כוחות הביטחון נכנסו הבוקר (יום שלישי) לוואדי בורקין שבפאתי מחנה הפליטים ג'נין וכיתרו במקום בית. במקום היו חילופי אש בינם לבין חמושים, והכוחות יצאו מהמקום ללא נפגעים. בשעות הלילה שיגר צה"ל כטב"מים מעל מחנה הפליטים, והחמושים - שהיו בטוחים שהכוחות ייכנסו למחנה בעקבות הכטב"מים - נותרו ערים בכוננות לכניסתם, שלא הגיעה. לאחר מכן, כניסת הכוחות הבוקר למחנה תפסה את החמושים כשהם עייפים ולא מוכנים.
כמו במקרים קודמים, ובהם המעצר שבו נהרג לוחם הימ"מ נעם רז, כוחות הביטחון מפעילים נוהל "סיר לחץ" על הבית שאותו הם מכתרים. מקורות בג'נין אומרים ל-ynet כי היעד למעצר הוא איאד טובאסי, פעיל הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני. אחיו נהרג בהיתקלות עם צה"ל בשנת 2013. הכוחות עצרו מחוץ לבית את דודו, מוחמד טובאסי.

4 צפייה בגלריה
תקיפות צה"ל בוודאי בורקין סמוך לג'נין
תקיפות צה"ל בוודאי בורקין סמוך לג'נין
תיעוד מהפעילות בג'נין
לפי איאד, גם הוא נעצר על ידי הכוחות - אך שוחרר זמן קצר לאחר מכן. "הכוחות פעלו בחצר של השכנים שלנו. אני ישנתי. הם עיכבו את כל האנשים בבית. הסתכלתי מהחלון וראיתי שדוד שלי מוחמד טובאסי עצור", אמר, "לאחר מכן, קראו לי להסגיר את עצמי ואיימו לפוצץ את הבית. המשיכו כך כמעט חצי שעה".
"אמרו לי 'איאד אם לא תסגיר את עצמך, נפוצץ את הבית'. ירדתי אליהם, והם תפסו אותי. הם החלו לשאול אותי 'איפה הטלפון שלך?'. אמרתי להם אין לי טלפון. שאלו אותי 'איך קוראים לך?', אמרתי איאד טובאסי. עצרו אותי, סגרו לי את העיניים ושמו אותי בג'יפ. ישבתי שם רבע שעה, ולאחר מכן הם זרקו אותי ממנו ויצאו".
4 צפייה בגלריה
תקיפות צה"ל בוודאי בורקין סמוך לג'נין
תקיפות צה"ל בוודאי בורקין סמוך לג'נין
כוחות צה"ל באזור ג'נין
4 צפייה בגלריה
מוחמד טובאסי
מוחמד טובאסי
מוחמד טובאסי, דודו של המבוקש
במהלך סוף השבוע האחרון פלסטיני בן 17 נהרג בחילופי אש בין חמושי מחנה הפליטים ג'נין לכוחות צה"ל שנכנסו לפעילות מבצעית בעיר. ההרוג היה שייך לאחת הזרועות הצבאיות במחנה, והשתתף בחילופי האש.
בעבר הוא תועד כשבידיו נשק ולראשו סרטים המזוהים עם הזרועות הצבאיות במחנה ג'נין. פלסטיני נוסף נפצע באורח קשה במהלך חילופי האש.
4 צפייה בגלריה
אמג'ד אלפאייד
אמג'ד אלפאייד
בן ה-17 שנהרג בחילופי אש בסוף השבוע האחרון
בצה"ל אמרו אז כי במהלך הפעילות, שהתמקדה בכפר דאן שבאזור ג'נין, נזרקו לעבר הלוחמים בקבוקי תבערה ומטען ונורתה אש מרכב חולף. "הלוחמים ירו לעבר החשודים וזוהו פגיעות. אין נפגעים לכוחותינו", נמסר עוד מצה"ל.
גם ביום רביעי האחרון התקיימו חילופי אש בין כוחות הביטחון לחמושים פלסטינים באזור ג'נין. במסגרת אותה פעילות, שהתקיימה ברחבי יהודה ושומרון, נעצרו 14 חשודים בפעילות טרור. הפעילות התקיימה בין היתר בכפרים אל-חאדר, תל, דיר איסתיא, זבובה ואל-יאמון. החשודים הועברו לחקירה.