הכירו את עוגת השוקולד הבחושה של אמא שלי: אמא היא מלכת העוגות הבחושות והרבה זמן לא יצא לנו לאפות יחד. השבוע שילבנו כוחות והכנו עוגת שוקולד אוורירית וקלילה עם שני אגסים שלמים שמבצבצים מתוכה.
מתכונים נוספים שיכולים לעניין אתכם:
את האגסים בישלנו קודם כל במים עם וניל, על מנת לתת להם ארומה נוספת וגם כדי לרכך אותם. העוגה יצאה כל כך טעימה ומנחמת שהיא הזכירה לי למה התאהבתי כל כך באפייה. עכשיו המתכון הזה הוא גם שלכם.
2 צפייה בגלריה
עוגה בחושה שוקולד אגסים
עוגה בחושה שוקולד אגסים
(צילום: מורן גיל)

עוגת שוקולד ואגסים

המצרכים (ל-2 תבניות פס באורך 20 ס״מ וברוחב 8 ס״מ): לאגסים - 4 אגסים שלמים וקלופים 500 מ"ל מים חמים 1 כף מחית וניל
לתערובת העוגה - 300 גר' סוכר לבן 150 גר' חמאה קרה 2 ביצים 250 מ"ל שמנת מתוקה 1 גביע שמנת חמוצה 180 גר' קמח לבן 1 כפית אבקת אפייה 1/2 כפית סודה לשתייה 70 גר' קקאו מנופה
לציפוי - 150 גר' שוקולד מריר 120 גר' שמנת מתוקה
2 צפייה בגלריה
עוגה בחושה שוקולד אגסים
עוגה בחושה שוקולד אגסים
(צילום: מורן גיל)
אופן ההכנה:
  1. לאגסים - מקלפים את האגסים ומכניסים אותם לסיר קטן עם מים רותחים וכף מחית וניל. מבשלים את האגסים בשלמותם כ-15 דקות, עד שהם מתרככים. מקררים בטמפרטורת החדר.
  2. לתערובת העוגה - מחממים התנור ל-180 מעלות, על תוכנית טורבו.
  3. במיקסר עם וו גיטרה מקציפים את החמאה עם הסוכר לתערובת תפוחה ובהירה. מוסיפים את שתי הביצים, אחת אחרי השנייה, עד שהן מתאחדות ומתקבלת תערובת קרמית.
  4. מסדרים את המוצרים הרטובים (השמנת המתוקה והשמנת החמוצה) בקערה אחת ומערבבים. מערבבים את היבשים (הקמח, אבקת האפייה, הסודה לשתייה והקקאו) בקערה אחרת.
  5. מוסיפים לקערת המיקסר בזמן שהמיקסר עובד קצת מקערת היבשים ואז קצת מקערת הרטובים. חוזרים על הפעולה הזו לסירוגין כפעמיים נוספות עד שהקערות מתרוקנות ומתקבלת תערובת שוקולדית וחלקה.
  6. מפזרים את העוגה בתבניות פס שרופדו עם נייר אפייה, עד בערך 2/3 מגובה התבנית, ומכניסים לכל תבנית שני אגסים שלמים, כך שהענף הקטן שבחלק העליון של האגס בולט כלפי מעלה.
  7. מכניסים את התבניות לתנור החם לכ-40 דקות או עד שקיסם שננעץ במרכז העוגה יצא יבש ועם פירורים.
  8. מקררים את העוגה כשעה בטמפרטורת החדר ומחלצים אוותה מהתבנית לפני ציפויה בגנאש שוקולד.
  9. לציפוי גנאש - בקערה מתאימה מחממים במיקרו את השוקולד והשמנת. מערבבים היטב לקבלת גנאש חלק ושוקולדי ושופכים על העוגה שחולצה מתבניתה. אני ממליץ להניח לפני זה את העוגות בעדינות על גבי רשת מעל לתבנית עם נייר אפייה. באופן הזה השוקולד ינזל בצורה נוחה כלפי מטה ומבלי ללכלך לנו את כל המטבח.
  10. להגשה - חותכים חתיכה חמה, מניחים כדור גלידת מעל ונהנים מקינוח חורפי שממלא את כל הבית בניחוחות של קינמון מתוק.