אמש הודיע מייסד טוויטר ג'ק דורסי, כי הוא פורש מתפקידו כמנכ"ל החברה, והוא יוחלף באופן מיידי על ידי פרג אגרוול (Parag Agrawal), שכיהן עד אז כסמנכ"ל הטכנולוגיה בחברה. אחרי 16 שנים שבמהלכן כיהן בתפקידים שונים בחברה, דורסי עוזב את טוויטר לחלוטין (ב-2022 הוא צפוי לעזוב גם את הדירקטוריון). לדברי דורסי, שזוהי כהונתו השנייה כמנכ"ל החברה, טוויטר מוכנה להמשיך הלאה ללא המייסדים שלה, והצעד נובע מהחלטה אישית שלו. אך מאחורי הקלעים, ייתכן שהוא מגיע כתוצאה מלחצים שונים - דורסי נחשב לדמות שנויה במחלוקת, בין היתר מאחר שבמקביל כיהן כמנכ"ל של חברת הפינטק שייסד סקוור, ובשנה שעברה ארגון אליוט מנג'מנט, שמחזיק מניות בטוויטר, דרש שיתפטר.

עוד בנושא:

אך אם דורסי הוא דמות מוכרת ומושכת אש מאוד, המנכ"ל החדש של טוויטר שמר על פרופיל נמוך עד היום. אגרוול בן ה-37 נולד בהודו והיגר לארה"ב, וכעת הוא מצטרף לשורת מנכ"לים ממוצא הודי בחברות טכנולוגיה מובילות, כמו סאטיה נאדלה מנכ"ל מיקרוסופט וסונדאר פיצ'אי מנכ"ל גוגל. בנוסף, הוא המנכ"ל הצעיר ביותר של חברת S&P 500.
1 צפייה בגלריה
פרג אגרוול
פרג אגרוול
פרג אגרוול
(עיבוד תמונה. צילום: טוויטר, shutterstock)
לאגרוול דוקטורט למדעי המחשב מאוניברסיטת סטנפורד, ולפני שהגיע לטוויטר עבד בתפקידים מחקריים בחברות טכנולוגיה מובילות - מיקרוסופט, AT&T ויאהו. הוא נשוי לויניטה אגרוול, שותפה באנדריסן הורוביץ, ולשניים ילד בן שלוש. אמנם הוא שם פחות מוכר, אך הוא מביא עמו ניסיון ארוך שנים בטוויטר - הוא החל לעבוד בחברה לפני עשור כמהנדס עם התמחות בבינה מלאכותית ולמידת מכונה. לפי טוויטר, הוא הראשון בחברה שזכה לתואר Distinguished Engineer.
פרג אגרוול
ב-2017 מונה לסמנכ"ל הטכנולוגיה בחברה, ובמסגרת תפקידו היה אחראי על אסטרטגיית החברה הנוגעת לבינה מלאכותית ולמידת מכונה, והוביל פרויקטים שנוגעים להפיכת הטיימליין של משתמשים למלא בציוצים שרלוונטיים יותר עבורם. בנוסף, הוא התמודד עם סוגיית אבטחת סיסמאות, ופעל לשפר את ההטיה באלגוריתמים של החברה. אחד הפרויקטים הגדולים הנוספים שהוביל היה המאמץ ארוך השנים להעביר את חלק ממוצרי טויטר משרתי החברה לשירותי ענן של חברות כמו אמזון וגוגל.
בנוסף, הוא פיקח על פרויקט המחקר "בלו סקיי" שהוכרז ב-2019, במטרה לבסס סטנדרטים פתוחים ומבוזרים לפלטפורמות מדיה חברתית. דורסי אמר בעבר כי הפרויקט יסייע לרשתות חברתיות לשתף פעולה בנוגע לאופן בו פוסטים מוצגים למשתמשים ולתת למשתמשים שליטה רבה יותר על התכנים שהם רואים. הפרויקט יכול לסייע להם גם באכיפת הגבלות על דברי הסתה, כשהרעיון בביזור הוא להעביר את אחריות ניהול התוכן למשתמשים עצמם.
המנכ"לים של טוויטר
לפתחו של אגרוול ניצבים כעת מספר אתגרים משמעותיים בתפקיד המנכ"ל - ראשית, המטרות השאפתניות של הפלטפורמה להכפיל את הכנסותיה השנתיות עד 2023, ולהגדיל את מספר המשתמשים, שעומד כעת על 211 מיליון משתמשים פעילים יומיים, ב-20% לשנה בשלוש השנים הקרובות. "אנחנו מאמינים שהאסטרטגיה הזו היא נועזת ונכונה", כתב אגרוול במייל לעובדי החברה. "אבל האתגר הקריטי שלנו הוא איך אנחנו עובדים כדי להוציא את זה לפועל ולהגיע לתוצאות". טוויטר מנסה לשמור על רלוונטיות מול מתחרות כמו טיקטוק ואינסטגרם שפונות לקהלים צעירים יותר.
הוא יצטרך להתמודד גם עם ביקורת פוליטית, כמו על החסימה של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בפלטפורמה, ועם חיכוכים מול ממשלת הודו.
האזינו לריפרש, פודקאסט הטכנולוגיה של ynet
על חלק מתפיסותיו ניתן ללמוד מראיונות שערך בעבר. בראיון ב-2020 ל-MIT Technology Review התייחס לנושא ההתמודדות עם דיסאינפורמציה ודברי שטנה בפלטפורמה, כשאמר כי "התפקיד שלנו הוא לא להיות כבולים על ידי התיקון הראשון (לחוקת ארה"ב, שמתייחס לחופש הביטוי), אלא לשרת כמקום לשיח ציבורי בריא". הוא אמר גם שקשה מאוד להגדיר דיסאינפורמציה, ולכן תפקידה של טוויטר אינו לקבוע מה נכון או שגוי אלא למנוע "את הנזק הספציפי שמידע מטעה עשוי לגרום".
בשנה האחרונה טוויטר ניסתה להתמודד עם הביקורת לפיה כמעט שלא הציגה פיצ'רים חדשים לאורך השנים, שיענו על הצרכים של משתמשיה, כשהציגה שורה של פיצ'רים חדשים, כמו Spaces, שמשלב בפלטפורמה אפשרות לנהל שיחות אודיו בלייב עם משתמשים רבים, ורכישת שירות הניוזלטרים Revue. ב-2018 ארגוול התייחס לנושא בראיון ל"The Information" בו אמר כי "כשאנחנו שומעים אנשים שאומרים שטוויטר איטית, זה כואב, וזה משהו שאנחנו משתמשים בו כמוטיבציה".
דורסי אמר עליו כי הוא היה "מאחורי כל החלטה משמעותית שעזרה לשנות את החברה. הוא סקרן, בוחן, רציונלי, יצירתי, דורש, מודע לעצמו וצנוע. האמון שלי בו הוא עמוק מאוד".