4 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי חיפה חוסמים את הצומת מחוץ למושבה
אוהדי מכבי חיפה חוסמים את הצומת מחוץ למושבה
אוהדי מכבי חיפה חוסמים את הצומת מחוץ למושבה
(אסי ממן)
בעקבות ההתנהלות החובבנית וחסרת האחריות של בני סכנין, שלא דאגה למספיק אבטחה למשחק שלה מול מכבי חיפה באצטדיון שלמה ביטוח וגרמה לביטולו, מנהלת הליגות הודיעה היום (שלישי) על קנס חסר תקדים לקבוצה מהמגזר בגובה לא פחות מ-250,000 שקלים, כשבנוסף עצרה את העברת הכספים למועדון.
כזכור, סכנין דאגה רק למחצית מכמות הסדרנים הנדרשת ובמשטרה לא היו מוכנים לקחת סיכונים ושלחו אלפי אוהדים מאוכזבים הביתה, ממה שאמור היה להיות משחק ההכתרה של הירוקים. לקנס הגבוה אין כל קשר להעמדה לדין בהתאחדות לכדורגל והעונש שיגיע לקבוצה משם. נראה שזאת רק ההתחלה. במועדון הגיבו: “את דברנו נציג בפני הגופים והאנשים המוסמכים, אנחנו לא מעוניינים שהשיח מול המנהלת יהיה דרך התקשורת”.
במכתבו של יו”ר המנהלת ארז כלפון לסכנין נכתב כי: “המשחק בוטל עקב היערכות רשלנית, לקויה וחובבנית מצדכם. לצערנו אין המדובר ב"תקלה" או בחוסר תשומת לב רגעי אלא בדפוס פעולה עקבי, מזלזל ולא מקצועי מתוך ראייה קצרת טווח, רצון להגדיל הכנסות (בין היתר על חשבון בטחון האוהדים ורווחתם) ותפיסה לקויה של בעלי התפקידים את מחויבויותיהם ותוך ביזוי כלפי הכדורגל הישראלי, הגופים המנהלים אותו ומעל הכל תוך פגיעה חמורה באוהדי הכדורגל הישראלי.
4 צפייה בגלריה
ארז כלפון
ארז כלפון
ארז כלפון
(חגי מיכאלי)
אנו סבורים כי אין צורך להרחיב היריעה אודות היקף הנזק אשר נגרם למנהלת, לאוהדים, למכבי חיפה ואוהדיו המסורים ולגורמים רבים נוספים כתוצאה מהתנהלותכם וכמובן לנזק התדמיתי האדיר אותו המועדון גרם (שוב) לכדורגל הישראלי. ביטול המשחק מהווה אירוע מחפיר ומביש בתולדות הכדורגל והמנהלת, לא פחות מיריקה בפרצופם של מליוני אוהדי כדורגל ואלפי אוהדי מכבי חיפה, אשר יצאו ממקומות העבודה ובאו עם נשיהם וילדיהם, תוך השקעת משאבים זמן וכסף, בכדי לחגוג אליפות עם קבוצתם ובמקום זאת חוו מפח נפש ואכזבה רבה.
מובן כי אין בכוונתנו לעבור על כך לסדר היום. לאור האמור לעיל, ונוכח הנזקים האדירים אשר נגרמו ויגרמו למנהלת ומי מטעמה, החלטתי בשלב זה על קיזוז סך של 250,000 ש”ח מהסכומים המגיעים למועדון מהמנהלת; בנוסף הנחיתי על עצירת כל העברת כספים למועדון עד לבירור מלוא הנזקים כמו גם להחזר כספי מלא לאוהדים שרכשו כרטיסים במיטב כספם. אין באמור במכתבי זה או במה שלא נאמר בו בכדי למצות את זכויות המנהלת או לגרוע מהן”.
4 צפייה בגלריה
ארז כלפון
ארז כלפון
ארז כלפון
(רדאד ג'בארה)
בהמשך פנה כלפון במכתב רשמי גם לתובע ההתאחדות, עורך הדין ניר רשף, בבקשה להעניש את סכנין בחומרה: “לצערנו אין צורך בסקירה היסטורית של מחדלי המועדון בשנים האחרונות ודי להביט בעונת המשחקים הנוכחית, בכדי להתרשם מרמת הזלזול והרשלנות בה מתנהל המועדון. כך - בחודש ספטמבר משחק המועדון מול הפועל באר שבע נפתח בשעה ורבע איחור (תוך פגיעה קשה בצופים, בזכיין השידור ובנותני החסות) עקב התקנת שילוט, וסירוב להסירו, בניגוד להנחיות משטרת ישראל.
