עם כל הכבוד לעוצמה השיווקית של אפל וסמסונג, דווקא חברת Huami הסינית, בעלת המותגים אמייזפיט ו-Zepp, היא יצרנית המכשירים הלבישים השלישית בגודלה בעולם. נכון, כמות לא מלמדת בהכרח על איכות, אבל אסור לזלזל בחוכמת ההמונים.
1 צפייה בגלריה
Amazfit GTR 3 Pro
Amazfit GTR 3 Pro
Amazfit GTR 3 Pro
(צילום: יח"צ)

עוד סקירות שיעניינו אתכם:

ובמקרה הזה גם אין סיבה: GTR 3 Pro הוא השעון הכי טוב שייצרה אמייזפיט עד היום, ולטעמנו גם הכי יפה, עם ביצועים מפתיעים לטובה, שמעמידים אותו בשורה הראשונה של השעונים החכמים בשוק. העיצוב עגלגל וסופר-אלגנטי, והצג עמיד, עם מסך מגע AMOLED מרהיב, ברזולוציה של 480X480, קריא גם בשמש. הקוטר 46 מ"מ, והעובי – 10.7 מ"מ בלבד. בצידו הימני שני כפתורים, כשהעליון משמש גם כ"כתר" א-לה אפל ווטש לגלילה ולמעבר בין אפליקציות.
דגם הפרו הוא תאומו העיצובי של דגם GTR 3 הזול יותר, רק שהוא מאפשר גם ייזום ומענה על שיחות טלפון, בעוצמת קול טובה, וכולל מסך ברזולוציה גבוהה יותר. השעון מציג התרעות והודעות וואטסאפ ו-SMS מהסמארטפון המקושר אליו, אך בניגוד לגלקסי ווטש של סמסונג למשל, לא ניתן להגיב עליהן בשפה חופשית: השעון לא כולל מקלדת זעירה, אבל כפיצוי יש אופציה למענה בבחירה מבין שורה של משפטי תשובה קבועים מראש. נחמד, רק שלמרבה הצער הם מופיעים אצל הנמען בעברית הפוכה. מצד שני, יש לו גם יתרון משמעותי על הגלקסי ווטש: הסוללה מאריכה חיים ומספיקה ל-12 יום בשימוש רגיל. בשימוש אינטנסיבי תגיעו לשישה ימים, וגם זה מצוין.
החיישן הביומטרי האופטי, ה-BioTracker, מגיע כאן בגרסה חדשה, עם דיוק גדול מבעבר. חוץ מעשרות מצבי הספורט (חלקם האיזוטריים) שהוא יודע לנטר ומ-8 שהוא יודע לזהות אוטומטית עם תחילת הפעילות - אהבנו במיוחד את האפשרות להציג על מסך נגלל אחד מעין "לוח מחוונים", שכולל נתוני דופק, רמת חמצן בדם, רמת לחץ, ותדירות נשימות. הוא עמיד למים עד 50 מטר, ויש לו יופי של שטח אחסון למוזיקה, 2.3 גיגה-בייט, מה שיכול להספיק לבין 270 ל-470 שירים שניתן לנגן גם בלי חיבור לסמארטפון. מצד שני, נגן המוזיקה המובנה לא עובד עם אפליקציות מוזיקה מקוונות כמו ספוטיפיי.
לאמייזפיט מערכת הפעלה ייחודית משלו, מה שאומר שמספר האפליקציות שניתן להריץ עליו מוגבל למדי, בטח לעומת המבחר שמציעות חנויות Apple Watch, Wear OS ואפילו חנות Fitbit. החברה מודעת לבעיה, ומתכננת להציג בקרוב ערכת מפתחים שתאפשר לפתח אפליקציות חיצוניות לשעוניה.

בלי ארנק אלקטרוני

מה עוד לא תמצאו ב-PRO GTR? שבב NFC אלחוטי, מה שאומר שלא ניתן להשתמש בו כארנק אלקטרוני לתשלומים במגע.
הממשק ידידותי ומזכיר מאוד את זה של המתחרים: החלקה ימינה ושמאלה לצורך גישה לאופציות המועדפות, החלקה למטה לקיצורי פקודות, החלקה למעלה להודעות, לחיצת כפתור עליון לתפריט ולחזרה. העברית, גם זו שמוצגת במסרים, דורשת עדכון דחוף: סוגריים מופיעים הפוך, ומשפטים הכוללים מילים באנגלית משתבשים לחלוטין. לטיפול היבואנית ח.י.
מעקב הכושר והספורט אמין מאוד בתחומים מסוימים ופחות באחרים. לשעון יש מעין מדד הערכת בריאות חביב בשם PAI, המשקלל לציון כולל את נתוני המשתמש ואת הפעילות הגופנית שלו. מה שלפחות ייתן לכם מושג על מצבכם הפיזי. ככלל, רמת הדיוק של חיישן הדופק וקריאות החמצן בדם הייתה טובה, גם בהשוואה לאפל-ווטש ולמד דופק רפואי ייעודי. חיישן טמפרטורת הגוף, לעומת זאת, מזייף.
Huami מאוד גאה ביכולות הזיהוי הקולי של השעון, בזכות הסייעת הקולית אלקסה המובנית בו. בעברית היא (עדיין) לא שימושית.
המחיר: 1,050 שקלים