שוק הרמקולים הביתיים חווה בשנים האחרונות את תור הזהב שלו, בזכות העובדה שתמורת כמה שקלים בחודש כל אחד ואחת מאיתנו יכולים לקבל גישה למיליוני שירים באיכות גבוהה יחסית דרך שירותי הסטרימינג החוקיים. לא מוכנים לשלם? יש את יוטיוב. כבר לא צריך לחבר את הרמקול למקור שמע, מספיק לחבר אותו לרשת ולהזרים מוזיקה ברחבי הבית.
3 צפייה בגלריה
אודיו פרו C10
אודיו פרו C10
C10, רמקול הדגל של אודיו פרו
(צילום: יח"צ)

עוד סקירות שיעניינו אתכם:

יש אינספור חברות שמתחרות על תשומת הלב של הצרכנים בשוק הזה - רובן עם רמקולי בלוטות' ומקצתן עם חיבור אינטרנט משלהן. סונוס היא הפופולרית שבהן, אך ממש איננה היחידה. יש לה כיום מתחרה בולטת שיושבת כמעט על אותה הנישה מבחינת מחיר ואיכות, עם כמה יתרונות בהשוואה לסונוס אך גם לא מעט חסרונות. שמה הוא Audio Pro השוודית.
מרגיש קצת לא הוגן להסתכל על הרמקולים החכמים של Audio Pro דרך הפריזמה של תחרות מול סונוס, היות והראשונה קיימת מאז 1978, וייצרה רמקולים במשך 24 שנים לפני שהשנייה הוקמה בכלל. אבל סונוס היא המותג שצריך לנצח כשמסתכלים על השוק הזה, וכאן ל-Audio Pro יש קלף בשרוול: היא הרבה פחות בררנית לגבי מקור הצליל. בזמן שסונוס נמנעת משילוב בלוטות' ברמקולים הנייחים שלה וחיבור אנלוגי חוטי הוא "חידוש" שמוגבל אצלה לרמקול נייח אחד (Sonos Five, שמשווק כרמקול אליו אפשר לחבר פטיפון או נגן דיסקים בקלות), הרמקולים החכמים של אודיו פרו כוללים כולם הן חיבור אנלוגי סטנדרטי (בננות) והן קישוריות בלוטות', בנוסף לחיבור רשת ו-Airplay.
3 צפייה בגלריה
אודיו פרו DrumFire
אודיו פרו DrumFire
Drumfire. רמקול עצום בגודלו
(צילום: יח"צ)
יתרון מעניין נוסף שיש לרמקולי אודיו פרו על פני המתחרים הוא ארבעה כפתורים פיזיים שמעבירים אתכם לתחנות רדיו אינטרנטי/פלייליסטים שתוכלו לקבוע. זה רעיון מצוין עבור אנשים שרוצים לנתק את התלות של הרמקול ממכשיר עם מסך. יש לא מעט שימושים הגיוניים לדבר כזה - החל מפלייליסט לדייט ועד למתן האפשרות לאנשים מבוגרים להקשיב לרדיו אינטרנטי או פלייליסטים של ספוטיפייי בלי הצורך להתעסק עם הטלפון.
אך יש למוצרי Audio Pro גם חסרונות, והמהותי שבהם מרים את ראשו בכל פעם שמשווים את חוויית השימוש בהם לסונוס. החברה השוודית, שהתחילה מייצור רמקולים ואז הלבישה עליהם טכנולוגיה, לא מצליחה להתחרות בסונוס האמריקאית שהתחילה מטכנולוגיה והלבישה עליה סאונד. המקום שבו זה הכי צורם הוא האפליקציה, שכבר שנים צועדת במקום עם ממשק משתמש מסורבל ולא נוח. פעולות כמו צימוד רמקולים לזוג שמאל-ימין, העברת מוזיקה מאזור אחד בבית לאזור אחר ובחירת תחנות רדיו אינטרנטי לא תמיד עובדות, וגם כשהן כן, דורשות תמיד יותר מדי צעדים. זה ממש לא המקום היחיד בו הרמקולים האלה נמצאים מאחור מבחינה טכנולוגית. כן, יש כאן בלוטות', אבל מדובר בגרסה מאוד ישנה שלו, בלי תמיכה בקידודים מתקדמים שמטרתם להשתמש בתשתית בלוטות' לסאונד איכותי. ורק בודדים מהרמקולים החדשים ביותר של החברה תומכים בהזרמה קלה של תוכן ממכשירים ניידים לרמקולים דרך הרשת הביתית (Google Cast בגוגל, Airplay 2 באפל). כל אלה הן בעיות שמפריעות, בעיניי, להאמין ביכולות הטכנולוגיות של המותג מספיק כדי להתחייב לאקוסיסטם שלו, כפי שאודיו פרו רוצה.
3 צפייה בגלריה
Sonos Five
Sonos Five
הנמסיס. Sonos Five
(צילום: סונוס)

