יונתן מור (31) יצא במוצ"ש האחרון ממסעדת TYO בנווה צדק, וצעד ברגל לביתו ביפו. מור תושב יפו בשנה האחרונה, ועד לאותו יום הוא גם נהנה מאוד מהמגורים באזור, מהאווירה ומהקרבה לים - אבל את מה שקרה כשעשה את דרכו הביתה בלילה ועבר בפינה חשוכה בשדרה המרכזית של יפו, הוא לא ישכח לעולם: דווקא באזור ששימש לו כבית, אזור שאותו הוא מכיר היטב, דווקא שם מור הותקף בצורה ברוטאלית וקשה על ידי שני אופנוענים רעולי פנים, שתקפו אותו והשאירו אותו לדמם לבדו במקום.
יונתן מור: "השתדלתי לא להתעלף, אם הייתי מתעלף הם היו מרצוצצים לי את הגולגולת, אין לי ספק בזה. היו להם דברים בידיים, לשישה תפרים במצח לא מגיעים רק עם אגרוף. זה ניסיון רצח בעיניי, זה היה להכות בשביל להרוג"
הבוקר, כשהוא עדיין מנסה להתאושש מהתקרית האלימה, כשהוא עם שישה תפרים במצח מהאירוע, הוא סיפר לאולפן ynet: "יצאתי הביתה מהעבודה בשעה 1:30 בלילה", משחזר מור. "בפינה חשוכה בשדרה ארבו לי שני אופנוענים אלמונים, שחיכו שאגיע לפינה בשביל שלא יהיה לי לאן לברוח, והם פשוט התנפלו עליי משום מקום. יצאתי קצת נאיבי כשהרשיתי לעצמי ללכת בשעה כזאת ברגל לבד ביפו, על אף כל ההתרעות, ואם הייתי יודע על כל התקריות שהיו ביפו באותו יום כמובן שלא הייתי הולך שם לבד".
1 צפייה בגלריה
יונתן מור TYO
יונתן מור TYO
(צילום: יונתן מור)
התוקפים אמרו לך משהו? "אני זוכר שהם דיברו ביניהם, אבל איתי הם לא החליפו מילה. הם באו להרביץ ולברוח, זה היה מאוד מתוכנן. לדעתי זה היה מארב, והם פשוט חיכו שמישהו יעבור שם לבד. אין יותר מדי ספק אם אני יהודי או ערבי, אז זה היה קל".
חשבת איך תצא מזה? "לקח לי כמה שניות להבין בכלל מה קורה אבל אז האסימון נפל. ברגע שהבנתי מה קורה כבר לא חשבתי, פעלתי על אוטומוט, הבנתי שאני נלחם על החיים שלי. לא החזרתי להם, והשתדלתי לא להתעלף, אם הייתי מתעלף הם היו מרוצצים לי את הגולגולת, אין לי ספק בזה. היו להם דברים בידיים, לשישה תפרים במצח לא מגיעים רק עם אגרוף. זה ניסיון רצח בעיניי, זה היה להכות בשביל להרוג".
איך הצלחת להינצל? "הבנתי שאני חייב לקום על הרגליים בכל מחיר, ושאסור לי להישאר על הרצפה. זה מה שעשיתי ולמזלי הצלחתי, אבל בקלות יכולתי גם לא להצליח להתרומם".
"אימא שלי דורשת שאעזוב את האזור, אבל נראה. נהניתי לגור שם, חייתי טוב ביפו, האזור מדהים וכיף, ליד הים ואווירה טובה, אבל הכול התחרבש שם עכשיו"
מה אתה מרגיש כשאתה צופה בתיעוד הזה? "בפעם הראשונה כשראיתי את הווידיאו הזדעזעתי כי זכרתי את הסיטואציה לגמרי אחרת. זה מטורף שהכול היה מתועד. זכרתי את האירוע הרבה יותר קצר, חשבתי שזה היה רק כמה שניות אבל בווידיאו רואים שכל זה היה חצי דקה. כשראיתי את התמונות הזדעזעתי, אבל מתגברים".
אתה תושב יפו, תחזור לגור שם? "לשמחתי מקום העבודה שלי השכיר לי דירה לחודש במרכז תל אביב בשביל להתרחק מהאזור ומיפו. אני לא יודע להגיד אם אחזור ליפו או לא, תלוי מה יהיה המצב. לא כיף לגור באזור שבו בכל פעם שאתה יוצא מהבית אתה צריך להסתכל ימינה ושמאלה כמה פעמים ולהתחיל לחשוב אולי לקחת איתך דברים. עצם העובדה שאני חושב על זה וזה מעסיק אותי זאת כבר הבעיה. אימא שלי דורשת שאעזוב את האזור, אבל נראה. נהניתי לגור שם, חייתי טוב ביפו, האזור מדהים וכיף, ליד הים ואווירה טובה, אבל הכול התחרבש שם עכשיו".