שליחי חב"ד בנמיביה חילקו מאות שמיכות לחסרי בית בעקבות גל קור יוצא דופן שפקד את האזור, והפכו לגיבורי השעה במדינה האפריקנית.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
השבוע פקד את נמיביה גל קור חזק שלא נראה כמותו בשנים האחרונות. הטמפרטורות ירדו באופן חריג עד למינוס 6 מעלות, דבר שלא מוכר במדינה בדרום-מערב אפריקה. לפני כמה ימים התבשרו תושבי הבירה וינדהוק על מותו של דייר רחוב במרכז העיר, מאחר שלא היו לו אמצעי חימום שיגנו עליו מפני הקור.
קראו עוד בערוץ היהדות:
שליחי חב"ד, הרב יוסף וחיה מושקא רחימי, החליטו להתגייס למבצע. הם אספו כספים במהירות ממתנדבי בית חב"ד, הצטיידו ב-300 שמיכות ונסעו לשכונות עוני סביב העיר, כדי לחלק לדרי רחוב שמיכות מחממות בחורף המקפיא. בשכונה שבה חילקו את השמיכות אין חשמל או מים זורמים. חדרי שירותים ומקלחות מצויים רק מחוץ לשכונה.
3 צפייה בגלריה
מבצע חלוקת השמיכות בנמיביה
מבצע חלוקת השמיכות בנמיביה
מבצע חלוקת השמיכות בנמיביה, באזור וינדהוק
(צילום: באדיבות חב"ד)
3 צפייה בגלריה
השליחים מחלקים שמיכות
השליחים מחלקים שמיכות
ילד מקבל שמיכה במסגרת המבצע של חב"ד
(צילום: באדיבות חב"ד)
"את החיוכים על פני האנשים היה קשה להחמיץ, הם התרגשו מאוד והודו לבית חב"ד על המאמצים עבורם", סיפר הרב רחימי. "כל תושב קיבל ביחד עם השמיכה המחממת כרטיס המכיל את שבע מצוות בני נח שנצטוו עליהן הגויים כדי לעשות עולם טוב יותר. זה חלק מפעולות בית חב"ד נמיביה כדי להביא את הגאולה. הרבי אמר שפעולות טוב וחסד מזרזות את ביאת המשיח. אמן".
התקשורת המקומית בנמיביה התעניינה בסיפור, והוא סוקר בהבלטה במספר כלי תקשורת ובערוצי הטלוויזיה. כך למשל סרטון שעלה באתר החדשות "הנימיביאן" זכה בתוך ימים ספורים ל-50 אלף צפיות ותגובות רבות. הרב רחימי התרגש במיוחד מהתגובות החמות על מעשי החסד. כעת הוא הכריז על מבצע איסוף תרומות נוסף, במטרה לחלק כפפות וכובעי חורף ל-5,000 ילדים.
3 צפייה בגלריה
השליחים מחלקים שמיכות
השליחים מחלקים שמיכות
השליחים היהודים מחלקים שמיכות. "הרבי מלובביץ' אמר שפעולות טוב וחסד מזרזות את ביאת המשיח"
(צילום: באדיבות חב"ד)