בעקבות האירוע האלים בחתונה ביישוב דיר אל-אסד בגליל, שבמהלכו הותקפו שוטרים ואזרח נפצע מירי, נעצרו הלילה (בין שבת לראשון) 11 חשודים במעורבות בהתפרעויות. מהמשטרה נמסר כי צפויים מעצרים נוספים.
המהומות פרצו אחרי ששוטרים הגיעו לחתונה שבמהלכה נורו יריות. השוטרים הראשונים שהוזעקו למקום שוחחו עם בעל השמחה בפתח המתחם, ואז הותקפו על ידי חלק מהחוגגים ועל ידי תושבים נוספים שהגיעו מחוץ למתחם. השוטרים ירו באוויר והמתפרעים פרצו לניידות המשטרה וגנבו מתוכן ציוד. במקביל, מתפרעים אחרים הציתו שתי ניידות שחנו בקרבת מקום.
זירת ההתפרעות אתמול בדיר אל-אסד:
4 צפייה בגלריה
זירת האירוע בדיר אל-אסד
זירת האירוע בדיר אל-אסד
(צילום: דוברות המשטרה)
4 צפייה בגלריה
התפרעויות בדיר אל אסד
התפרעויות בדיר אל אסד
(צילום: פאדי אמון)
4 צפייה בגלריה
התפרעויות בדיר אל אסד
התפרעויות בדיר אל אסד
(צילום: פאדי אמון)
תושב דיר אל אסד, בן 43, נפצע באורח קשה מירי ופונה על ידי צוות של ארגון חיאן לבית החולים לגליל בנהריה. מצבו מוגדר יציב. בהתפרעויות נפצעו גם ארבעה שוטרים באורח קל, אחד מהם נפגע בראשו מאבן שנזרקה מגובה. צוותי מד"א פינו את השוטרים לבית החולים רמב"ם בחיפה. בתיעוד שהופץ לאחר ההתפרעויות נראים תושבים מכים באלה את אחד השוטרים, כשחברו ירה באוויר כדי להרחיקם.
השר לביטחון פנים עמר בר לב קרא לשמירה על השקט והרגעת הרוחות והוסיף כי "תושבי דיר אל-אסד שהגנו על השוטרות שהותקפו בשטח וחילצו אותן ראויים לציון לשבח".
4 צפייה בגלריה
אירוע ירי והתפרעויות בדיר אל אסד
אירוע ירי והתפרעויות בדיר אל אסד
השר בר לב וניידת שהוצתה. "לא מכיר את הפרטים"
(צילום: ערוץ הטלגרם של עמאר אסדי, משה מזרחי )
כבר אתמול דרש בר לב ממפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי להגיש תוך יממה את מסקנותיו מהאירוע, ובאיתות ברור למשטרה אמר כי אין הצדקה לירי - "אלא במקרה של הצלת וסכנת חיים".
בעקבות זאת מתחו גורמים במשטרה ביקורת על השר, בעיקר משום שנמנע מלציין את אלימות הפורעים שבה נתקלו השוטרים, ואמרו: "הוא לא מכיר את הפרטים אם הוא מדבר ככה. זו לא מעבדה והוא לא מכיר את תחושות השוטרים בשטח".