יו"ר סיעת העבודה רם שפע התייחס לדבריו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן - שסירב לגנות אתמול (שלישי) בברלין את מתקפת הטרור באולימפיאדה במינכן, וטען כי ישראל "ביצעה 50 שואות בפלסטינים" - ‏ואמר לאולפן ynet הבוקר כי "הוא צריך להתבייש, הכחשתו את השואה היא בושה וחרפה בכל רמה".
שפע הוסיף כי "אני חושב שהוא צריך לשלם מחיר על האופן שבו הוא בוחר להתבטא פעם אחר פעם", אך סייג את דבריו וטען כי "זה לא אומר שצריך חלילה להזיז אותנו מאותה עמדה הברורה לחלוטין - אין פתרון אחר זולת הסדר מדיני, גם אם כרגע הפרטנר הכי ריאלי הוא כזה שבוחר להכחיש את השואה".
אז הוא עדין פרטנר ריאלי? "אני חושב שכרגע הוא צריך לעשות עם עצמו חשבון נפש. אני מקווה מאוד שגם שר הביטחון יידע - אף על פי שהוא נפגש איתו - שאלה אמירות שאף אחד מאיתנו לא מסוגל לחיות איתן".
שפע התייחס למצבה של מפלגת העבודה בסקרים, ואמר כי "אנחנו כבר הרבה מאוד זמן באותו אזור, ואני בהחלט מאוד רוצה שזה ישתנה. היו סקרים של 5 ו-6 מנדטים, ובשבוע שעבר היו גם סקרים של 7. אני מסתכל כל הזמן קדימה - זה נכון שכרגע אנחנו לא במקום שהיינו חולמים להיות בו, אבל זו פוליטיקה - צריך לעבוד קשה כל הזמן כדי להצדיק ולהוכיח".
יכול להיות שעכשיו, כשיש את "המחנה הממלכתי" עם איזנקוט, התחרות שלכם תהיה יותר קשה? "הם בחרו לשבור ימינה, זאת זכותם המלאה".
דווקא איזנקוט שובר אותם חזרה למרכז-שמאל, לא? "לא יודע, שמעת אותו פעם אומר משהו על איזשהו נושא? אנחנו לא יודעים את העמדות שלו, את יודעת את העמדות שלו? הציבור יודע את העמדות שלו? עדיין לא. אגב, לא ראיתי עדיין התלהבות גדולה - הם בערך באותו מקום שהם התחילו בו לפני חודש. צריך להגיד משהו משמעותי - יש איזו תודעה שהיא די כוזבת לגבי נהירה למפלגות הגדולות - בבחירות הקודמות הנהירה הייתה דווקא למפלגות הקטנות. אפילו מאיתנו זזו לכחול לבן ולמרצ".
בתוך כך, דינה דיין, שסיימה במקום ה-20 בפריימריז במפלגת העבודה, הביעה ביקורת חריפה על הקמפיין של שרת התחבורה ויו"ר העבודה מרב מיכאלי - הנועד למנוע הדרת נשים בתחבורה הציבורית.
1 צפייה בגלריה
"קמפיין אנטישמי". דינה דיין
"קמפיין אנטישמי". דינה דיין
"קמפיין אנטישמי". דינה דיין
(צילום: צביקה טישלר)
היא אפילו מציעה תוכנית של פקחים שיעלו לאוטובוסים, למה זה כל כך בעייתי? "קולן של הנשים החרדיות לא נשמע כלל במרחב הציבורי. אני לא אומרת שהישיבה המופרדת באוטובוסים היא מצב טוב - אבל הדרך להילחם בה היא לא לרדוף אחרי נשים חרדיות שיושבות מאחורה ונהגים שמעלים אותן".
דיין, שפרסמה אתמול ציוץ בטוויטר שבו קראה לקמפיין "אנטישמי", אמרה כי "אני חושבת שהקמפיין הזה משתמש באלמנטים שהם באמת מהנמוכים ביותר. שמאל אמיתי צריך להילחם עבור הנשים האלה. לא בהיבטים של רדיפה, אלא בדברים הרבה יותר עמוקים".