3 צפייה בגלריה
סמי וונדר
סמי וונדר
סמי וונדר
(צילום: באדיבות Sami Wunder)

אחרי אינספור צפרדעים שלא באמת הפכו לנסיכים, נכנס לחייך עלם חמודות, ונחשי מה? הוא רוצה רק אותך ולא אף אחת אחרת! הוא רוצה שתהיי "חברה שלו". האם תסכימי? תחושת הבטן אומרת שכן, אבל אולי עדיף לך לישון על זה רגע.
רותם הגיעה אליי עצובה וכואבת לאחר פרידה מגבר שהיא הייתה בטוחה שיהיה בעלה ואב ילדיה. "הוא פשוט לא רצה להתחתן", אמרה בעצב. "בזבזתי שלוש שנים על גבר שלא מוכן להתחייב".
התופעה הזאת של נשים ששמות מבטחן בגבר הלא נכון, ש"מבזבז" להן זמן יקר שלא יחזור לעולם, היא תופעה מוכרת ונפוצה. מי שעוסקת בכך רבות היא מאמנת האהבה המצליחה, סמי וונדר, אשר הפכה תוך שנתיים להצלחה בינלאומית מסחררת. ערוצי תקשורת נחשקים מרחבי העולם מכנים אותה "המאמנת שתשיג לך את הטבעת", וברזומה המפואר שלה נרשמו עד כה לא פחות מ-182 נשים שזכו להצעות נישואים. מהו הסוד מאחורי הטבעת? נפגשתי עם סמי לשיחת "זום" צפופה כדי לפענח את הנוסחה המנצחת.
כמו רווקות נחשקות רבות אחרות, גם המומחית נתקלה בקשיים רבים בחייה הרומנטיים. "משהו שם פשוט לא עבד. זה לא הצליח לי", היא אומרת בראיון זום ל-ynet. "הייתה תקופה שבה חשבתי שמצאתי את האחד, אך עם הזמן הוא החל להתעצל בקשר, עד שהוא פשוט נפרד ממני בתואנה שאני בחורה נפלאה, אבל זה פשוט לא זה".
מוכר וכואב כל כך.
"נכון. אז בהתחלה ליבי נשבר אבל כבר למחרת החלטתי שדי, כנראה שיש כאן משהו שאני עושה שפשוט לא עובד ואני צריכה להבין מה זה".
סמי מספרת שהפרידה הביאה אותה לחקור את הפסיכולוגיה של היחסים הרומנטיים, עד שהיא הגיעה לעיקר: "הבנתי שהיחסים הרומנטיים שלנו הם המראה של עצמנו. הם משקפים את היחסים שלנו עם עצמנו, האהבה שלנו לעצמנו ורמת המחויבות שמגיעה לנו".

דייטינג ברוטציה

כאישה מסורתית מהודו שחיה בגרמניה, היא תהתה לעצמה האם זה בסדר לצאת עם גבר בלי לשכב איתו. היא חששה שאף אחד לא ירצה אותה אם היא תנהג כך ותתנזר. "כשהתחלתי באמת לאהוב את עצמי, הבנתי שזה בסדר לרצות את מה שאני רוצה, ושקיים גבר שיהיה מוכן לקבל את זה. קיבלתי את הביטחון שלי והבנתי שאני לא מחפשת לשחק בחבר וחברה, ושבכוונתי לצאת לדייטים עד שאפגוש את האדם שיעניק לי את המחויבות עליה אני חולמת. עד אז, אשמור את האופציות שלי פתוחות".
השיטה החדשה עבדה, ומהר מאוד היא הכירה את כריס, שתוך תשעה חודשים בלבד הציע לה להתחתן איתו. חברותיה הגרמניות שצפו בתהליך היו המומות. לדבריה, הן היו בטוחות שאף גבר לא יתחייב בצורה הזו. סמי לא הקשיבה להן. "אם את אוהבת ומעריכה את עצמך וגברים רואים זאת, את אף פעם לא תפסידי את הגבר הנכון", היא מבהירה.

3 צפייה בגלריה
אהבה בין בני זוג
אהבה בין בני זוג
"אם את אוהבת את עצמך את לא תפסידי את הגבר הנכון"
(צילום: Shutterstock)

