"C2 הוא לא מסך מחשב" זה מסר שב-LG ישראל רוצים מאוד להבהיר לכם. יש להם מסכי מחשב המבוססים על טכנולוגיית OLED, וה-C2 אינו אחד מהם כי אם מסך טלוויזיה. אני לא מסכים עם LG ישראל. אחרי מספר שבועות בתור מסך המחשב העיקרי שלי, ה-C2 בגרסת 42 אינץ' שלו מרגיש לי כמו פתרון מעניין מאוד לאנשים שרוצים שטח מסך עצום ולא מוכנים להתפשר על דברים כמו תצוגת צבעים ויכולות גיימינג (קצב רענון משתנה, מצב ייעודי שמבטל עיבוד תמונה כדי להוריד את זמן התגובה).
3 צפייה בגלריה
LG C2
LG C2
LG C2. לא מסך מחשב
(צילום: LG)

עוד סקירות שיעניינו אתכם:

אודה שחששתי כי המסך ייראה לי גדול מדי - מסכי מחשב גדולים כל כך לרוב מגיעים עם יחס מסך אולטרה-רחב, כמו 21:9, כדי לפזר תכנים לרוחב ולא לייצר בלוק עצום של מסך מול העיניים שלכם. אבל החשש הזה היה מיותר - אני מראש מבכה את הרגע שבו אחזור לשני מסכי 27 אינץ' הסטנדרטיים שלי.אבל לפני שנדבר עוד על C2 בתור מסך מחשב, בואו נדבר באופן כללי על מה שקורה עם LG וטכנולוגיית ה-OLED ב-2022.
ה-C2 הוא, כפי שהשם שלו מרמז, המסך החדש בסדרת C של מסכי OLED מבית LG. זו הסדרה הצרכנית ביותר של החברה. מצד אחד שלה נמצאות סדרות A ו-B הזולות יותר (רק B תשווק בארץ כרגע), עם פאנלים פחות מתקדמים ופחות יכולות, בעיקר בתחום הגיימינג. מהצד השני נמצאות סדרת G היקרה יותר, עם עיצוב שמיועד במיוחד לתלייה ופאנל קצת יותר בהיר. ה-C נמצאת במקום טוב באמצע. כן אסייג ואומר שהשנה, הפאנל ב-C2 בגדלים 55 אינץ' ומעלה בהיר מעט מהפאנל בגדלי 42 ו-48 אינץ'. אבל זה לא הבדל מאוד מהותי. >>הצטרפו לקהילת הטכנולוגיה שלנו בפייסבוק<<
בשנים האחרונות למדנו שהשיפורים בין דור אחד של OLED מבית LG לזה שבא לפניו הם לרוב מינוריים, ו-2022 אינה יוצאת דופן. זה מסך מעט יותר טוב מ-C1 בעיבוד תמונה, עם קצת יותר אפשרויות של התאמה אישית ומעט יכולות חדשות. שום דבר מהפכני.
3 צפייה בגלריה
LG C2
LG C2
מבט מהצד. LG C2
(צילום: LG)
מבחינת הצרכנים, הבשורה האמיתית במסכי OLED של LG בשנים האחרונות היא המחיר שלהם, שממשיך לרדת. אם לפני חמש שנים מעטים יכלו להרשות לעצמם מסך בטכנולוגיה הזאת, ב-2022 הם כבר מזמן לא לעשירים בלבד. זה הזמן להזכיר שמחירי המסכים מתנהגים באופן צפוי מאוד. שיא המחירים הוא עכשיו, בנובמבר לקראת בלאק פריידיי תהיה צניחה למשך שבועות בודדים שיכולה להגיע אפילו לכ-20 אחוזים, אחר כך המחיר יעלה ואז יתחיל לרדת בהדרגה בינואר-פברואר, אחרי ההכרזה על דגמי 2023.
