פיפ"א אאוט, EA Sports FC אין: אחרי שלושה עשורים, שיתוף הפעולה הפורה בין הפדרציה הבינלאומית לכדורגל (FIFA) ומפתחת המשחקים EA מגיע לסיומו. במסגרת השינוי, שייכנס לתוקף החל מיולי 2023, ישונה שמו של משחק הכדורגל הפופולרי מ-FIFA ל-EA Sports FC. יחד עם זאת, נראה שמעבר לכך לא נראה במשחק שינויים משמעותיים נוספים.
2 צפייה בגלריה
החל מיולי 2023: EA Sports FC
החל מיולי 2023: EA Sports FC
החל מיולי 2023: EA Sports FC
(צילום: EA)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

שיתוף הפעולה בין פיפ"א ל-EA החל בשנת 1993, ומאז ועד היום יצא בכל שנה משחק חדש של פיפ"א, שעדכן בעיקר את נתוני השחקנים והקבוצות אך שמר על משחקיות אחידה ומוכרת שגרפה לשורותיה מאות אלפי שחקנים ואוהדי כדורגל.
על פי דיווח של הניו יורק טיימס, הסיבה להפסקת שיתוף הפעולה בין שני הצדדים הייתה בעקבות אי הסכמה על תנאים שונים בנושא המשחק, כש-EA הביעה רצון לקבל יותר זכויות על המותג, זאת לצד הדרישה של פיפ"א לבקש עבור אותן הזכויות תקציב הגדול פי שניים מזה של תקציב הזכויות הנוכחי של המותג - סכום חסר תקדים של 3.2 מיליארד דולר.
2 צפייה בגלריה
FIFA 22
FIFA 22
FIFA 22
(צילום: EA)
מנכ"ל חברת EA, אנדרו ווילסון הגיב לסיום שיתוף הפעולה ואמר כי לצערו הרב פיפ"א "התבררה כמכשול", שפוגע בתוכניות העתידיות של EA בנוגע לסדרת משחקי הכדורגל שלה. יחד עם זאת מסר שהוא מודע לכוחו האדיר של השם פיפ"א, שהפך לסימן ההיכר של המשחק ולחלק בלתי נפרד מההצלחה ומהפופולריות שלו לאורך 30 השנים האחרונות.
למרות שלא נמסרו על כך פרטים רבים, נראה שפרט לשינוי השם, EA לא מתכננת שינויים משמעותיים במשחק. "כל הדברים שאתם אוהבים בפיפ"א יישארו אותו הדבר ב-EA Sports FC וכל מצבי המשחק יישארו גם הם אותו הדבר", נמסר בהצהרה הרשמית מטעם החברה. "הסכם הרישיון הייחודי שלנו כולל יותר מ-19 אלף שחקנים רשומים, יותר מ-700 קבוצות, מעל ל-100 איצטדיונים ו-30 ליגות שונות בהן נמשיך להשקיע במשך עשורים קדימה".
מהצד של פיפ"א הדברים מעט יותר מעורפלים, אך הארגון ציין שהוא מתכנן לעבוד בעתיד עם מפרסמים אחרים שיעשו שימוש במותג של פיפ"א במשחקים שלהם. "אנחנו עובדים על מספר משחקים שנמצאים בפיתוח כבר היום ויגיעו לשוק במהלך הרבעון השלישי של השנה", מסר הארגון בהודעה רשמית לעיתונות אמש. עוד נמסר שהמשחק הראשון שיושק השנה מטעם הארגון יהיה בנושא המונדיאל שיתקיים בחודש נובמבר הקרוב בקטאר.
ג'יאני אינפנטינו, נשיא ארגון פיפ"א אמר: "אני מאמין מאוד במותג שלנו, ואני יכול להבטיח שהמשחקים שלנו שיכללו את שם המותג יהיו משחקי הכדורגל הטובים ביותר שיהיו זמינים בשוק עבור הגיימרים וחובבי הכדורגל. השם של פיפ"א הוא המקור, הוא יישאר לנצח ויהיה תמיד הטוב ביותר".