3 צפייה בגלריה
אריק פינטו
אריק פינטו
אריק פינטו
(שחר גרוס)
תיקונים נוספים באמות המידה לחלוקת כספי התמיכה לספורט הישראלי עלו להצבעה אמש (רביעי) בישיבת המועצה הלאומית לספורט. המועצה אישרה את השינויים, בתום דיון סוער, ובקרוב האיגודים והאגודות אמורים לקבל תקציבים נוספים בהתאם לרפורמה שקידם שר התרבות והספורט חילי טרופר.
נציג משרד התרבות והספורט, דודו מלכא, ביקש מהמועצה להעביר תיקונים אחרונים באמות המידה לחלוקת כספי התמיכה לספורט הישראלי. בין היתר, התבקשו הנוכחים לאשר תוספת תקצוב לאגודה שיש לה לפחות שתי קבוצות לנשים במחלקת נוער, לאשר תיקון בכמות תחרויות נמוכה יותר כדי שגובה התמיכה העתידי לא תיפגע בגלל הסגרים של מגפת הקורונה, ולאשר את הורדת הרף בחלוקת תקציבים על העסקת המאמנים לטובת הענפים החלשים מענפים שאינם אולימפיים על חשבון הענפים החזקים מהספורט האולימפי.
יש לציין כי הליך אישור אמות המידה הוא הליך בירוקרטי וארוך. תחילה מאשרים את אמות המידה כפי שהן, לאחר מכן הקריטריונים מפורסמים להערות הציבור, המשרד בוחן את ההערות ואם ישנם שינויים בעקבות ההערות - נהוג כי המועצה דנה בתיקונים ומאשרת אותם, ולאחר מכן התיקונים הללו עוברים לאישור משרד המשפטים, בדרך לחתימה על אמות המידה החדשות.
3 צפייה בגלריה
חילי טרופר
חילי טרופר
חילי טרופר
(עמרי שטיין)
אלא שהפעם נודע לחברי המועצה כי התיקונים כבר קיבלו את אישור משרד המשפטים בטרם התקיימה ישיבת המועצה הלאומית לספורט. בעקבות זאת, חלק מהנוכחים טענו כי לא ייתכן שהשינויים נשלחו לאישור משרד המשפטים עוד לפני שהתקיים דיון לגביהם במועצה וזעמו: "אנחנו לא חותמת גומי".
מי שבעיקר הביעו את מחאת על כך היו יעל ארד, גילי לוסטיג, יורם אורנשטיין ואבי שינדלר. בעקבות זאת, חברי המועצה ננזפו על כך והרוחות התלהטו. יו"ר המועצה אריק פינטו אמר להם: "צריך לאשר את אמות המידה, אי אפשר לגרור את זה יותר. אתם רוצים שאגודות ואיגודים יסבלו ולא יקבלו תקציבים?". החשש היה כי אם השינויים הללו לא יאושרו, יצטרכו שוב לתקן את אמות המידה, לאשר זאת במועצה ואז שוב לפנות לאישור משרד המשפטים בתקופה לחוצה.
3 צפייה בגלריה
יעל ארד
יעל ארד
יעל ארד
(חגי מיכאלי)
בסופו של דבר, השינויים האחרונים הללו עלו להצבעה במועצה. יורם אורנשטיין היה היחיד שהתנגד לאישור השינויים ללא דיון מקדים ורציני, יו"ר הוועד האולימפי יעל ארד והמנכ"ל גילי לוסטיג נמנעו בהצבעה כאקט מחאתי, אבי שינדלר הצביע בעד אישור השינויים למרות דבריו בישיבה - ובשורה התחתונה השינויים עברו ברוב קולות שהצביעו בעד.
גורמים במשרד התרבות והספורט ציינו כי הם לא ייחסו לכך חשיבות רבה, אלא רק רצו לאשר את כלל השינויים באמות המידה על מנת לאפשר את חלוקת התקציבים לאיגודים ולאגודות במהירות האפשרית, ולכן קודם כל אישרו את השינויים עם משרד המשפטים ולאחר מכן הגיעו לדווח על כך במועצה משום שמדובר בשינויים מינוריים.
אלא שגורם בספורט הישראלי ביקר בחריפות את המהלך: "לא הגיוני שהתיקונים הללו הופנו ישירות לאישור משרד המשפטים, בלי דיון רציני ובלי לבחון את השפעת השינויים על חלוקת התקציבים במועצה, כך שלמעשה הובהר לחברי המועצה כי אין להם ברירה אלא לאשר אותם לפני שתהיה קטסטרופה בספורט הישראלי. חלק מחברי המועצה לא התנגדו על מנת שלא לפגוע בספורט הישראלי, אבל אין ספק שכך לא אמורות להתקבל החלטות".