מי שהולכת להכניס קצת אקשן לתחום הזה היא סמסונג. עד עכשיו, ל-LG היה מונופול על ייצור פאנלי OLED בגודל הרלוונטי למסכי טלוויזיה. חברות כמו סוני ופיליפס, שרצו להציע לצרכנים מסכי OLED, קנו ממנה. השנה, סמסונג מציגה את הגרסה שלה לטכנולוגיה, QD-OLED, שתשמש לכל הפחות אותה ואת סוני. סמסונג עצמה טרם הכריזה על זמינות מסך ה-QD-OLED הראשון בישראל, אבל ישפאר, יבואנית סוני, כבר מוכרת אותם במכירה מוקדמת עם אספקה באוגוסט.
היתרון המהותי בטכנולוגיית OLED הוא שכל נקודה במסך מאירה את עצמה, בלי תאורה אחורית. זה מאפשר למסכים להגיע לתצוגת צבעים טובה יותר משל המתחרים ולהציג שחור מוחלט. כשאתם מדליקים מסך LCD, לפני שמופיעה התמונה המסך הופך בהיר יותר - זה האור שזולג מהתאורה האחורית. כשאתם מדליקים מסך OLED, לא תדעו שהוא נדלק לפני שהתמונה תופיעה.
בחזרה ל-C2. אם נשים את המינוריות של השיפורים בצד, נגלה שזה אחד המסכים הטובים ביותר בשוק הישראלי היום. ממש כמו שקודמו היה בשנה שעברה, והדור שלפניו היה לפני שנתיים. גם באיכות התמונה, גם במפרט וגם ביכולות, קשה מאוד להתחרות בחבילה ש-LG מציעה. בגלל שבדקתי את C2 בגרסת 42 אינץ' שלו, לא יצא לי לראות עד כמה הפאנל החדש של המסכים הגדולים בסדרת C בהיר יותר (בהירות היא החסרון המהותי היחיד של OLED בהשוואה לטכנולוגיות מתחרות), אבל גם מבחינת המפרט זה אמור להיות הבדל לא מהותי במיוחד. זה כן אומר שאם יש לכם כוונה לצפות במסך בעיקר בחדר בהיר מאוד, בשעות היום, אתם עלולים להתאכזב מהבהירות המקסימלית. מסכי OLED עדיין רלוונטיים בעיקר לחדרים בלי שמש ישירה וצפייה בערב.
3 צפייה בגלריה
LG C2
LG C2
LG C2. מי שמביט בי מאחור
(צילום: LG)
מבחינת השיפורים עצמם, הבולט ביותר הוא מצב שומר מסך חדש, עבור אנשים שלא אוהבים מסך כבוי. אם יש לכם מסך סמסונג מהשנים האחרונות, זה יישמע לכם מוכר. במקום לחסוך חשמל ולהתמודד עם מלבן שחור על הקיר, תוכלו לבקש מהמסך להציג גרסאות שונות של שומר מסך - שעון, תמונות, אנימציות, מוזיקה עם אקוולייזר. נחמד? כן. מרגש? לא באמת. יש שיפורים גם בתפריט הייעודי למשחקים, שמציג לכם את המידע על תצוגת המשחק ומאפשר לעשות קצת התאמה, כשהפעם יש גם מצב ייעודי למשחקי ספורט. הצלחתי לראות את ההבדלים בין המצבים השונים, אבל אני לא יכול לומר שהייתה לי העדפה מיוחדת לאחד מהם או שהייתי טורח להחליף את מצב התמונה על פי המשחק בו אני משחק.