מבחן הצליל

אבל רמקולים חכמים צריכים לא רק לדעת להתחבר לדברים, אלא גם - ואפשר לומר שבעיקר - להשמיע צליל. וכאן אין לי אלא לשבח את כל ההיצע של אודיו פרו שהקשבתי לו. החל מה-A10 הקטן, דרך C10 הסלוני (המתחרה הישיר של Sonos Five) הן בגרסה הראשונה והן בגרסה השנייה שלו, ועד ל-Drumfire הייחודי - כל הרמקולים של החברה ידעו לא רק למלא את חלל הסלון של הבית בצליל, אלא גם לאפשר לנו ליהנות ממנו.
נתחיל מה-Drumfire - רמקול שאין לו מתחרים בשוק הרמקולים החכמים הצרכניים כיום. מדובר, בעצם, בשתי יחידות - העליונה היא הרמקול, התחתונה היא הסאבוופר - שמחוברות בכבל ביניהן. עבור רוב חדרי הסלון מדובר בהגזמה פרועה: הוא לא רק עצום בגודלו, אלא גם בסאונד שהוא מספק. הסאבוופר הייעודי יכול להרעיד את החדר, ושלושת הרמקולים בחלק העליון (שני וופרים וטוויטר) מספקים צליל חם ונקי גם בווליום גבוה. המחיר, אבל, בהתאם - כ-3,000 שקלים.
ה-C10 הוא רמקול הדגל של Audio Pro, שמיועד להתחרות ב-Sonos Five ודומיו. הוא עושה את זה בין השאר באמצעות חתימה קולית מאוד דומה - הטיה מורגשת לכיוון התדרים הנמוכים כדי שהצליל יהיה נעים יותר לאוזן. הוא כן עושה את זה בצורה פחות בולטת, ומרגיש כאילו יש בו יותר מקום לתדרי הביניים וגם לאלה הגבוהים יותר. הדור השני של ה-C10 הוא גם אחד הרמקולים הראשונים עם תמיכה ב-Airplay 2 ו-Google Cast. מחירו נע בין כ-1,400 לכ-1,700 שקלים, בהתאם לדור (שניהם נמכרים במקביל).
ה-A10, הקטן שבחבורה, הוא הרמקול האחד שניסיתי שהתקשה למלא את הסלון בסאונד. הוא מתאים יותר לחדרים קטנים, שבהם הוא נותן חוויה קצת פחות טובה מזו של ה-Sonos One מבחינת הצליל. הוא מתקשה עם תדרים גבוהים יותר, והצליל שהוא מוציא מרגיש קטן יחסית. מחירו עומד על כ-800 שקלים, ובמחיר דומה תוכלו למצוא כמה רמקולים מעניינים יותר גם אצל אודיו פרו עצמה. אז האם אודיו פרו היא מתחרה ראויה לסונוס? בכל הקשור לצליל ותמחור, כן. אלה רמקולים חכמים שנשמעים טוב ונמכרים במחיר מצוין. הבעיה היא רק עבור הקהל שרוצה גם חוויית שימוש טובה ויכולות מתקדמות בשליטה מהסמארטפון או הטאבלט. פה אין לסונוס עדיין מתחרים. אם אתם רק שולחים סאונד לרמקול ספציפי מאפליקציית מוזיקה, זה עוד בסדר, אבל אם אתם מתכננים להשתמש באפליקציה של הרמקול עצמו כדי להעביר מוזיקה בין רמקולים שונים בבית או לבחור תחנות רדיו אינטרנטי, החוויה המתסכלת של אפליקציית אודיו פרו עלולה לפגום בהנאה מהרמקולים.