בסוף חודש נובמבר הכניס המועדון מעל אלף אוהדים מעל המותר על פי דין ליציע - ללא רישוי – כאשר רק בנס נמנע אסון בנפש; בעקבות זאת נסגר האצטדיון על ידי משרד הכלכלה ומשטרת ישראל. לאחר סגירת האצטדיון, משך שבועות רבים, איחר המועדון פעם אחר פעם בתיאומי אצטדיון במשחקים אותם נאלץ לארח מחוץ למגרשו הביתי. באחד המקרים אושר המגרש פחות מ-24 שעות לפני קיומו, כ פסע לפני ביטולו, בהתערבות המנהלת ובמידה לא מבוטלת של מזל.
בעוד לאף מועדון מקצועני אחר לא נרשמה ולו תקלה אחת מעין זו המועדון צבר עוד ועוד תקלות ובעיות אך הפעם נראה כי עלה בידיו המועדון להגיע ל"הישג" ייחודי וחד פעמי של ביטול משחק זמן קצר לפני תחילתו. כידוע, עונש הרדיוס אשר הוטל על המועדון נקבע כך שיחול בפועל בתחילת עונת המשחקים הבאה אך המועדון הוא שביקש מיוזמתו ומשיקוליו הוא לקיים עתה את משחק הרדיוס במשחק הכתרה בעל "חתימה גבוהה" ככל הנראה מתוך ציפייה להכנסות גבוהות ומבלי שנערך כנדרש למשחק זה.
4 צפייה בגלריה
מוחמד אבו יונס
מוחמד אבו יונס
מוחמד אבו יונס
(ראובן שוורץ)
בימים האחרונים, משטרת ישראל פנתה אל המועדון מספר פעמים והתריעה בפניו כי אינו עומד בדרישות האבטחה ומשכך לא יתאפשר קיום המשחק. משנודע על כך למנהלת היא התריעה בפני המועדון על משמעויות הדבר וניסתה לסייע בידיו, במידת יכולתה, בהיערכות למשחק. יום לפני המשחק בשעה 16:00 התקבל מכתב מטעם הנהלת המועדון בו צוין כי עניין המאבטחים יוסדר "בחצי השעה הקרובה" יחד עם שאר הנושאים הדורשים טיפול מצד משטרת ישראל.
לתדהמתנו הרבה, ביום המשחק - לאחר הגעת אלפי אוהדים, התייצבות ניידות השידור, הצוותים מקצועיים, השופטים והשחקנים נתברר כי חרף התחייבויותיו המועדון לא הצליח להעמיד את סד"כ האבטחה לו התחייב מה שהוביל לביטול המשחק על ידי משטרת ישראל. התכתובות הרלוונטיות מצורפות למכתבי זה. אנו סבורים כי אין צורך להרחיב אודות הנזק האדיר שנגרם לכל המעורבים כתוצאה מהתנהלות זו: לאלפי האוהדים שהקדישו מזמנם ומכספם והגיעו למגרש, למאות האלפים שהמתינו לצפייה במשחק בטלוויזיה, לנותני החסות, המועצה להסדר ההימורים בספורט - אשר כללה את המשחק בטפסיה, זכייני השידור אשר נערכו למשחק וכמובן לנזק התדמיתי האדיר אותו המועדון גרם (שוב) לכדורגל הישראלי.
ביטול המשחק מהווה אירוע מחפיר ומביש בתולדות הכדורגל והמנהלת, לא פחות מיריקה בפרצופם של מליוני אוהדי כדו רגל ואלפי אוהדי מכבי חיפה, אשר יצאו ממקומות העבודה ובאו עם נשיהם וילדיהם, תוך השקעת משאבים זמן וכסף, בכדי לחגוג אליפות עם קבוצתם ובמקום זאת חוו מפח נפש ואכזבה רבה. הנזקים הכלכליים, התדמיתיים והספורטיביים אשר נגרמו כתוצאה מהתנהלות זו מחייבים תגובה וענישה חריפה בחומרתה ואנו בטוחים כי תפעל למצות את מלוא חומרת הדין מול המועדון”, סיכם.