זהירות, זה מחליק

משנה לשנה אני מזגזג בדעתי לגבי מנגנוני החלקת תמונה אינטליגנטיים שיש במסכים החכמים של היום. עד לפני 3-4 שנים שנאתי אותם ואת מה שהם מנסים לעשות, אחר כך התחלתי להתרגל למחשבה שיש אנשים שאוהבים לראות תמונה חלקה יותר אפילו אם זו לא הייתה כוונת היוצר, אבל הפעם זה שוב בעיקר עצבן אותי. זו לא באמת אשמת LG, שכן מצליחה משנה לשנה לשפר את התצוגה ולהפוך אותה לפחות דמויית-אופרת-סבון, אבל חזרתי לדעתי המקורית שזה מיותר.
מעבר לזה, השלט הוא עדיין אותו שלט שמאפשר לכם להשתמש בו כשרביט כדי להזיז סמן על המסך, והממשק המובנה ממשיך להיות סביר - לעולם לא אפסיק להתפלא מזה שב-3-4 השנים האחרונות ממשקי טלוויזיה הפכו מאיטיים להחריד למהירים מספיק כדי שזה יפסיק להיות נושא לשיחה - עם יוצא דופן אחד: תפריטי ההגדרות. נראה לי ש-LG ניסתה לפשט אותם, אבל התוצאה מסורבלת מאי פעם, ונאלצתי לחפש באינטרנט מספר פעמים איפה מתחבאת הגדרה כזו או אחרת.
אחרי שדיברנו על ה-C2 כמסך טלוויזיה (הנה, LG ישראל, הוא גם טלוויזיה, סבבה?), בואו נדבר עליו עוד קצת כמסך מחשב. הדבר הכי חשוב לדעת פה זה שהוא לא יוכל לשחק את התפקיד הזה כשתוציאו אותו מהקופסה - תצטרכו להגדיר לא מעט דברים, חלקם לא הכי אינטואיטיביים, כדי שהטקסט יוצג בחדות המקסימלית והבהירות תהיה הגיונית. העיקרי שבהם קבלת אות Chroma 4:4:4 מהמחשב, שאפשרית רק אם החיבור דרכו האות מתחבר מוגדר כמחשב במכרז ההגדרות (שאינו תפריט ההגדרות) של הטלוויזיה.
כמו כן, כדי להוציא מהמסך הזה את המיטב, תצטרכו מחשב עם כרטיסי מסך מסדרת RTX3000 של NVIDIA, שתומכים ב-HDMI 2.1 ויאפשרו לכם להעלות את קצב הרענון ל-120 הרץ. בכרטיסים ישנים יותר, תוכלו להשתמש ברזולוציית 4K רק בקצב רענון של 60 הרץ.
בנוסף, מסך בגודל כזה ידרוש מכם ניהול הגיוני של חלונות. הטיפ שלי הוא להוריד את Microsoft PowerToys, ערכת כלים חינמיים של מיקרוסופט, ולהשתמש בכלי Fancy Zones כדי להגדיר אזורים אליהם אפשר לגרור מסך כדי שייפתח בגודל של האזור הרלוונטי. אני, למשל, הגדרתי שישה אזורים לשישה חלונות שונים שניים גדולים במרכז המסך לשני חלונות דפדפן, וארבעה קטנים יותר בצדדים ליישומי תקשורת וניטור שונים.
אבל אם תשקיעו את הזמן והמאמץ, תקבלו מסך גיימינג מרשים בגודל 42 אינץ' שיכול לשמש אתכם גם לעבודה תמורת 5,990 שקלים - מחיר לא רע בכלל. ובאופן כללי, ה-C2 בגודל הזה היא פתרון טוב מאוד לאנשים שרוצים מסך קטן יחסית ואיכותי מאוד לחדר שינה או חדר עבודה.

שאלת הבהירות

אם אתם מתכננים לרכוש גרסת 42 או 48 אינץ' של C2, אתם עשויים לשים לב להסתייגויות בכל הנוגע אליהן בחומרים השיווקיים של LG. באתר האמריקאי של החברה כתוב שפאנלי הדור החדש בהירים יותר מאלה שאינם פאנלי EVO (הפאנלים של הדור הנוכחי) חוץ מאשר בגדלי 42 ו-48 אינץ׳. בתגובה לאתר הקוריאני KBench, החברה אמרה שהיא משתמשת בפאנלים ישנים יותר במסכים האלה בגלל בעיות מלאי ותעבור בהדרגה לפאנלים חדשים בחצי השני של השנה. בקטלוג הישראלי כתוב רק שהמסכים האלה לא נכללו בבדיקת בהירות.
בתשובה לשאלת ynet הגיבו ב-LG ישראל כי "מבחני הבהירות נעשו על גדלי 55 ומעלה ולא על 48 ו-42 ולכן לא מצוין באופן מפורש ברמת האחוזים בכמה הם בהירים לעומת הדור הקודם. הבהירות ב-EVO אינה מגיעה רק מהפאנל, אלא גם מהמעבד ממערכת ה-Brightness Booster. חברת LG יכולה להתחייב שהמסכים של הליין החדש בהירים יותר מהליינים בשנים הקודמות. מערכת Brightness Booster קיימת בכל סדרות ה-OLED השנה, החל מ-C2. כל הפאנלים של מסכי ה-OLED 42 ו-48 הם כמו הפאנלים של המסכים הגדולים ביותר בסדרת C2".