בוקר טוב, נוירוזות מוקצפות שכמוכם. אמש (שבת) נפרדנו מסיסטר דיאנה ובזאת נגרעה עוד דיירת מבשר התותחים שיועד מלכתחילה לטובת הדחות. דיאנה למרבה הצער עשתה עוד פחות מאחותה אילנה, שלפחות טרחה לפתח רומן עם דניאל ולהטיף לו על חיים משוחררים מלחצים חברתיים ושימת זין, והמשמעות של הדחתה היא שלא נזכה לראות לאיזה עוד שיאים רומנטיים עשויה להמריא טקטיקת החיזור של שרון. אין דבר מושך יותר מגבר שמשפיל אישה שהוא מנסה להתחבב עליה, אני לא אתפלא אם אחד המנהלים של בית הספר לאמנות הפיתוי או איך שלא קוראים לזה, יושב עכשיו בבית ומעדכן את הסיליבוס בקורס "התאהב בי מיד – שאל אותי כיצד".
כמובן שהיתרון הגדול ביותר בהדחתה של דיאנה הוא העובדה שעכשיו לא נאלץ להטריח את מוחנו הקטן והיפה בשאלה הנצחית "האם זאת אילנה או דיאנה". למרבה הצער העמדת הנקמה שלה הייתה אופק, העמדה טיפשית ומיותרת ויודעת מה דיאנה, רק על זה מגיע לך שמרינה תהפוך את ההספד שלך לגרסת הקומדיה של הדיבוק. אני רק מקווה בשבילה שאמא שלי טעתה, ושזה לא נתקע אם עושים את זה יותר מדי פעמים.
ובינתיים בתיבת נח, בהנחה שאת הטנטרומים של דיאן ונתנאל כבר לא נזכה לשזוף בעונה הנוכחית, לא נותר לעורכים אלא לעניין אותנו במשולש שבור הצלעות שכולל את טליה, אליאב ובר, כשברקע הצלע אופק נאלצת לצפות שלא באשמתה בקטסטרופה הגיאומטרית הזאת. זה לא נעים לצפייה. קודם כל כי מדובר בסיטואציה בלתי אפשרית עבור כל הצדדים, שאם הייתה מתרחשת מחוץ לבית האח שלושתם היו נמלטים ממנה והולכים לקורס פיסול בנייר טואלט. טליה הוכנסה לבית על תקן האקסית של אליאב, והיא לא מוצאת את הדרך החוצה מהטייפקאסט הזה. אם תשאלו אותי, היא על הדרך המהירה לאיבוד השפיות שלה והיא מנסה להיאחז במציאות שמחוץ לבית, גם אם זה אומר להתרפק על הקשר שלה עם אליאב. הבעיה היא שהמקום הכי בטוח של טליה הוא כנראה החגורה השחורה שלה בפלירטוט, וכשהיא מדברת עם אליאב היא לא מרחמת על אף אחד, כולל על אופק שיושב לידה.
2 צפייה בגלריה
האח הגדול - משדר הדחה 3.06
האח הגדול - משדר הדחה 3.06
מתוך "האח הגדול"
(צילום מסך, רשת)
בר מצידה נמצאת במלכודת ארורה שבה היא נאלצת לשהות בבית אחד עם אהוב ליבה הטרי ולצפות בו משוחח עם האקסית שלו שגם הלן קלר הייתה מזהה שיש לו רגשות אליה, ולמרות שהיא זאת שדחפה את אליאב לזרועות של טליה בשלב מוקדם יותר כשכינסה אותם יחד בנסט, עכשיו היא נדחקה אל הקיר והוציאה את הכלים הכבדים. אם עד לא מזמן לאליאב היה אסור "להעלות זיכרונות משותפים" עם טליה, צופי הלייב יודעים שבשלב הזה בר איבדה כבר את כל הפאסון ואסרה על אליאב לדבר עם טליה לחלוטין, או לשהות איתה לבד בחלל כלשהו. ככה זה כשאת מקבלת עצות רומנטיות מדיאן, זה כמו לקבל המלצות תזונה מחניבעל לקטר. כמו כן, אני במקומה לא הייתי דואגת, לא נראה לי שנשארו להם הרבה זיכרונות אם הם בשלב שהם משחזרים צפיות בסרטים בנטפליקס.
אז כן, זה נכון שאין שום אלגנטיות באופן שבו בר מנסה לנהל את הקנאה שלה בטליה (כמו שאין שום דבר אלגנטי באליאב בתחתונים צורח על בר שלא תצא עם מגבת מהמקלחת), ואלוהים יודע שאני לא מחבבת את הבחורה ומיתרי הקול שלה, אבל אני מעדיפה להאזין להרצאות על נידה מאשר להתחלף איתה. כמובן שמי שמשלם את המחיר הוא אופק. כל כך חבל שמאחד הדיירים הכי מעניינים בבית כל הנרטיב שלו הוסלל לזה שמאוהב בטליה שלא רוצה אותו בחזרה, והוא צריך להתנהל בין תעתועי הלך-ובוא שלה ולצפות בה מתרפקת על שחף או אליאב. אם היה מקום להתחבא בו בבית הוא היה עושה את זה, הבעיה היא שבכל מקום שאפשר להיעלם בו מישהו כבר החביא דבר מאכל.
2 צפייה בגלריה
מתוך "האח הגדול"
מתוך "האח הגדול"
מתוך "האח הגדול"
(צילום מסך, רשת)
בפרק הבא: דיאן מגדלת עוד נחיר. סתם. אם מותר לי לשים פתק בתיבת התלונות האנונימית שכלל אינה אנונימית, אני מבקשת שהעורכים יכירו כבר בעובדה שקאזם הוא הדמות הכי מעניינת בעונה הזאת, שריוואה צריכה להגיע לגמר ושישיבות הקבינט מעניינות פי כמה מכל תלאות אליאב ובר (בחייכם, איזה בן אדם עם דופק מעמיד במרכז פרק מישהו שחושב שלחיות זה לאכול לחם עם קוטג' וזיתים?). תנו לנו עוד מהמתוק-מתוק הזה, לפחות עד שדיאן תסכים לקנות סילאן. תהיו חזקים, אילליקה.