״לא מן הנמנע כי חלק מהחיילים הבודדים המגיעים מחו"ל ישובו לאחר השירות הצבאי לארצות מוצאם. למדינת ישראל עניין ברור לשמור על קשר עם חיילים אלה ולהפכם לתומכי ישראל פעילים בחו״ל, כדי שיוכלו לתרום לשיפור וחיזוק דימויה ומעמדה״ (מתוך דו"ח מבקר המדינה 2018).
פרויקט חדש בשיתוף צה״ל, עמותת ״ישראליז״ וארגון ״אח גדול״ ישלב חיילים בודדים כחלק ממערך ההסברה הישראלי ויעמיד אותם בקדמת הבמה במאבק בתופעת האנטישמיות והאנטי ישראליות ברשתות החברתיות ובקהילות ברחבי העולם.
4 צפייה בגלריה
עמותת ישראליז
עמותת ישראליז
השגרירים לעתיד
4 צפייה בגלריה
עמותת ישראליז
עמותת ישראליז
הפיילוט הוגדר כמוצלח
4 צפייה בגלריה
עמותת ישראליז
עמותת ישראליז
המטרה: לשתף את המסרים
השבוע נפגשו בקריה בתל אביב אדי פיית, חייל בודד לשעבר שעלה לבד מעיראק וכיום מקדיש את חייו למטרות הקשורות בקידום תדמית ישראל ושיפור חייהם של חיילים בודדים, ביחד עם רמ״ט אכ״א, יו״ר עמותת ישראליז האלוף במיל׳ חגי טופולנסקי, מנכ״ל ישראליז אייל בירם ויוזמת ומנהלת הפרויקט מטעם הארגון עדן פאריינתי.
בפגישה דובר על הקמת תוכנית וקהילה פעילה שתסייע ליותר חיילים בודדים להישאר בישראל לאחר השירות ותקנה להם את הכלים להפוך לשגרירים א-פורמליים פעילים של מדינת ישראל. מדובר בתוכנית הכשרות של ״ישראליז״, בסופה חלקם יצטרפו למשלחות הסברה לקהילות בחו״ל וחלקם ישתתפו ב״תוכנית המשפיענים״ של הארגון, שם הם יצרו תוכן חיובי במגוון הרשתות מנקודת מבטם הייחודית המשלבת אהבה והקרבה למען ישראל אבל גם הבנה ודאגה למקומות ולקהילות מהם הגיעו.
בחודשים האחרונים כבר התקיימו מספר סדנאות פיילוט ראשונות, בהן חיילים בודדים משוחררים יצאו למסעות שבהם למדו על הסוגיות הביטחוניות והמאתגרות בישראל וכן קיבלו כלים להצליח ולשתף את המסרים הללו. הפיילוט הוגדר כמוצלח והשתתפו בו דוברים רבים, לרבות הרמטכ"ל לשעבר רב אלוף גדי איזנקוט שהיה הדובר המרכזי באחד מאירועי הפתיחה.
4 צפייה בגלריה
רמ"ט אכ"א תא"ל יורם כנפו ואדי פיית
רמ"ט אכ"א תא"ל יורם כנפו ואדי פיית
ראש המטרה באגף כוח אדם בצה"ל, תא"ל יורם כנפו, והחייל הבודד לשעבר אדי פיית
מנכ"ל העמותה אייל בירם כתב: ״בארגון ישראליז הכשרנו כבר קרוב ל-50,000 חיילים משוחררים ואנו נותנים להם כלים להפוך לשגרירים של ישראל. הסטטוס של חיילים בודדים שהם מתנדבים מחוץ לארץ הופך אותם לשגרירים פוטנציאלים שיכולים לעשות שינוי לטובה. מבחינתנו הם חלק בלתי נפרד מהסיפור הישראלי.
"אני גאה על שיתוף הפעולה עם צה״ל ומר אדי פיית שעושה ימים כלילות למען החיילים הבודדים״, הוסיף בירם. ״זהו תחילתו של שיתוף פעולה היסטורי בין צה״ל לעמותה אזרחית במטרה לשלב את החיילים הבודדים המשוחררים במערך ההסברה הישראלי. החיילים הבודדים התגייסו פעם אחת להגנה על המדינה בגבולותיה ועכשיו הם מתגייסים מחדש להגן על שמה הטוב בחוץ לארץ. אנחנו כאן בשבילם״.