור לבדיקה בעוד יומיים, כמקובל, אלא אם כן תהיה התפתחות חריגה. בשעות הצהריים התחלתי להרגיש כאבים שהתעצמו עד לשעות הערב".
בשל הכאבים ד"ר קרואני, כבר ביקש מהאחות להזמין אמבולנס, ובינתיים ניגש לבדוק את האישה. "ניגשתי לבדוק את המטופלת ומצאתי שהיא נמצאת בלידה פעילה", הוא מספר. "הלידה התקדמה מהר מאוד, והבנתי שלא ניתן יהיה לפנות אותה בשלב זה לבית חולים. עשר דקות לאחר שהגיעה למרפאה, בשעה 20:25, גילה ילדה את בתה". האם והתינוקת הועברו להמשך טיפול בבית החולים הדסה עין כרם.
2 צפייה בגלריה
לידה חפוזה.  ד"ר גלעד קרואני בית שמש
לידה חפוזה.  ד"ר גלעד קרואני בית שמש
מימין: האחות יהודית ישראלי עם התינוקת, ההורים וד"ר גלעד קרואני. לידה חטופה במוקד
רגע לפני שהוא עולה למטוס, החליטו הרופא והאחות לבקר את היולדת במחלקת היולדות. ״היולדת התקבלה בבית החולים על ידי צוות חדר הלידה שכבר המתין לבואה ושמע על האירוע. מאז אני עוקב אחריה והיה לי חשוב להגיע לבקר אותה ולראות איך היא התאוששה לאחר החוויה. מדובר ללא ספק בסגירת מעגל", הוא אומר. "בסוף השבוע, טס ד"ר קרואני לקנדה עם בני משפחתו, שם יעבור התמחות בפוריות בבית החולים Mount Sinai בטורונטו.
2 צפייה בגלריה
לידה חפוזה.  ד"ר גלעד קרואני בית שמש
לידה חפוזה.  ד"ר גלעד קרואני בית שמש
"מדובר ללא ספק בסגירת מעגל", ד"ר קרואני עם התינוקת שיילד ואביה