דליפת מידע מביכה מאחת הפלטפורמות הפופולריות של 2021: מידע אישי של 1.3 משתמשים בקלאבהאוס, הרשת החברתית המבוססת על שיחות אודיו, דלף לפורום של האקרים, שם הוא זמין להורדה בחינם. המידע כולל בין היתר שמות, שמות משתמש וכינויים ברשתות חברתיות אחרות והוא עלול לסייע לגורמים זדוניים לבצע מתקפות פישינג או לגנוב את זהותם של קורבנות הדליפה. האקרים יכולים גם להשתמש במידע כדי לבצע מתקפת Brute Forcing, שבמסגרתה מנסים לחדור לחשבונות באמצעות שימוש בסיסמאות שונות תוך זמן קצר.
2 צפייה בגלריה
אפליקציית קלאבהאוס
אפליקציית קלאבהאוס
אפליקציית קלאבהאוס. דליפת מידע
(צילום: Shutterstock)
בקלאבהאוס טרם הגיבו לדיווח על הדליפה, שנחשפה לראשונה באתר Cyber News העוסק באבטחת מידע. למרות שלא דלף מידע פיננסי רגיש, כמו מספרי כרטיסי אשראי, באתר מדגישים כי הפרטים שדלפו יכולים לאפשר להאקרים מיומנים לגרום לנזק ממשי. קלאבהאוס, שהוקמה לפני כשנה, זמינה בינתיים ב-iOS בלבד וכדי להירשם אליה יש צורך בהזמנה ממשתמש קיים. היא מבוססת על "חדרים", שהם למעשה שיחות אודיו בנושאים שונים. בצל הקורונה היא הפכה ללהיט ענק ומשכה מיליוני משתמשים ברחבי העולם. פלטפורמות ותיקות כמו פייסבוק, טוויטר וטלגרם כבר השיקו או החלו לעבוד על שיבוטים משלהם למתחרה החדשה.
2 צפייה בגלריה
פייסבוק
פייסבוק
פייסבוק. מידע של ארבעה מיליון ישראלים דלף
(צילום: AFP)
הדליפה מקלאבהאוס מצטרפת לשורה של אירועי אבטחה חמורים שנחשפו בתקופה האחרונה: בשבוע שעבר דווח כי מידע אישי של 500 מיליון משתמשים בלינקדאין, הרשת החברתית לקשרים עסקיים שבבעלות מיקרוסופט, דלף ועומד למכירה ברשת. מדובר בכני שלישים מהמשתמשים בפלטפורמה. ימים ספורים קודם לכן נחשף כי מידע אישי של 533 מיליון משתמשים בפייסבוק, בהם ארבעה מיליון ישראלים, דלף לרשת. המידע כולל שמות מלאים, מיקומים, כתובות מייל ועוד. חוקרי אבטחה הזהירו כי המידע יכול לסייע להאקרים להתחזות לקורבנות או להונות אותם.