לאור הצלחתה עם כריס, יותר ויותר חברות פנו אליה לעצות. היא הבינה שהרבה מאוד אנשים זקוקים לעזרה בענייני אהבה, ואחרי שהיא עברה הכשרה מתאימה, היא הקימה חברה שלאחר שנתיים בלבד ליוותה יותר מ-85 אלף נשים מ-14 מדינות שונות. השיטה אותה היא מלמדת נקראת "דייטינג ברוטציה", ובדיוק כמו הפרקטיקה שניסתה על כריס - אין להתחייב למערכת יחסים בלעדית, אלא לצאת לדייטים ולהכיר מספר גברים במקביל, עד שיגיע האחד שיתעלה מעל כולם ויציע את המחויבות הנצחית.
איך עובדת השיטה?
"מתחילים עם שלושה גברים ברוטציה. בחודש השני, סביר להניח שאחד כבר ירד ואז יישארו שניים. לבסוף, אחד הגברים יבלוט יותר. זהו הגבר החביב עלייך, שייקח את מיטב זמנך. כך היה עם בעלי כריס שנלחם על הזמן שלי. אמרתי לו שחבר וחברה זה לבני עשרה או לסטודנטים, ושבשלב זה בחיי אני לא מחפשת חבר, אלא גבר לחיים שלמים, לנצח, מישהו לבנות איתו בית ולהקים איתו משפחה".
הוא לא נלחץ מזה?
"הבהרתי לו שאני בכלל לא מתכוונת להפעיל עליו לחץ, אבל עד שאדע שזה מה שהוא רוצה, אני לא רואה סיבה לסגור את האופציות ולא להתראות עם גברים אחרים. מבחינתי, אין לתת לגבר יותר מידי גישה, עד שהוא מבהיר את הכוונות שלו והן זהות לשלך", היא מבהירה.
האם זה אומר שאף אישה לא צריכה לקבל את התואר "חברה"?
"כשגבר רוצה אותך והוא מוכן לחתונה וילדים, הוא יודע מהר מאוד אם את האחת בשבילו. נשים חושבות שהדרך להגיע לשם עוברת בזוגיות של חבר-חברה. טעות. זו אמונה מגבילה בלבד. אם תחזרי אחורה לדייטינג המסורתי, גברים התחתנו עם נשים, גברים ידעו שאם הם רוצים אישה, את הגוף שלה, הנשמה שלך והאמון שלה, הם צריכים להציע לה יושרה, כבוד וסטטוס. היום החיים של הגברים הרבה יותר קלים ושל נשים הרבה יותר קשים".

3 צפייה בגלריה
"כשגבר מוכן לחתונה וילדים, הוא יודע מהר מאוד אם את האחת בשבילו"
"כשגבר מוכן לחתונה וילדים, הוא יודע מהר מאוד אם את האחת בשבילו"
"כשגבר מוכן לחתונה וילדים, הוא יודע מהר מאוד אם את האחת בשבילו"
(צילום: Shutterstock)

ובכל זאת, אני מתעקשת, מה יעשו כל אותן נשים שכבר זכו בתואר "חברה", ומחכות להצעה המיוחלת זמן רב מידי? "אם האישה מתוסכלת, עליה ליזום שיחה ולומר לפרטנר שלה שהיא תשמח לדעת מהן כוונותיו לגביה. אם אלו לא תואמות את שלה, חשוב שהיא תדע מזה כדי שהיא תדאג לעצמה, ותגשים אותן עם מישהו אחר", היא אומרת.
מה אם הוא יחשוב שהיא מציבה לו אולטימטום וייבהל?
"מדובר בבקשה צנועה מאוד. מגיע לשניהם לדעת מה הם רוצים מהזוגיות הזו ולהגשים זאת. זה קשור לשוויון במערכת היחסים. מדובר בנשים עוצמתיות שמנהלות שיחות העצמה עם הגבר שלהן בלי צעקות, בלי צרחות ובלי לשבור את הכלים".

אל תשני אותו, היי אותנטית

אולם מה קורה אם בן הזוג לא מעוניין להתחתן? נשים רבות בטוחות שאפשר לשנות את הגבר שלהן או לפחות את דעתו בנושא, אך זוהי טעות שסופה ידוע מראש. זה בדיוק מה שקרה לרותם, שהמתינה שלוש שנים בציפייה ונותרה עם לב שבור ומאוכזב.
"לשנות את דעתו של הגבר שאיתך זאת לא העצמה, אלא שליטה ומניפולציה על אדם אחר, במטרה לשכנע אותו לעשות את מה שאת רוצה", אומרת סמי. "זה גרוע כי בסוף הוא יבין שהוא לא באמת בחר בך, אלא אולץ לבצע את הבחירה הזו. אנשים עוצמתיים מתקשרים את הצרכים שלהם עם הצד השני".
"לצערי הרב", היא מסכמת, "רוב הנשים לא מופיעות לדייטים בתור עצמן. הן מנסות למכור גרסה משופרת שלהן, שהן חושבות שתמצא חן בעיני הגבר. הן מנסות לומר את הדברים הנכונים, אך קשר אמיתי קורה כאשר האישה היא פגיעה ואז רואים את האישה האמיתית שהיא. אם הייתי צריכה לתת טיפ לרווקה שמחפשת אהבה, הייתי אומרת שרק לאחר שתלמדי להיות פגיעה, ליבך ייפתח וגבר יוכל להיכנס. זה ודייטינג ברוטציה".
אם בהתחלה נדמה היה ששיטת "הדייטינג ברוטציה" היא חדשנית ומודרנית ופורצת את גבולות המוסכמות החברתית, לאחר השיחה עם סמי הבנתי שמדובר בגישה המסורתית אותה אנחנו מכירות מהמגזר הדתי. גם שם האישה לא מתחייבת לאף אחד עד שהיא מוצאת את האחד הנכון. אם את רוצה לקבל טבעת, תאהבי ותעריכי את עצמך בדיוק כפי שאת. היי מודעת למה שאת רוצה ומצפה ממערכת היחסים, הבהירי זאת לצד השני ואל תחששי מכך. והרי לך אישה חזקה, מועצמת ואולי גם נשואה.