"לפני חודשיים אוהד שלנו נתפס מקלל שחקן ערבי של מכבי חיפה ומיד הרחקנו אותו לצמיתות. אנחנו מטפלים במקרים האלה במלוא החומרה, לדעתי יש הבדל עצום בין המקרים", זה היה חלק מהטיעונים שבחרה עו"ד יעל מרגלית מהמחלקה המשפטית של מכבי ת"א להציג בבית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל בנוגע לקריאות הגזעניות של אוהדי הקבוצה כלפי עוזר מאמן הפועל ת"א, סלים טועמה, בגמר גביע המדינה.
בהפועל זעמו על ההתבטאות של עו"ד מרגלית. "במכבי חושבים שיש הבדל עצום בין קריאת אוהדי מכבי כלפי שחקן ערבי של מכבי חיפה לבין "טועמה מחבל"? זה באמת הניהול האירופי שמנסה איש הערכים מיץ' גולדהאר להנחיל בקרית שלום, תורת ההבדל בגזענות?".
2 צפייה בגלריה
קלינגר בבית הדין
קלינגר בבית הדין
אנשי הפועל ת"א בדיון אתמול
(צילום: ראובן שוורץ)
במועדון זעמו על הטענות שהועלו על ידי מכבי בנוגע לקריאות הגזעניות כלפי טועמה במהלך הדיון המשמעתי. ''מדובר בשיר אוהדים מאוד ישן שאנחנו מנסים להוציא מהרפרטואר במשחקי הדרבי. האוהדים שרים את השיר לעיתים בלי להבין את ההקשר", טענה עו"ד מרגלית, וקיבלה מסר מהפועל: "אף אחד לא באמת חושב שאוהדי מכבי לא הבינו את ההקשר ולא קראו את הקריאות הגזעניות כלפי טועמה. אוהדי מכבי בכדורסל שרו בשני משחקי גמר הפלייאוף האחרונים את השיר הגזעני הזה".
עו"ד מרגלית גם מצאה את הסיבה לחוסר השליטה בקהל במהלך הדיון המשמעתי: "אנחנו אחרי תקופה ארוכה שקהל לא היה במגרשים וגם חברת האבטחה לא הייתה. יש דברים שצריך לבנות אותם מחדש, אני חושבת שיש מקום לתת לנו לשפר את הדברים כי יש צורך בעבודה מול הקהל לאחר כל התקופה הזו שלא היה במגרשים".
2 צפייה בגלריה
מיץ' גולדהאר
מיץ' גולדהאר
מיץ' גולדהאר
(צילום: עוז מועלם)
בהפועל רתחו על הדיין ישראל שמעוני שבחר להרחיק את המאמן ניר קלינגר משישה משחקי ליגה, ובוחנים את האפשרות לערער על ההחלטה לבית הדין העליון. "זו החלטה שהגיעה מהבית, איך זה יכול להיות שמרחיקים שחקן כמו דולב חזיזה לשלושה משחקים, אותם הוא ריצה בגביע הטוטו, ואילו את קלינגר מרחיקים משישה משחקי ליגה, זה להרוג את הקבוצה". סלים טועמה שהורחק משני משחקים כן יוכל לרצות אותם במשחקי גביע הטוטו, ולכן יחליף את קלינגר על הקווים במחזורי הפתיחה של הליגה.
בנושא אחר, בהפועל ת"א ינסו לסגור בימים הקרובים שני שחקנים נוספים לסגל. המטרה היא לצרף את שלומי אזולאי, וכן את בן שהר איתו כבר החל מו"מ ראשוני.