קרקע פורייה לאנטישמים? דוח של התנועה למאבק באנטישמיות ברשת חושף את המציאות העגומה של פלטפורמת הסטרימינג הפופולרית ספוטיפיי (Spotify): הפלטפורמה כוללת מאות תכנים אנטישמיים, החל משמות משתמשים ועד לרשימות השמעה ושירים הקוראים לרצח ולשנאת יהודים. מבדיקה של העמותה ונכון לחודש מרץ, חלק קטן מהתוכן (21.6%) הוסר, אך רובו עדיין זמין לשימוש בפלטפורמה.
4 צפייה בגלריה
אפליקציית ספוטיפיי
אפליקציית ספוטיפיי
ספוטיפיי
(צילום: EPA)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

הדוח חושף את כמות התכנים האנטישמיים שניתן למצוא כיום בספוטיפיי לפי בדיקה שנערכה על ידי התנועה בחודשים פברואר ומרץ. התכנים עצמם כוללים מגוון רחב של קריאות, סממנים ותכנים המעודדים שנאת יהודים, לעג לשואה וקריאה לרצח. את התכנים עצמם ניתן למצוא במגוון רחב של צורות, הבולטת שבהן היא רשימות השמעה הכוללות כותרות כגון "יותר גז מיהודים", "היטלר צדק", "יהודים רשאים לנשום?" ועד "אני שונא יהודים".
4 צפייה בגלריה
"אני שונא יהודים"
"אני שונא יהודים"
"אני שונא יהודים"
(צילום מסך מספוטיפיי)
4 צפייה בגלריה
"יהודים רשאים לנשום?"
"יהודים רשאים לנשום?"
"יהודים רשאים לנשום?"
(צילום מסך מספוטיפיי)
4 צפייה בגלריה
"יותר גז מהשואה"
"יותר גז מהשואה"
"יותר גז מהשואה"
(צילום מסך מספוטיפיי)
כמו כן, ניתן למצוא בפלטפורמה מגוון רחב של הסכתים הכוללים תוכן אנטישמי. בין ההסכתים השונים ניתן למצוא הסכת בשם "שושלת רוטשילד תמות", המקדם תיאוריות קונספירציה על שושלת רוטשילד, לצד הסכת נוסף המקדם תאוריות קונספירציה ותכנים על הדרך שבה היהודים עוסקים בהרס ובהשחתת האנושות.
"אין זה מפתיע שאנטישמים מוצאים דרכים שונות לשתף בתכנים המזוויעים שלהם בכל פלטפורמה ורשת חברתית, וכך גם בספוטיפיי", מסביר ברק אהרון, מנהל תחום הניטור בעמותה למאבק באנטישמיות ברשת. "ברשתות המקובלות כמו פייסבוק, יוטיוב, טוויטר וכו', קל יותר לאתר את התכנים ולפנות להנהלת הרשתות בדרישה להסרתם. בספוטיפיי לעומת זאת השקענו מאמץ רב יותר בשל אופי השימוש בפלטפורמה, וטרם קיבלנו תגובה משמעותית מטעם הנהלת הפלטפורמה. אנחנו קוראים לספוטיפיי להסיר את כלל התכנים הפוגעניים ולדאוג למרחב מקוון נקי משנאה".
מספוטיפיי נמסר בתגובה: "ספוטיפיי אוסרת על שימוש בכל תוכן בפלטפורמה שמביע שנאה או אלימות, מצדד בהן או מסית להן כנגד קבוצה או פרטים על בסיס תכונות שונות כולל גזע, דת, מגדר, זהות, מין, מוצא, לאום, נטייה מינית, גיל, לקות או נכות. כל התוכן שנמצא מפר את מדיניותנו הוסר".