4 צפייה בגלריה
וייד בולדווין
וייד בולדווין
וייד בולדווין
(אינסטגרם)
מכבי תל אביב ממשיכה לעבוד על השלמת הסגל, והפעם הגיע תורו של ווייד בולדווין לחתום רשמית בקבוצה בצהוב. הגארד (26, 1.93) היה בשנה שעברה אחד משחקניה המובילים של באסקוניה הספרדית, שסיימה במקום התשיעי ביורוליג והייתה רחוקה מקום אחד בלבד מהעפלה לפלייאוף.
"ווייד הוא מהגארדים המובילים ביורוליג ובעל יכולות גופניות יוצאות דופן", ניתח המאמן עודד קטש לאחר החתימה. "הוא משחק היטב בשני צדי המגרש עם נחישות ואגרסיביות". דייויד בלאט, שאימן את בולדווין באולימפיאקוס, הוסיף: “שמחים שווייד מצטרף, הניסיון שלי איתו היה חיובי. הישגיו המקצועיים ברמות הגבוהות של אירופה היו מרשימים”.
בלאט הוסיף: “חשוב לווייד לנצח וגם הקבוצות שלו חשובות לו. כארגון המטרה שלנו היא לתמוך בו ולעזור לו למצוא את הדרך ללב של השחקנים והאוהדים. כמובן שהעבודה של ווייד היא לעזור לנו בכל דרך להיות הטובים ביותר שאנחנו יכולים להיות. יהיה כיף”.
4 צפייה בגלריה
דיוויד בלאט במסיבת העיתונאים
דיוויד בלאט במסיבת העיתונאים
דיוויד בלאט במסיבת העיתונאים
(איציק בלניצקי)
בולדווין גם כן דיבר לאחר החתימה: “מה קורה אוהדי מכבי? אני ממש מתרגש להיות חלק מהמועדון, להכיר את חברי לקבוצה ואת המאמנים. יש לנו סיכוי מצוין להתחרות ברמה גבוהה השנה, לנצח משחקים ולשחק מול קהל מצוין. אני לא יכול לחכות שהעונה תתחיל, נתראה בקרוב”.
השחקן נולד ב-29 במרץ 1996 בבל מיד שבמדינת ניו ג'רזי במזרח ארצות הברית. הוא החל לככב בתיכון, שיחק באוניברסיטת ונדרבילט ואחרי עונתו השניה (14.1 נקודות ב-40.6% מהשלוש, 5.2 אסיסטים ו-4 ריבאונדים) נרשם לדראפט ה-NBA. הוא נבחר במקום ה-17 על ידי ממפיס וכבר במשחק הבכורה שלו סיפק 7 נקודות, 6 אסיסטים, 5 ריבאונדים, 3 חטיפות ו-3 חסימות ב-24 דקות בניצחון על מינסוטה.
הוא לקח חלק ב-33 משחקים במדי הגריזליס, עבר לקבוצת ליגת הפיתוח ובאוקטובר 2017 חתם על חוזה "כרטיס כפול" בפורטלנד. בהמשך הועבר לקליבלנד, משם ליוסטון ואז לאינדיאנה לפני שמצא עצמו בקבוצת הפיתוח של טורונטו (21.6 נק', 5.6 ריב' ו-4.3 אס'). בקיץ 2019 חצה את האוקיאנוס האטלנטי עם חוזה לשנתיים באולימפיאקוס של דייויד בלאט.
4 צפייה בגלריה
ווייד בולדווין
ווייד בולדווין
ווייד בולדווין
(אינסטגרם)
בעונת הבכורה שלו ביורוליג פתח בולדווין ב-9 מ-24 משחקים עם אולימפיאקוס ושיחק קצת יותר מ-16 דקות לערב. קפיצת המדרגה הגיעה בשנה לאחר מכן במינכן. בשורות באיירן התבסס הגארד, פתח ב-38 מ-39 משחקים במפעל הבכיר באירופה ולהט עם 15.3 נק', 4 אס', 3 ריב' ו-1.1 חטיפות ב-27.1 דקות למשחק, בעוד קבוצתו הגיעה לפלייאוף.
ביולי 2021 הוחתם בולדווין על ידי באסקוניה והפך בשורותיה לשחקן המוביל. ביורוליג קלע 14.1 נקודות, חילק 4.4 אסיסטים, הוריד 3.3 ריבאונדים, חטף 1.1 כדורים וצבר 15.5 נק' מדד יעילות בממוצע למשחק. בליגה הספרדית החזקה עמדו הממוצעים שלו על 12.3 נק', 3.9 אס', 3.3 ריב' ו-37.2% מהשלוש.
4 צפייה בגלריה
בולדווין מטביע
בולדווין מטביע
בולדווין מטביע
(לילך וויס-רוזנברג)
ווייד בולדווין פגש פעמיים את מכבי במהלך העונה החולפת ביורוליג. במשחק הראשון בוויטוריה קלע 15 נקודות, מסר 5 אסיסטים וקטף 5 כדורים חוזרים. במפגש השני בהיכל הציג יכולת נהדרת ותרם לקבוצתו 27 נקודות, 8 אס' ו-7 ריבאונדים בדרך ל-37 נקודות מדד.
האמריקאי רשם בעונה האחרונה בשורות הקבוצה מחבל הבאסקים ממוצעים של 14.1 נקודות, 3.6 כדורים חוזרים, 4.4 אסיסטים ו-1.1 חטיפות למשחק, ובליגה המקומית הוביל אותה לחצי גמר הפלייאוף, שם הודחה בסוויפ מול ריאל מדריד הגדולה.