1 צפייה בגלריה
סטף קרי חוגג עם הגביע
סטף קרי חוגג עם הגביע
סטף קרי חוגג עם הגביע
(רויטרס)
שושלת: גולדן סטייט המשיכה בעשור האדיר שלה כשהשלימה באופן סופי ורשמי את האליפות הרביעית בשמונה השנים האחרונות עם 90:103 על בוסטון במשחק השישי של סדרת הגמר. הווריירס שוב הפגינו ווינריות במאני טיים, השלימו 2:4 וגם רשמו כמה מספרים שייכנסו לספרי ההיסטוריה.
בדרך לתואר, גולדן סטייט השאירה אבק לבוסטון עם ריצת 0:21 במשחק השישי – הארוכה ביותר בסדרת הגמר ב-50 השנים האחרונות. על הדרך, הקבוצה של סטיב קר גם הפכה לראשונה שזוכה בארבע אליפויות בשמונה שנים מאז שיקגו בולס של מייקל ג’ורדן (בין 1991 ל-1998) – זו שגם קר היה חלק ממנה, כשחקן. אגב, לא רק שהוא זכה בארבע האליפויות האלה כמאמן, יש לו גם חמש כשחקן: שלוש עם שיקגו ועוד שתיים עם סן אנטוניו.
סטף קרי שרשם סדרה היסטורית, נבחר לראשונה אי פעם ל-MVP של סדרת גמר, והוא היה נרגש מאוד בסיום כאשר התקשה לעצור את הדמעות. “אני גאה בקבוצה הזו ואומר תודה לאלוהים כל יום שאני יכול לשחק כדורסל ברמה הזו, אני לא לוקח את זה כמובן מאליו”, סיפר הכוכב, “יש פה משהו מיוחד”.
ה-MVP המשיך: “עברנו דברים קשים בשנתיים האחרונות, אנשים לא חשבו שנוכל לעשות את זה ולכן זה מדהים. היינו רחוקים מאוד מאליפות, התמודדנו עם פציעות ובעיות, אבל מצאנו את האנשים הנכונים”.
קליי תומפסון, אחד הסיפורים המרגשים ביותר בקבוצה ומי שחזר אחרי שתי פציעות קשות בעקבותן מיעט לשחק במשך שנתיים, אמר: “כל רגע של סבל היה שווה את זה. אני מרגיש על ענן, שמח שחזרתי לבמה הזו. היו ימים קשים מאוד, החברים שלי הרימו אותי”.
דריימונד גרין אמר: “זה מדהים לחלוק את זה עם הילדים שלי, הם עדיין לא גדולים מספיק כדי לזכור אותי משחק ברמה גבוהה ובגלל זה הם היו מקור המוטיבציה הכי גדול שלי. רציתי להראות להם שאני יכול לשחק ברמה הזו. אם עובדים קשה, יש לזה תמורה בסוף”.
המאמן סטיב קר אמר על הכוכב שלו: “סטף קרי מזכיר לי את טים דאנקן מנקודת מבט אנושית, של כישרון, צניעות וביטחון עצמי. זה שילוב נפלא. כולם רוצים לנצח גם בשבילו. בלעדיו שום דבר מזה לא היה קורה”. בעלי גולדן סטייט, ג’ו לייקוב, אמר: “זו אולי האליפות הכי משמעותית עבורנו, בהתחשב בכל מה שעבר עלינו”.
סת’ קרי, אחיו של סטף, צייץ בטוויטר אחרי האליפות: “אל תדברו עליו שוב אלא אם זו שיחה על השחקנים הגדולים בהיסטוריה”. קארים עבדול ג’באר כתב: “באליפות NBA לא זוכים, מרוויחים אותה דרך הכאב של אימונים אינסופיים, הפסדים ופציעות. רק החזקים ביותר מתגברים על זה. ברכות אלופים, זה מגיע לכם”. קייל קוזמה צייץ: “סטף, ברוך הבא למועדון של קובי ודאנקן”.
קנדריק פרקינס שהיה שותף לאליפות האחרונה ב-2008 עם פול פירס, ריי אלן וקווין גארנט, כתב: “תנו לי לנצל את הרגע כדי להתנצל. סטף קרי, קליי תומפסון, דריימונד גרין וגולדן סטייט, אני מצטער שהבעתי חוסר כבוד כלפיכם העונה. שאלוהים יברך את אמריקה”. גם סי. ג’יי. מקולום כתב דברים דומים: “אני צריך לדבר על כמה טעיתי כשבחרתי בסלטיקס כאלופים במהלך שידור בטלוויזיה. ברכות דריימונד, זה מגיע לך, אני אשיג את הטבעת שלי בקרוב”.
ומה יהיה בעונה הבאה? באופן טבעי, גולדן סטייט הפייבוריטית לזכות באליפות נוספת, כך לפחות לפי סוכנויות ההימורים. הווריירס בראש הדירוג עם יחס של 5:1 ואחריהן בוסטון וברוקלין (6:1), מילווקי (15:2), פיניקס (8:1) ולוס אנג’לס קליפרס (8:1). כל זה כמובן נכון לרגע זה, כי הכל עוד עשוי להשתנות לאור מה שיקרה בשוק השחקנים החופשיים בפגרה, בין היתר מדובר על שחקנים כמו קיירי ארווינג, ברדלי ביל, זאק לוין וג’יימס הארדן.