בקצרה:
  • מזראטי גרקלה ימוצב מתחת ללבנטה במשפחת הפנאי
  • יבוסס על אלפא סטלביו, עם מנועי בנזין ובעתיד גם חשמל
  • צפוי להגיע ארצה במחצית הראשונה של 2022
פנאי שני: כמעט שש שנים לאחר שהציגה את רכב הפנאי הראשון שלה, מזראטי צפויה לשלב מתחת ללבנטה אח קטן בשם גרקלה. כמו כל דגמי מזראטי, גם כאן נעשה שימוש בשמה של רוח מוכרת, במקרה זה קרה וחזקה באזור הים התיכון. ובעוד דגם הפנאי הראשון ניסה להתמודד מול פורשה קאיין, השני יוצב מול המקאן. לדברי היצרנית, רכבי פנאי צפויים להוות כ-70% מסך מכירות המותג ב-2025.
מה אנחנו יודעים: כבסיס הוא יעשה שימוש בפלטפורמה של אלפא סטלביו והמידות יהיו דומות. גם את פס הייצור הם יחלקו, בקאסינו, דרום-מזרחית לרומא. יחידת ההנעה המרכזית בהיצע צפויה להגיע מהגיבלי, 2.0 ליטר מוגדש עם מערכת היברידית קלה ו-330 כ"ס, תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה.
בנוסף תוצע גם גרסת טרופאו חזקה יותר עם מנוע V6 מוגדש, ככל הנראה זה האחראי על הנעת הסטלביו תלתן ירוק. בשנה הבאה יוצע הגרקלה גם עם מנוע חשמלי מלא, בדומה לדור הבא של המקאן שיוצע אף הוא בגרסה נקיה מזיהום.
מה אנחנו חושבים: מזראטי, כמו פיאט ואלפא רומיאו, מוצאת עצמה כיום עם היצע דגמים צנוע, מיושן ולא תחרותי. הגרקלה אמור להכניס אותה לאחת הקטגוריות הפופולריות בשוק היוקרה, ולכן גם אמור לשפר במשהו את מצב המכירות העגום. הבעיה היא שכנהוג אצל האיטלקים, זה מעט מדי ומאוחר מדי. תחת קונצרן סטלנטיס המאחד את PSA עם FCA, מזראטי תידרש להתאמץ הרבה יותר אם ברצונה לשרוד.