2 צפייה בגלריה
שדה נמל תעופה רמון
שדה נמל תעופה רמון
שדה רמון
(צילום: shutterstock)
רשות שדות התעופה הודיעה בצהריים (יום ג') כי חברות התעופה הטורקית סאות'ווינגס ופגאסוס איירליינס יחלו להפעיל טיסות מיוחדות משדה רמון לתושבים מהרשות הפלסטינית בלבד. היעדים: אנטליה ואיסטנבול. על פי ההודעה, סאות'ווינגס תבצע את הטיסות לאנטליה ותשיק את הקו לקראת סוף החודש, והטיסות לאיסטנבול יחלו בספטמבר ויבוצעו על ידי חברת פגאסוס איירליינס. מדובר בשתי טיסות שבועיות לכל יעד במטוסי איירבוס A321.
בחודש אוקטובר פגאסוס תשיק גם קו לישראלים מרמון לאיסטנבול שיכלול ארבע טיסות שבועיות. בהודעת רשות שדות התעופה נמסר עוד כי כבר השבוע ייפתחו הקווים של טיסות ארקיע לבטומי ולרנקה בתדירות של ארבע טיסות שבועיות. כמו כן, חברת אנטר אייר הפולנית תתחיל גם היא להפעיל שתי טיסות שבועיות מאילת לוורשה ולקטוביץ החל מ-15 באוגוסט.
גורמים ביטחוניים ששוחחו עם ynet מסרו כי "מדובר ביוזמה של מתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש), אלוף רסאן עליאן, שעובד עם אנשיו בחודשים האחרונים על הפיילוט לאפשר לתושבי יהודה ושומרון לטוס לחו"ל דרך שדה התעופה רמון. בשבועות האחרונים פועלים במתפ"ש בשיתוף עם שב"כ והמשטרה, כדי להסדיר את נהלי האבטחה של היוזמה, שתחל בעוד שבועיים במתכונת פיילוט. קבוצת הטסים הפלסטינים הראשונה תצא מבית לחם באוטובוס מסודר שיגיע ישירות משטחי הגדה לשדה התעופה רמון - ומשם לחו"ל".
2 צפייה בגלריה
שדה התעופה רמון
שדה התעופה רמון
שדה התעופה רמון, ערוך ומוכן לטיסות בינלאומיות
(צילום: shutterstock)
שדה התעופה רמון אמור היה לפעול כחלופה לשדה אילת שנסגר וגם לשמש שדה תעופה בינלאומי שישרת את תושבי הדרום ויקל במקצת מהעומס על נתב"ג. אולם, השדה הדרומי נותר שומם במשך רוב תקופת מגפת הקורונה.
הטיסות הבינלאומיות משדה רמון אמורות, בשנה רגילה ללא מגפה עולמית, להתחיל בחודש אוקטובר, כדי למשוך לאקלים החם והנעים של אילת תיירים מאירופה הקרה וגם כדי לספק לתושבי האזור מפלט לאירופה, אך השנה הוחלט, כאמור, להקדים. הטסים מרמון נהנים מכמה יתרונות: צריך להגיע לשדה שעתיים בלבד לפני ההמראה, ויש חניה בחינם לכל אורך השהות בחו"ל.