בשיתוף פיניש
חלפה שנה מאז שמגפת הקורונה פרצה לחיינו, ורק עכשיו נראה שאנחנו חוזרים לשגרה. המסעדות נפתחות, אירועי התרבות חוזרים ואפילו הילדים כבר עוזבים את הזום המייגע. אבל אחרי שנה שבה היינו תקועים בבית, הגיע הזמן להודות לאחד המוצרים שעזרו לנו לשרוד את התקופה, מדיח הכלים.
בחלק גדול ממשקי הבית בישראל קורונה היא שם נרדף לכיור מלא. השהות הממושכת בבית לצד סגירת המסעדות, גרמה לכלים להיערם אחד על השני, כשגם ההורים וגם הילדים נשארו בבית. אם אין לכם מדיח כלים, סביר להניח שבמהלך השנה האחרונה חשבתם לרכוש אחד, ואם יש לכם, הוא בוודאי הציל אתכם ממצבי קיצון כמו כיור שמתפקע על גדותיו.
שלא כמו מכונת כביסה שנמצאת בבית של כמעט על משפחה ישראלית, מדיח הכלים הוא מוצר יותר אקסקלוסיבי. אומנם היום מטבחים חדשים באים עם הכנה למדיח כסטנדרט, אבל בפועל רק כ-40 אחוז ממשקי הבית מחזיקים במדיח כלים (לפי סקר של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה). אחת הסיבות לכך היא המונטין המפוקפק שלעיתים מתקשר למוצר, כמו למשל ההנחה שיש צורך לשטוף את הכלים לפני שמכניסים אותם למדיח או שמדובר במוצר שמבזבז מים ושנועד לעצלנים בלבד.
2 צפייה בגלריה
כלים מלוכלכים
כלים מלוכלכים
שטיפת כלים, מהמטלות השנואות על בני האדם
(צילום: Shutterstock)
את כל אלה אפשר וצריך להפריך. קודם כל זה כבר ידוע שמדיח הכלים חוסך יותר מים מאשר שטיפה ידנית. לרבים זה אולי ישמע מוזר, אבל כאשר מפרקים את פעולת המדיח מדובר בהיגיון פשוט. בשטיפה ידנית המים זורמים לאורך כל השטיפה (ואפילו אם אתם מצטיינים ומסבנים מראש), בעוד שמדיח הכלים משתמש בכמות מים קבועה מראש (כ-7 ליטר בממצוע לעומת 40 ליטר בשטיפה ידנית בממוצע).
גם הסברה שיש צורך לשטוף את הכלים לפני שמכניסים אותם מדיח הופרכה. מדובר על מיתוס שהשתרש עם הדור הראשון של מדיחי הכלים, שבאמת לא היו מסוגלים להתמודד עם כמויות גדולות של לכלוך. אולם למעשה, עם הקפסולות החדשות ועם הדגמים החדשים של מדיחי הכלים אין שום סיבה לשטוף את הכלים לפני הכנסתם למדיח, ומדובר בפעולה שלא רק מבזבזת את האנרגיה שלכם, אלא גם מים (וכידוע, בישראל אין הרבה מהם). בנוסף, בחלק מהמקרים שטיפה מוקדמת אף פוגעת בפעולת השטיפה של המדיח, שמתוכנן לזהות לכלוך ולפרק אותו בצורה המיטבית.
ומה לגבי הטענה לעצלנות? טוב, זה כבר בעיני המתבונן. משפחה ממוצעת בת ארבע נפשות ממלאת כיור מלא בכל יום. מדובר במטלה די רצינית ומעייפת שלרוב נופלת על האישה בבית. אפשר להשוות את המדיח למכונת כביסה, האם נראה לכם הגיוני לשטוף את הבגדים ביד היום? כמובן שלא.
2 צפייה בגלריה
מדיח כלים
מדיח כלים
מדיח כלים
((באדיבות: בוש))
אבל לא מדובר גם על חיסכון באנרגיה, אלא גם בתוצאות טובות יותר. מדיח כלים מסוגל להגיע לטמפרטורות גבוהות במיוחד ולכן הוא גם הרבה יותר יעיל כשזה נוגע לקטילת חיידקים. בנוסף, הקפסולות של היום מתוחכמות וחזקות במיוחד, הרבה יותר מסבון הכלים הפשוט שעומד לכם ליד הכיור. ושלא נדבר על הספוג שאיתו אתם שוטפים את הכלים שאוגר בתוכו כמויות אדירות של חיידקים שנצמדים לכלים שלכם מבלי שתדעו זאת בכלל.
שטיפת כלים נחשבת לאחת המטלות השנואות על בני האדם. האמת שזה מובן לחלוטין, בהתחשב בכך שאכילה היא אחת הפעולות האהובות עלינו. המעבר החד בין ההתענגות על אוכל לשטיפת שאריות יוצר דיסוננס מעיק ומעצבן. אז אם אתם מהאנשים ששונאים לשטוף כלים ושמחכים עד הרגע האחרון כדי להתמודד איתם, אבל משום מה נמנעים מלרכוש מדיח כלים, תחשבו שוב על העניין. בסוף עוד תגידו שזה המוצר שהציל אתכם.
בשיתוף פיניש






פורסם לראשונה: 20:55, 08.03.21