1 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
(סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה )
נבחרת ישראל בשחייה אמנותית נעלה הערב (שישי) את אליפות העולם הטובה בתולדותיה עם מקום עשירי בגמר האחרון שלה, גמר התרגיל הקבוצתי החופשי. הנבחרת זכתה לציון של 85.5667 נקודות, שיפור של יותר מחצי נקודה לציון לו זכתה במוקדמות. בשקלול התרגיל הטכני והחופשי, מדורגת ישראל במקום השביעי
מדובר בהישג שיא נוסף, אחד מיני רבים אותו השיגה ישראל באליפות, שכללה שני גמרים ראשונים אי פעם בדואט, דירוגי שיא היסטוריים בכל התרגילים, בהם מקום עשירי בתרגילי הדואט, מקום שביעי בתרגיל הקבוצתי הטכני ומקום חמישי (הגבוה אי פעם) בתרגיל הקומבו. למעשה, ערב האליפות מאזנה של ישראל עמד על עשרה גמרים באליפויות העולם לדורותיהן, מהם שני גמרים בתרגילים אולימפיים. כעת המאזן עומד על 15 גמרים, מהם שישה בתרגילים אולימפיים. חסר תקדים במונחי הענף בארץ. בזכות ההישגים הללו, עולה הנבחרת לראשונה לסגל הכסף של הוועד האולימפי והיחידה לספורט הישגי.
מאמנת העל של הנבחרת אנה טרס אמרה: "זו באמת אליפות היסטורית שלנו. אני בעיקר מרוצה מההתקדמות העקבית של הנבחרת בציונים ובמיקום, כשאנחנו עוקפות נבחרות שבעבר ישראל רק חלמה לעקוף. יש לנו עוד הרבה עבודה והרבה מקום להשתפר להמשך, אבל נפלא לדעת שהמגמה היא כל הזמן חיובית ושהעבודה של השחייניות נושאת פירות".
הרכב הנבחרת: שלי בובריצקי, עדן בלכר, פולינה פריקזצ'יקובה, מאיה דורף, אריאל נשיא, ניקול נחשונוב, נוי גזלה וקטי קונין, נטע רוביצ'ק ושני שראיזין. הובילו את הקבוצה המאמנות אנה טרס, לריסה קונין וסבטלנה בלכר.