3 צפייה בגלריה
האלג'יראים בהלם
האלג'יראים בהלם
האלג'יראים בהלם
(רויטרס)
התרסקות. אין דרך אחרת לתאר את מה שעבר על נבחרת אלג’יריה בימים האחרונים. אלופת אפריקה המכהנת, שהגיע לטורניר בקמרון עם ראש מורם אחרי שזכתה גם בגביע הערבי והחזיקה ברצף מרשים של משחקים ללא הפסד, נכנעה הערב (חמישי) 3:1 לחוף השנהב וסיימה את דרכה בטורניר כבר בשלב הבתים.
הפילים ידעו כי תיקו יספיק עבורם להעפיל ישירות לשלב הבא, אבל הם לא התכוונו לעשות חיים קלים לשועלי המדבר. בדקה ה-22 פרנק קסייה, קשרה של מילאן, נעץ את הראשון ועוד לפני ההפסקה איברהים סנג’רה, חברו של ערן זהבי בפ.ס.וו איינדהובן, נגח לרשת את ה-0:2. עשר דקות בתוך המחצית השנייה ניקולס פפה, הקיצוני של ארסנל, כבר קבע 0:3 והאלג’יראים ההמומים קרסו לתוך עצמם.
אחרי שלא כבשה שער בשני המשחקים הראשונים של הטורניר, אלג’יריה השלימה עם העובדה כי לא תמשיך לשלב הבא אך חיפשה שער ניחומים, שלא ינחם אף אחד במדינה הצפון אפריקאית. בדקה ה-60 ריאד מאחרז קיבל הזדמנות לעשות זאת, אך הפנדל שלו נעצר בקורה. בדקה ה-73 סופיאן בנדבקה נגח מקרוב שער מצמק שצימק ל-3:1.
3 צפייה בגלריה
שחקני חוף השנהב חוגגים
שחקני חוף השנהב חוגגים
שחקני חוף השנהב חוגגים
(רויטרס)
חוף השנהב סיימה את שלב הבתים בראש בית 5 כשבמאזנה שבע נקודות. אלג’יריה סיימה את דרכה בצורה מבישה ועם נקודה אחת ושער זכות אחד היא תשוב הביתה מוקדם מהצפוי. במקום השני בבית סיימה גינאה המשוונית שניצחה את סיירה לאון 0:1 משער של פאבלו גנט בדקה ה-38. המפסידה יכולה הייתה להשוות אך קיי קמארה החמיץ פנדל ובדקה ה-90 קוואמה קיי הורחק בשורותיה בכרטיס אדום.
בבית ו’, מאלי גברה 0:2 על מאוריטניה הצנועה והבטיחו את המקום הראשון בבית. מסאיידו היידרה כבר את השער הראשון כבר אחרי דקה וחצי, בדקה ה-49 איברהימה קונה כבש את שערו השלישי בטורניר עם פנדל מדויק וקבע את תוצאת המשחק.
גמביה, שזו היא האליפות הראשונה שלה בהיסטוריה, רשמה הפתעה ענקית כאשר גברה 0:1 על טוניסיה ועלתה לשמינית הגמר מהמקום השני בבית. ספאדין יאזירי פספס הזדמנות גדולה לעלות את הטוניסים ליתרון, אך החמיץ כדור עונשין מ-11 מטרים. נראה היה כי המשחק בדרכו הבטוחה לחלוקת נקודות, אך פצצה אדירה של אביל ג'אלו העניקה לגמביה ניצחון מדהים. טוניסיה עלתה גם היא לשלב הבא מהמקום השלישי בבית.
3 צפייה בגלריה
שחקני גמביה חוגגים
שחקני גמביה חוגגים
שחקני גמביה חוגגים
(רויטרס)

שמינית הגמר: ניגריה תפגוש את טוניסיה, מצרים את חוף השנהב

אז לאחר שכל הבתים נסגרו, שלב שמינית הגמר נקבע סופית וסידר לנו מספר מפגשים מרתקים כשבמוקד – מצרים ומוחמד סלאח יפגשו את אחת המנבחרות החזקות בטורניר, חוף השנהב. קמרון המארחת תפגוש את איי קומורוס, סנגל תשחק מול כף ורדה.
רשימת המשחקים המלאה: בוריקנה פאסו – גאבון
ניגריה – טוניסיה
גינאה – גמביה
קמרון – קומורוס
מרוקו – מלאווי
סנגל – כף ורדה
מאלי – גינאה המשוונית
חוף השנהב – מצרים