2 צפייה בגלריה
עמירם הלוי ויעקב בן שושן
עמירם הלוי ויעקב בן שושן
עמירם הלוי ויעקב בן שושן
(באדיבות איגוד הכדורסל)
ביום חמישי האחרון, התקיימה שיחת זום בהשתתפות ראשי איגוד הכדורסל והאיגוד המרוקאי, בה סוכם על חתימה על הסכם שיתוף פעולה בין הצדדים. זו הפעם הראשונה שאיגוד הכדורסל מסכם על שיתוף פעולה עם מדינה ערבית וההסכם ייחתם באירוע שיתקיים במרוקו באביב הקרוב, במהלכו גם אמור להתקיים משחק ראווה.
בשיחת הזום השתתפו מצד האיגוד היו"ר עמירם הלוי, המנכ"ל יעקב בן שושן, שחקן העבר שמעון אמסלם, שמשמש גם כראש פרויקט נגב-סל של האיגוד ורכז האגף המקצועי באיגוד ערן עטיה. מהצד המרוקאי השתתפו נשיא ההתאחדות מוסטפה אורך, המזכ"ל טאבוח אמג'אד והמנהל המקצועי מר אבדו כמאל. את השיחה ניהלה לאה בן שבת, יהודיה שמתגוררת במרוקו ותרגמה את הנאמר מצרפתית לעברית ולהפך.
2 צפייה בגלריה
מוסטפה אורך, יו"ר האיגוד המרוקאי
מוסטפה אורך, יו"ר האיגוד המרוקאי
מוסטפה אורך, יו"ר האיגוד המרוקאי
(צילום מסך)
ההסכם אמור לכלול קשרים מקצועיים, חברתיים וחינוכיים. מהצד הישראלי השתתף בשיחה גם ד"ר איציק בן מלך, האחראי על הקשרים הבינלאומיים באיגוד והוא זה שיתאם את הביקור במרוקו.
עמירם הלוי אמר: “אנו גאים על שיתוף הפעולה שנרקם בין הצדדים. ספורט בכלל וכדורסל בפרט, הם דרך מצוינת לגשר על פערים ולקרב אנשים. אנחנו מאמינים ששיתוף הפעולה הזה יסייע לשני הצדדים”. במהלך השיחה ציינו הנציגים המרוקאים סיפרו שהם מכירים היטב את השחקן מוחמד אבו ערישה, הישראלי שמשחק כיום במרוקו. ערישה, בוגר האקדמיה של האיגוד והנבחרות הצעירות, יוזמן לטקס החתימה.