זיהוי פרחים (ולא רק) באמצעות הסמארטפון: אחרי חורף עמוס מערכות גשם קרירות, הגיע הזמן לתת לשמש את הכבוד הראוי לה ולצאת לחגוג את בוא האביב עם קצת נוף וטבע ארץ ישראלי. האם קרה לכם פעם שנתקלתם במהלך טיול בפרח, עץ או צמח שלא הצלחתם לזהות? אם פעם היינו צריכים לעשות שימוש במגדיר צמחים, היום זה הרבה יותר פשוט, הודות לאפליקציית גוגל לנס (Google Lens) שמסוגלת לא רק לצלם ולזהות פרחים, אלא גם כל חפץ, טקסט ואפילו שאלות משיעורי הבית, תוך שהיא מספקת לנו מידע אמין ונרחב על אודותיהם.
4 צפייה בגלריה
אפליקציית Google Lens
אפליקציית Google Lens
אפליקציית Google Lens
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

גוגל לנס הוצגה לראשונה בשנת 2017 במהלך כנס Google I/O, והיא פותחה למטרה מרכזית אחת - לספק מידע אמין ורלוונטי לאובייקטים שונים על ידי סריקת התמונות של אותם העצמים באמצעות רשת נוירונים (Neural Network). האפליקציה זמינה להורדה בחינם על גבי מכשירי אנדרואיד ו-iOS.
התפעול של האפליקציה פשוט למדי: כל שעלינו לעשות הוא לכוון את מצלמת הסמארטפון שלנו לאובייקט מסוים ולצלם אותו (או לבחור תמונה כלשהי שנרצה לסרוק מגלריית התמונות של הטלפון שלנו), ותוך כמה שניות האפליקציה תספק לנו מגוון רחב של פרטי מידע אותו האובייקט שצילמנו. כאמור, האפליקציה מסוגלת לסרוק ולנתח כמעט כל אובייקט שנוכל לחשוב עליו, החל מצמחים, רהיטים, בגדים, כלי עבודה, בעלי חיים ואפילו בני אדם. כמו כן, ניתן למקד את הסורק עצמו על אובייקטים מסוימים בתוך התמונה על מנת למקד את החיפוש.
4 צפייה בגלריה
מגדיר צמחים בלחיצת כפתור
מגדיר צמחים בלחיצת כפתור
מגדיר צמחים בלחיצת כפתור
(צילום מסך, גוגל)
מלבד מצב החיפוש הבסיסי של האפליקציה שיחפש עבורנו מידע, אפשר לכוון את סוג הסריקה למגוון רחב של מצבים, החל ממצב שופינג דרך מצב תרגום ועד למצב ארוחה. האחרון מאפשר לסרוק את הארוחות שלנו ולקבל עליהן מידע מקיף, ואפילו לסרוק את התפריט של המסעדה ולחפש איך נראות המנות שהיא מגישה - פיצ'ר מאוד שימושי ונוח. ישנו גם מצב "שיעורי בית" שמאפשר לנו לסרוק שאלות היישר מספר הלימוד כדי שגוגל תחפש עבורנו את התשובות - אבל אל תגלו את זה לילדים.
האפליקציה מסוגלת לסרוק ולזהות בין היתר טקסט (גם בעברית לשמחתנו הרבה), בין אם מדובר בטקסט מכתבה שקראתם בעיתון או מטקסט שמוטבע על גבי עצם או תמונה. ראוי לציין שהאפליקציה מסוגלת לזהות טקסט גם אם הוא כתוב עקום, מטושטש או בפונט מסוים, כך שאין באמת הגבלה על סוג הטקסט שנרצה לסרוק. את הטקסט עצמו נוכל לתרגם (התרגום של גוגל בעברית לא משהו, בלשון המעטה), להעתיק את הטקסט למקום אחר בלחיצת כפתור או לחפש מידע ברשת אודותיו.
4 צפייה בגלריה
תרגום וקריאת טקסט, בערך...
תרגום וקריאת טקסט, בערך...
תרגום וקריאת טקסט, בערך...
(צילום מסך: גוגל)
מצב סריקה שימושי לא פחות הוא מצב השופינג, שבאמצעותו ניתן לסרוק שלל אובייקטים שונים על מנת לקבל מידע אודות איפה אפשר לרכוש אותם. גם כאן אפשרויות הסריקה תקפות לכמעט כל דבר שנוכל לחשוב עליו, בין אם מדובר בצמח שחלפנו על פניו בטיול או בבגד שראינו על מישהו ברחוב.
4 צפייה בגלריה
כמה עולה קילו פומלות? Google Lens
כמה עולה קילו פומלות? Google Lens
כמה עולה קילו פומלות? Google Lens
(צילום מסך, גוגל)
אחד הפיצ'רים השימושיים ביותר שיש לאפליקציה להציע הוא האפשרות לעבור בין מצבי החיפוש השונים גם לאחר הצילום, כך שאם תרצו לבדוק באיזו משתלה תוכלו לקנות את הפרח שסרקתם אחרי שקיבלתם עליו מידע מקיף, תוכלו לעשות זאת בקלות מבלי לצלם את הצמח פעם נוספת.